Preskočiť na hlavný obsah

Píseň zimy

Ahojte :D :D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku ,v ktorom na vás čaká recenzia na Píseň zimy od S. Jae - Jones. Knihu som začala čítať minulú nedeľu a v pondelok som ju dočítala. Knihu som už veľa krát videla na Instagrame. Hneď ako som ju prvýkrát videla si ma získala obalom a anotáciou ,ktorá mi veľmi pripomínala rozprávku. Preto som dlho neváhala a keď nastal október a s ním výber kníh na tento mesiac ,rozhodla som sa ju priradiť do svojich čitateľských plánov. Aký vplyv na mňa táto kniha mala sa dozviete v tomto článku. Pokiaľ chcete o tejto kráske vedieť viac ,tak určite pokračujte v čítaní. 

Názov knihy : Píseň zimy
Originálny názov : Wintersong
Autor : S. Jae-Jones
Jazyk : český
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 392
Rozmer : 130×200 mm
Väzba : pevná
Rok vydania : 2017
Vekové odporúčanie : 12+ 
❄❄❄
Dávej si pozor na skřety a zboží, které prodávají. Liesl celé své dětství poslouchala krásné a tajemné příběhy o Králi skřetů – o nezbedném panovníkovi, který vládne podzemí, o Králi duchů, který ji inspiroval ke skládání hudby. Když ale Liesl vyrostla, musela své sny o králi a skládání hudby nechat stranou a věnovat se praktičtějším věcem. Avšak když zmizí její sestra Käthe, jen Liesl ví, že ji odnesli skřeti, a vydává se do podzemní říše, aby ji zachránila a přivedla zpět. Král podzemí jí sestru vydá pouze pod jistou podmínkou – za jeden život vyžaduje jiný. Aby zimu mohlo vystřídat jaro, musí si do podzemí vždy odvést pannu, a pokud se má Käthe vrátit, musí se pro ni Liesl obětovat. Bez smrti se nemůže svět znovu zrodit, a tak Liesl nabídne králi svou ruku. V podzemní říši Liesl zjistí, že ji král nadále inspiruje a že ho obdivuje. Avšak jak se její hudební talent rozvíjí, Liesl pomalu ztrácí sílu a jako králova nevěsta umírá. Čím blíž si ale s králem jsou, tím horší se zdá jejich rozhodnutí: Obětují svou lásku, anebo nastane konec světa?
❆❆❆
Hl. hrdinkou tohto príbehu je Elizabeth (Liesl), ktorá nadovšetko miluje svoju rodinu. Jej brat a sestra sú pre ňu všetkým. Liesl miluje hudbu. Hudba je kusom jej duše ,o ktorú sa delí so svojím bratom Josefom. Pre brata je obrovskou podporou na ceste za slávou vo svete hudby. Jej brat je nadaný huslista. Liesl zas vášnivá skladateľka. Elizabethina sestra Käthe síce nie je nadaná hudobníčka ale zato je to obrovská krásavica ,pred ktorou všetci padajú na kolená. Liesl sa však často cíti byť nepodstatná a prehliadaná. Pre rodinu je obrovským darom ,čo si oni možno ani tak neuvedomujú. Medzi ľuďmi je často prehliadaná a to hlavne v prítomnosti svojich súrodencov ,na ktorých sa upierajú všetky pohľady. Liesl to často trápi. Vidí sa len ako škaredé  a nenadané dievča. Jedine čo vnáša do jej života rozmanitosť sú príbehy jej starej matky Constanze. Príbehy o ohyzdoch a ich pánovi nazývanom Kráľovi duchov ,ktorí si počas zimných dní chodí hľadať do sveta ľudí nevestu. Nevestu ,ktorá obetuje svoj život aby po zime mohla prísť jar. Liesl jej stará matka varuje aby dávala pozor na seba a svoju sestru. Liesl však nedbá na rady svojej babičky. Sústredí sa len na budúcnosť svojho mladšieho brata a na budúcnosť svojej mladšej sestry občas zabúda. To sa jej vypomstí ,keď jej sestru ohyzdi unesú do podzemnej ríše Kráľa duchov (jej starého priateľa z čias detstva). Ako najstaršia sestra berie ako zodpovednosť svoju sestru nájsť. Tak sa ju vydá hľadať do podzemnej ríše. Uzatvára stávky s Kráľom duchov ,s ktorým sa jej podarí vyhrať aj prehrať. Nakoniec vymení svoj život za život svojej sestry. Zanechá svoj starý život a vydá sa za Kráľa duchov a stane sa Kráľovnou duchov. Do svojho manžela sa zamiluje. No začína strácať svoj život aj rodinu. Postupne sa jej odhaľujú rôzne tajomstvá ,s ktorými sa musí vyrovnať. Čaká na ňu veľa zvratov a dôležitých rozhodnutí. Ako sa ale Liesl nakoniec rozhodne ? Obetuje svoj život a slobodu alebo svoju lásku ? 
❆❆❆
Do knihy som sa začítala pomerne rýchlo. Motív príbehu ma veľmi zaujal. Presne ako anotácia ,tak aj dej na mňa pôsobil rozprávkovo. Mrazivý, tajomný a miestami napätý dej naplnený láskou si ma úplne podmanil. Keď už šlo do tuhého, ku koncu knihy ,tak som len tŕpla v napätí a v očakávaní z nasledujúcich udalostí. V tejto knihe nie sú žiadne akčné boje a ani akcia ,to však knihe vôbec neuberá na zaujímavosti. Naopak kniha má iné silné stránky ,ktorými  dokáže očariť. A či už je to kúzelné prostredie, skvele  sa vyvíjajúci dej alebo príjemné postavy. Nejakú  konkrétnu obľúbenú postavu som si tu nenašla. Hl, hrdinka mi bola sympatická ale občas mi trošku liezla na nervy z toho ako sa často podceňuje a fňuká ,čo môže byť občas otravné. Sem tam som ju mala chuť prefackať aby sa dala dokopy. Ale inak sa mi celkom páčila. Ale nebola to jedna z tých postáv ,ktoré by si ma získali alebo úplne podmanili. Kniha je podľa mňa super a určite stojí za prečítanie ale čo a týka postáv ,tak suverénne ,že najobľúbenejšiu alebo najsympatickejšiu som si tu nedokázala nájsť. Ale dej, námet a celkové spracovanie a prostredie je určite super.
❆❆❆
Hodnotenie : 

Odporúčam : Áno
Cena : 11,39 € ( v Martinuse)
 Objednávajte tu.
❆❆❆
Tak toto je už z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Čítali ste už túto knihu ? Ak áno ,tak ako sa páčila vám ? O váš názor sa môžete so mnou podeliť dolu v komentároch pod článkom. Teším sa na vás opäť nabudúce pri novom článku. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D
Martina Karasová, Milujeme knihy








Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr