Preskočiť na hlavný obsah

Všetkým chalanom ,ktorých som milovala - séria

Ahojte :D :D
Milí čitatelia, po dlhej dobe vás vítam pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na sériu Všetkým chalanom ,ktorých som milovala. Túto sériu som dostala na Vianoce. Minulý týždeň som ju prečítala. Na knihy som sa tešila ale nemala som veľké očakávania. Séria ma prekvapila. Príjemne alebo nepríjemne ,tak to vám prezradím v dnešnom článku.

,,Ak je láska ako posadnutosť, moje listy sú možno čosi ako vyháňanie zleho ducha." (Lara Jean)
♥♥♥
Názov knihy : Všetkým chalanom ,ktorých som milovala
Originálny názov : To All the Boys I've Loved Before
Autor : Jenny Han
Jazyk : slovenský
Séria : Všetkým chalanom ,ktorých som milovala
Diel v poradí : prvý
Nasledujúci diel : P. S. Stále ťa milujem
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 312
Rozmer : 130×200 mm
Väzba : pevná
Vekové odporúčanie : 12+
♥♥♥
Ľúbostné listy majú mnoho podôb. Lara Jean síce žiaden nedostala, ale pár ich už napísala – na rozlúčku. Svoje city pred chalanmi vždy tajila, a keď sa chcela zamilovanosti konečne zbaviť, napísala list o tom, ako sa cíti. Starostlivo ho zapečatila a ukryla do škatuľky pod posteľou. Jedného dňa však listy zmiznú a Lara Jean zistí, že ich niekto rozposlal. Zrazu musí čeliť všetkým pocitom, ktoré pred svetom – a hlavne pred adresátmi listov – starostlivo schovávala! Pôvabný príbeh o prvých láskach, priateľstvách a ľúbostných listoch.
♥♥♥
Lare Jean, hl. hrdinka príbehu je dievčina s kórejskými koreňmi ,ktorá miluje pečenie. Vždy ,keď bola do niekoho zamilovaná napísala mu list, list na rozlúčku so starými citmi. V liste vždy danej osobe ,do ktorej bola zamilovaná vyznala lásku. Potom list odložila do krabice a už ho odtiaľ nevytiahla. Doposiaľ napísala 5 listov. Listy boli vždy odložené v krabici ,no zrazu sa všetky stratili. Niekto ich všetky odoslal adresátom. Lara Jean teraz musí čeliť všetkým citom ,ktoré sa v nej nahromadili ku všetkým chalanom ,ktorých milovala. 

Lara Jean prišla o mamu ,keď bola malá. Teraz žije len so svojimi dvoma sestrami (Margot a Kitty) a otcom. Margot sa pre svoje sestry stala druhou matkou ,no teraz odchádza na univerzitu a Lara Jean musí zaujať jej miesto. Sama čelí komplikovanej povahe svojej sestry Kitty a musí sa starať o svojho ocka ,ktorý svoj život po smrti ženy zasvätil svojím 3 dcéram. Lara Jean nastupuje do 3. ročníka na strednej škole. Tento školský rok jej život naberie nový smer. Do života jej vtrhnú staré lásky. Ešte stále je trochu zamilovaná do svojho kamaráta Josha, bývalého frajera jej sestry Margot ,ktorá sa s nim rozišla kvôli odchodu na univerzitu. Josh dostane list ,ktorý mu kedysi napísala. List ,ktorý nikdy nemal čítať. Zo strachu aby nečelila starej bolesti a z úcty k sestre urobí bláznivé rozhodnutie. Rozhodne sa predstierať vzťah s Petrom Kavinskym (kamarátom z detstva). Obom sa to vyplatí. Lara Jean sa chce zbaviť problémov a Peter získať späť bývalú priateľku Genevieve. No staré city sa začnú prebúdzať. Príde moment ,keď to obaja prestanú predstierať. Môže sa falošný vzťah stať skutočným ?

♥♥♥
Názov knihy : P. S. Stále ťa milujem
Originálny názov : P.S. I Still Love You
Autor : Jenny Han
Jazyk : slovenský
Séria : Všetkým chalanom ,ktorých som milovala
Diel v poradí : druhý
Nasledujúci diel : Navždy tvoja Lara Jean
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 296
Rozmer : 130×200 mm
Väzba : pevná
Vekové odporúčanie : 14+
♥♥♥
Lara Jean nečakala, že sa do Petra skutočne zamiluje. Veď len predstierali, že spolu chodia. V jednej chvíli to však obaja predstierať prestali. Lara Jean nebola nikdy zmätenejšia ako teraz a nevie, čo robiť. Dokonca sa do jej života vracia chalan, čo sa jej kedysi páčil, a spolu s ním i to, čo k nemu cítila. Môže dievča ľúbiť dvoch chalanov naraz? Pôvabné pokračovanie knihy Všetkým chalanom, ktorých som milovala ukazuje, že láska nie je nikdy jednoduchá, ale možno práve preto je taká úžasná.
♥♥♥
Lara Jean a Peter sa do seba zamilovali ,to však ani jeden z nich nečakal. Lara Jean nevie ,čo má robiť. Margot sa vracia späť na univerzitu. Jej kamarátka Chris je osobitný prípad ,takže od nej pomoc očakávať nemôže a nemá ani mamu ,ktorej by sa mohla zdôveriť. Peter jej ale chýba. Pocit ,že ho nemá pri sebe ju veľmi trápi. Nechce byť bez neho a ,tak sa rozhodne konať. Dajú sa dokopy. Ale na ako dlho ? Lare Jean  do života vstúpi ďalšia láska z minulosti ,John Ambrose McClaren ,ktorý ma o Laru Jean záujem. A navyše je tu stále  aj Genevieve ,ktorá sa Petra nedokáže vzdať. Lara Jean si nedokáže pomôcť ,no stále sa s ňou porovnáva. Cíti ,že Gen je stále medzi ňou a Petrom. Na internet niekto pridá video ,na ktorom je Lara Jean a Peter. Toto video sa stane ďalšou prekážkou v ich vzťahu. Všetko  sa začne komplikovať. Lara Jean si uvedomí ,že jej city k Johnovi ešte nie sú uzavreté. Čo ak miluje 2 chalanov ? Život Lary Jean opäť zapĺňajú lásky a ťažkosti, pečenie, škola, priateľstvo a rodina. 

♥♥♥
Názov knihy : Navždy tvoja Lara Jean
Originálny názov : Always and Forever, Lara Jean
Autor : Jenny Han
Jazyk : slovenský
Séria : Všetkým chalanom ,ktorých som milovala
Diel v poradí : tretí
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 320
Rozmer : 130×200 mm
Väzba : pevná
Vekové odporúčanie : 12+
♥♥♥
Lepší maturitný ročník si Lara Jean ani nemohla priať. Je bláznivo zamilovaná do svojho priateľa Petra, jej otec sa znovu žení a Margot sa na leto vracia domov. Hotová idylka. Nič však netrvá večne a Lara stojí pred veľkým rozhodnutím: Kam pôjde na vysokú a ako to ovplyvní jej vzťah s Petrom? Staví na srdce alebo rozum?
♥♥♥
Lara Jean a Peter sú spolu a konečne šťastní. Lara Jean má už vo svojom srdci jasno. Teda zatiaľ. Blíži sa maturitný ročník a s ním aj výber novej školy. Petra už prijali. Lara Jean túži ísť na tú istú školu ako Peter. Nechce byť  ďaleko od neho a svojej rodiny. No nebude to také ľahké. Život si pre ňu pripraví rôzne prekvapenia. 

Pomaly sa bude schyľovať k letným prázdninám. Margot sa má vrátiť na leto domov. Otec Lary Jean sa konečne zamiloval a bude sa ženiť. Najväčšiu radosť má z toho Kitty. Ale aj Lara Jean má obrovskú radosť zo svojho otca. Konečne je od smrti ich matky šťastný. Genevieve sa už nepletie medzi Laru Jean a Petra. Lara Jean je nervózna z oznámania výsledkov ,ktoré sa týkajú výšok. Neustále len pečie a začne sa zaoberať plánovaním svadby. Medzi Petra a Laru sa ale začne stavať ďalšia prekážka. Výber vysokej školy.
♥♥♥
Ako sa mi páčila táto séria ? : Keď som začala čítať prvý diel veľmi som si zamilovala štýl písania autorky. Lara Jean mi prirástla k srdcu. Spolu s Petrom tvoria krásny pár. Od prvého momentu ,keď sa prvýkrát objavil v knihe som mu fandila. Kitty mi zo začiatku liezla na nervy ale neskôr som si ju veľmi obľúbila. S Petrom sú super dvojka. Margot som najprv mala rada ale neskôr ma začala vážne štvať. Chris (najlepšiu kamarátku Lary Jean), tú som si veľmi obľúbila. Chri je zábavná a trošku aj drsná. Napriek tomu ,že s Larou Jean majú toho málo spoločného ,tak sú z nich skvelé kamarátky. Musím vám povedať ,že prvý diel bol úžasný. Ten som doslova hltala. Zamilovala som sa do každej strany. Nevedela som sa od tejto knihy odtrhnúť. Dala by som jej 5/5⭐. Druhý diel bol super ale o trošku slabší ako ten prvý. Niektoré časti ma bavili menej. Ale ohodnotila by som ho 4/5⭐. Tretí diel bol lepší. Rovnako skvelý ako ten prvý. Nevedela som sa od neho odtrhnúť. A vždy som sa k nemu s radosťou vracala. S koncom som veľmi spokojná. Po dočítaní tohto dielu som si veľmi priala aby tento príbeh pokračoval. Tento finálny diel by som ohodnotila 5/5⭐. Príbeh o Lare Jean som si zamilovala. Určite si rada celú túto sériu znova prečítam aj v budúcnosti. Celú sériu som zhltla asi za 4 dni. Už sa veľmi teším aj na film ,ktorý sa práve nakrúca. Som naň zvedavá a veľmi sa teším. Celá táto séria je veľmi milá, sladká, príjemná a oddychová. Toto sú knihy ,ktoré si chcete prečítať po ťažkom období alebo počas neho. Pri týchto knihách som si oddýchla. Smiala som sa a mala chuť plakať spolu s hl. hrdinkou. Túto sériu by som odporučila všetkým milovníkom YA literatúry a romantikom. Tento sladký príbeh si zamilujete. Na tejto sérii sa mi páči ,že nie je len o láske ,ale aj o priateľstve a rodine. Toto vám rozhodne odporúčam.
♥♥♥
Hodnotenie celej série : 5/5
Celú kolekciu môžete objednať tu.
Cena kolekcie : 29,92€ (Martinus)
♥♥♥
Milí čitatelia, toto je z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Čítal už niekto z vás túto sériu ? Ak áno ,tak ako sa vám páčila ? Váš názor mi môžete napísať dolu do komentárov. Pre mňa táto séria bola príjemným oddychom fantasy a sci-fi. Teším sa na vás pri ďalšom článku. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D
Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr