Preskočiť na hlavný obsah

TOP 10 kníh prečítaných v roku 2017 + Knižná výzva 2018

Ahojte :D :D
 Milí čitatelia, je tu Nový rok. Včera sme sa rozlúčili s tým starým. Minulý rok bol mojím najúspešnejším čitateľským rokom. Podarilo sa mi prečítať 57 kníh ,čo je viac ako som plánovala a som veľmi spokojná  s týmto číslom. V dnešnom článku som si vybrala 10 kníh ,ktoré ma z týchto 57 zaujali najviac. Tento rebríček bolo náročné zostaviť a po dlhom rozmýšľaní sa mi podarilo vybrať  10 knižných šampiónov. Jedna z kníh ešte nie je zrecenzovaná ale zajtra sa to hodlám napraviť. Nebudem zdržiavať. Tu sú moji šampióni :

(pôjdem od konca)

10. Univerzita výnimočných : Skúška - Od tejto knihy som sa počas jej čítania nevedela odtrhnúť. Čítala som ju až dovtedy ,kým som ju nedočítala. Preto som sa rozhodla ,že ju zaradím do svojho rebríčka najlepších kníh a dala som jej 10. miesto.

9. Kráľova klietka - Táto kniha vo mne zanechala milión pocitov a asi 3 dni som predýchavala koniec knihy. Séria Červená kráľovná patrí medzi moje najobľúbenejšie. Po dočítaní tohto dielu som bola totálne rozhodená z toho ,že na ďalší diel budem musieť čakať  asi rok. Je to kniha ,kde dosť prevládajú zrady, intrigy a napätie. Podľa mňa je aj vďaka tomu dej napínavejší a preto som ju zaradila do tohto rebríčka. Knihe som udelila 9. miesto. 

8. Zrádné srdce - Kniha nie je nabitá akciou ale za to nenechá človeka chladným. Postavy a prostredie mi sadli. Do rebríčka som ju zaradila aj z toho dôvodu ,že je to jedna z tých kníh ,ktoré sú tak dobre napísané ,že v kvalite predbehli aj predchádzajúci diel ,ktorý bol aj tak fantastický. Udelila som jej 8. miesto.

7. Plamen v temnotě - Prvý diel som prečítala 2-krát. Na tento druhý som musela dlho čakať ale čakanie sa vyplatilo. Kniha bola ešte pútavejšia a napínavejšia ako jej predchodkyňa. Čítala som ju dlhšie ale to aj z toho dôvodu ,že som si ju chcela vychutnať. A každý deň počas školy som sa tešila na ten čas ,keď konečne prídem domov a budem si k nej môcť sadnúť. Keď som sa začítala ,tak sa mi od nej odchádzalo s ťažkým srdcom. Veľmi sa teším na ďalší diel ,na ktorý žiaľ budem musieť ešte dlho čakať. 

6. Mechanická princezná - Pekelné stroje si ma absolútne získali. No do rebríčka som sa rozhodla vybrať len jeden diel aby som dala priestor aj iným knihám. No a najviac obľúbených momentov mám práve v tejto knihe a to je dôvod prečo je v tomto rebríčku. Kniha je super ale má zdĺhavé kapitoly ,ktoré ma vedeli dosť pri čítaní vyčerpávať a to hlavne dovtedy ,kým som sa nezačítala. A to je jeden z dôvodov prečo kniha nie je v rebríčku na vyššom mieste. 

5. Vrania šestka - Vrania šestka ,ktorá ohúri obsahom aj obalom. Postavy a prostredie sú fantastické. Dej je vtipný, pútavý a napínavý. Kniha sa mi veľmi páčila. V rebríčku ale nie je vyššie pretože sú tu knihy ,ktoré ma zaujali ešte viac. 

4. Diabolik - Toto je najlepšie sci-fi aké som kedy čítala a preto sa kniha dostala ,tak vysoko. Kniha ma veľmi zaujala. Prebúdzala vo mne rôzne emócie. Nedokázala som vôbec odhadnúť ,čo sa bude ďalej diať. Skončila sa prakticky uzavrene ,že by ste nemuseli čítať už ani ďalší diel. No mne sa kniha ,tak páčila ,že by som určite šla aj do ďalších dielov. Preto má kniha svoje čestné 4.miesto.

3. Ódinovo dítě - Toto je predposledná kniha ,ktorú som minulý rok čítala. Toto je tá kniha ,ktorú som ešte nezrecenzovala. Recenziu by som ale chcela pridať zajtra. Taáto kniha je ,tak napísaná ,že vám neodhalí všetky tajomstvá sveta ,ktorý ukrýva a to vás práve núti ísť do ďalších dielov. Teda aspoň mňa. Najprv som o túto knihu nejavila záujem a to hlavne kvôli obálke ,ktorá ma dosť odraďovala. Ale ,keď som videla koľko ľudí nadchla ,tak som sa predsa len rozhodla do nej pustiť. A neľutujem. Teraz sa mi obálka hodí k obsahu knihy. Z knihy som nadšená. Prečítala som len prvý diel ,no už teraz som si veľmi zamilovala postavy. A niektoré sa zaradili aj medzi moje najobľúbenejšie. Vo fantasy svete sa ,čo raz ťažšie vymýšľa svet ,ktorý by prekypoval originalitou ,avšak nórska autorka Siri Pettersen to dokázala. Ja som sa do knihy zamilovala a už mám objednaný aj druhý a tretí diel. A neviem sa ich dočkať. Keby nebolo Sarah J. Maas ,tak by bola kniha u mňa v rebríčku na 1. mieste. No ale aj tak si  získala čestné 3. miesto

2. Dvůr mlhy a hněvu - Prvý diel zo série Na dvore z tŕňov a ruží sa mi páčil ale druhý bol omnoho lepší. Knihu som hltala od začiatku až do konca. Nad knihou som rozmýšľala ešte týždeň po jej dočítaní. Koniec bol úplne fantastický. Takéto konce píše len Sarah. Už teraz sa teším na tretí diel ,ktorý by mal vyjsť teraz v marci v č.j. vo vydavateľstve CooBoo. Dvůr mlhy a hněvu si u mňa v rebríčku vyslúžil 2. miesto.

1. Búrka v impériu - Prvé miesto patrí ďalšej knihe od úžasnej autorky Sarah J. Maas. Tu som to urobila ,tak isto ako u série Pekelné stroje ,aby som prenechala miesto aj iným knihám ,tak som si vybrala knihu zo série ,ktorá ma zaujala najviac. Sériu Trón zo skla zbožňujem ,no tento diel si ma získal úplne najviac. Akcia, napätie a láska tejto knihe nechýbali. Pripútala ma k stoličke. A nechala vo mne veľa pocitov. Koniec ma ako vždy u Sarah totálne dostal. V tomto dieli som si zamilovala najviac postáv ako oproti ostatným dielom zo série alebo knihám ,ktoré som doteraz čítala. Toto je kniha ,na ktorú nedám dopustiť a zbožňujem jej obálku.  

Knižná výzva
Minulý rok som si zaumienila ,že chcem prečítať 50 kníh ,čo sa mi aj podarilo a dokonca som prečítala ešte o 7 naviac. A tento rok som si do Knižnej výzvy zapísala číslo 100. Áno je to obrovské číslo a neviem či sa mi to podarí ale budem sa snažiť. Aj vy si dávate Knižné výzvy ? Na čo je to vlastne dobré ? Keď si dáte nejaký cieľ ,tak podľa mňa by vás to malo motivovať k tomu ,aby ste splnili niečo ,čo sa vám zdá nemožné ale ak to dosiahnete verte ,že je to veľká radosť. Mňa to tento rok dosť motivovalo a vďaka Knižnej výzve som mala cieľ ,ktorý som chcela do konca roka dosiahnuť a ,tak som sa zoznámila s príbehmi ,na ktoré nikdy nezabudnem a ,ktoré mi urobili obrovskú radosť. Kto z vás si dáva Knižne výzvy ? Pochváľte sa. Aký limit si dávate tento rok ? 

Toto je z dnešného článku všetko. Dúfam ,že sa vám páčil. Čítali ste niektorú z kníh v mojom rebríčku ? Aké knihy si minulý rok získali vás ? Môžte napísať dolu do komentárov. Všetkým prajem šťastný a veselý Nový rok 2018. Nech sa vám splní všetko po čom túžite. A nezabudnite čítať. Prajem úspešný čitateľský rok. Ja sa s vami už lúčim. Zatiaľ sa majte pekne. Teším sa na vás pri nových článkoch v tomto roku 2018. Ahojte :D :D










Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr