RECENZIA: Ohnivá krev (Elly Blake)

Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu Ohnivá krev od Elly Blake, čo je druhý diel zo série Ledová krev. Prvý diel s názvom Ledová krev som čítala minulý rok v septembri a veľmi sa mi páčil. Po pozitívnych recenziách na druhý diel, ktoré som zaregistrovala okolo seba, som sa rozhodla, že sa do tohto dielu musím pustiť. Kniha mi na poličke ležala 2 mesiace, no pred týždňom sa mi ju už konečne podarilo prečítať. V dnešnom článku by som vám chcela zdeliť svoj názor na túto knihu. Pokiaľ ste ešte nečítali prvý diel, tak recenziu naň si môžete prečítať TU.
♛♛♛
Názov knihy: Ohnivá krev
Originálny názov: Fireblood
Autor: Elly Blake
Séria: Ledová krev
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Nightblood
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 368
Väzba: pevná
Vekové odporúčanie: 12+

♛♛♛
,,Plamen je věčný, stejně jako duch Ohnivého lidu. Mohou po nás dupat, bít a podrážet. Nikdy nás neuhasí. Žijeme jako řeřavé uhlíky a znovu povstaneme, abychom sežehli svoje nepŕátelé."
♛♛♛
Anotácia: Ruby porazila krutého Krále ledu a roztavila ledový trůn, ale krvelačný Minax, který v něm byl uvězněn, uprchl a nyní pustoší celé království a usiluje o život všech, na nichž Ruby záleží. A zdá se, že ho nemůže nikdo a nic zastavit. Jediná naděje na jeho zničení leží v daleké zemi na jihu, kde vládne magie ohně. A tak se tam Ruby vydá, nejen aby přišla na způsob, jak odstranit tuto hrozbu, ale hlavně aby přišla na podstatu své moci.
♛♛♛
V predchádzajúcom dieli hlavná hrdinka Ruby, ktorej v žilách prúdi moc ohňa spolu s Arcusom, ktorému v žilách prúdi moc mrazu a ľadu, zničila trón z ľadu. Kráľ ľadu padol, no krutý a krvilačný Minax sa ocitol na slobode. Minax začal zotročovať nevinných ľudí a v krajine zrazu zavládol chaos. Brat Mléč Ruby tvrdí, že na to aby zničili Minaxa z ľadového trónu musia oslobodiť Minaxa z ohnivého trónu. Preto, aby sa to podarilo musí Ruby vycestovať do Sudesie (do krajiny Ohnivých). Odchod z Tempesie jej trhá srdce, musí opustiť svojho milovaného Arcusa, ale aj brata Mléča, ktorý je pre ňu ako otec, ktorého nemala. Ak chce poraziť zlo, ktoré vypustila do sveta, musí urobiť túto obetu. Do Sudesie ju sprevádza Kai (nová postava), ktorému v žilách prúdi oheň tak isto ako Ruby. Ruby v Sudesii predstúpi pred Kráľovnou ohňa a snaží sa získať si jej priazeň, aby sa jej podarilo získať knihu Stvorenie trónu. Kniha by jej mohla pomôcť odhaliť, ako má zničiť Ohnivý trón. Ku knihe sa môže dostať jedine tak, že sa stane Ohnivým majstrom. Musí preto zložiť skúšky. Ak skúšky zloží stane sa Ohnivým majstrom, ak nie, tak zomrie. Osud Tempesie, ale aj Sudesie je v jej v rukách. Uspeje alebo pohorí?

Ruby je obyčajné dievča, ktoré to v živote nemalo ľahké. Bola prenasledovaná, väznená a opovrhovaná pre moc, ktorou  je obdarená. Ako Ohnivá nedokáže moc dobre skrývať svoje emócie. Je výbušná, občas ľahkovážna, no vo väčšine prípadov aj odvážna. V zemi Ľadových jej to spôsobuje problémy. Do Sudesie odchádza preto, aby pomohla Tempesii, no neskôr si uvedomuje, že tam skutočne aj chce ísť, túži po uznaní, ktorého by s jej tam mohlo dostať. Avšak, musí kvôli tomu opustiť tých, na ktorých jej záleží. V Sudesii stretne nových ľudí, ktorí jej prirastú k srdcu. Tam nie  je už opovrhovaná, ale prijímaná.

Arcus je Mrazivý, takže dokáže dokonale ovládať svoje pocity. Ak ide o Ruby, tak sa mu to moc nedarí. Chová k nej silné city, čo sa nepáči jeho dvoru. Jemu to je ale jedno. Môže pôsobiť chladne a odmerane, no k Ruby je nežný a priateľský, teda jedine ak ho neopustí...

Kai rovnako ako Ruby ovláda oheň a tak isto ako ona, ani on nedokáže ovládať svoje emócie. Kai je vtipný, výbušný a sympatický, no aj príťažlivý, čo si všimne aj Ruby. Medzi ním a Ruby sa vytvorí od začiatku puto. Hašteria sa, hádajú, ale stanú sa z nich priatelia. Neskôr sa medzi nimi začne vytvárať silnejšie puto než je to priateľské.
♛♛♛
Na začiatku príbehu nám autorka pripomenie a priblíži, čo sa odohralo v tom predošlom. To mi vyhovovalo, keďže odvtedy ako som prečítala prvý diel už ubehol skoro rok. Z postáv mám najradšej tie, ktoré som už spomínala vyššie. Ruby som si ako hlavnú hrdinku veľmi obľúbila. Nie je dokonalá, no to si uvedomuje aj ona a to mám na nej rada. Snaží sa vždy robiť, to čo je najlepšie, no občas jej v tom bráni jej neskrotná povaha. Jej výbušná povaha je ďalšia vec, ktorá sa mi na nej páči. Arcusa som si obľúbila tak isto ako Ruby. Arcus je ten rozvážnejší, no je predsa aj kráľ, takže by to malo byť uňho normálne. Veľmi sa mi páčilo ako ho Ruby privádzala do rozpakov, a aj napriek tomu, že každý z nich vládne inou mocou, tak spolu veľmi dobre vychádzajú. Od začiatku som im fandila, no keď sa v príbehu vyskytol Kai, tak som troška zaváhala. Kai mi bol od začiatku veľmi sympatický a veľakrát som sa smiala na jeho hláškach. V prvom dieli sme milostný trojuholník nemali, no v tomto dieli nám už vďaka Kaiovi vznikol. Musím priznať, že vďaka týmto dvom by mi asi zoskratovalo srdce, ak by som si z nich musela jedného vybrať. To Ruby moc nezávidím, ani neviem povedať, ktorého jej prajem skôr. Obaja sú úžasní a obaja sa k nej skvele hodia. Dej tejto knihy je pútavý, akčný, dramatický, napínavý, aj zopár intríg sa tu nájde, a samozrejme romantika a mágia tiež nesmie chýbať. Štýl písania autorky mi sadol už prvom dieli, no tu mi sadol ešte viac. Kniha na to, že je fantasy sa číta veľmi príjemne a ľahko. Dej sa nevliekol, naopak stále išiel. Ku knihe som sa rada vracala. Autorka dejiny a Sudesiu opísala veľmi dobre. Sudesiu opísala dokonca podľa mňa krásne, až som mala chuť sa tam tiež ocitnúť. Existujú síce originálnejšie námety, ako ten ktorý si vybrala Elly Blake. Avšak, autorka príbeh spracovala tak, že mi to ani nevadí. Poznám aj lepšie fantasy série, no musím povedať, že aj táto si ma získala. Obálkou, obsahom, postavami, štýlom akým je napísaná, ale aj prostredím. So zvratmi, s ktorými autorka v tomto dieli prišla ma úprimne prekvapila. Koniec ma dostal a už sa veľmi teším na tretí diel. Prvý diel sa mi veľmi páčil, no druhý som si zamilovala. Ak sa do tejto série rozhodnete ísť, tak si ale určite nerobte veľké očakávania. Ak do nej pôjdete bez očakávaní, tak vás podľa mňa nadchne viac. Tým, čo sa prvý diel nepáčil, by sa  druhý mohol.
♛♛♛
Hodnotenie: 4,5/5⭐
Odporúčam?: ÁNO