Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Z kouře a kamene (Alžběta Bílková)


Milí knihomoli, 
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu Z kouře a kamene od českej autorky Alžběty Bílkové. Alžběta Bílková je víťazkou literárnej súťaže Hvězda inkoustu a kniha Z kouře a kamene je jej prvotinou, ktorá bola vydaná vydavateľstvom Fragment. Knihu som mala doma už dlhšie, no minulý týždeň sa mi konečne podarilo k nej dokopať. V tomto článku vám prezradím ako sa mi kniha páčila a aké pocity vo mne zanechala. Ak vás kniha zaujala a chceli by ste o nej vedieť viac, tak smelo pokračujte v čítaní. 😁😉
♦♦♦
Názov knihy: Z Kouře a kamene
Autor: Alžběta Bílková
Jazyk: český 
Vydavateľstvo: Fragment 
Počet strán: 336
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2018
Vekové odporúčanie: 12+
♦♦♦
Anotácia: Neotřelá urban fantasy, která se stala vítězným rukopisem literární soutěže Hvězda inkoustu.

Morigan – nádherné, ale kruté město. Obyčejní smrtelníci zde žijí po boku nadpřirozených bytostí Šerosvěta a pod přísným dohledem čtyř vládců města. Když se jeden z nich objeví na prahu domu Carys Obelové a zemře jí v náručí, dívka netuší, že tenhle okamžik jí zásadně změní život. Může se totiž stát jeho nástupkyní – nositelkou titulu paní kouře a kamene. Aby titul získala, musí však podstoupit těžkou zkoušku od ostatních pánů města. Obstojí? Dokáže poznat spojence a odhalit nepřátele? Najde sílu a odvahu bojovat s nástrahami, ale i sama se sebou?
♦♦♦
Carys Obelová, je mladá smrteľníčka, ktorá si žije pomerne kľudným životom, aj keď nie vždy zrovna ideálnym. Jedného večera sa ale jej život totálne obráti hore nohami, keď sa pred jej dverami zjaví umierajúci tajomný pán kouře a kamene. Z obyčajnej smrteľníčky sa nečakane stane nositeľka titulu pani kouře a kamene. V jej žilách a tele začne prúdiť mágia, ktorá jej kvôli jej neznalosti, čo sa týka mágie, spôsobí isté komplikácie. Našťastie jej s ovládaním mágie začne pomáhať Roan (syn zosnulého pána kouře a kamene). Carys chtiac, či nechtiac patrí do tajomného a tvrdého Šerosveta, v ktorom magické bytosti páchajú občas neprávosti na ľuďoch. Ak prijme svoj osud bude môcť napraviť chyby, ktorých sa dopustila, no aj zlepšiť podmienky na život v Morrigane (meste kde žije). Preto aby mohla nasadnúť na trón so zvyšnými pánmi mesta, musí podstúpiť skúšku, ktorá preverí či sa hodí na titul pani kouře a kamene. Ak uspeje, oficiálne môže zasadať na trón spolu s tromi ďalšími pánmi mesta a vládnuť severnému Morriganu, no ak neuspeje, potom ju čaká smrť. Podarí sa jej splniť túto skúšku? A stojí jej to vôbec za to? 


Na túto knihu som bola celkom zvedavá, no nerobila som si veľké očakávania. Námet knihy je podľa mňa originálny, nápad s vládcami mesta sa mi veľmi páčil a preto by som možno uvítala ak by sa im autorka povenovala ešte trochu viac. K postavám som mala taký neutrálny postoj. Neboli mi nesympatické, no taktiež sa ani jedna nezaradila medzi moje obľúbené. To platí hlavne u Carys, nevadila mi ale mojou obľúbenkyňou sa nestala. Tento istý pocit som mala aj z ostatných postáv. Niektoré pasáže v knihe boli zaujímavejšie, iné nudnejšie. Príbeh mi prišiel občas taký moc urýchlený. Nedarilo sa mi potom tak úplne celý príbeh precítiť. Carysina príprava na skúšku bola v knihe popísaná len tak zrýchlika, čo ma mrzelo, lebo na túto časť som sa celkom tešila. Autorka prišla aj s veľmi zaujímavými odhaleniami, ktoré ma úprimne prekvapili.  K tejto knihe sa mi ťažšie vyjadruje, lebo som z nej mala také zmiešané pocity. Nebolo to pre mňa nič extra. Musím uznať, že autorka má talent a potenciál, no treba ho ešte trochu rozvíjať. Podľa mňa ak by sa trochu viac rozpísala, príbeh by bol zaujímavejší. Kniha Z kouře a kamene nie je pre mňa ani brak, no ani niečo čo by som si chcela prečítať znova. Skutočne táto kniha vo mne nevyvolala asi nič, ani negatívne pocity, no ani pozitívne pocity. Za mňa je to taký priemer. Niečo, čo vás nesklame, no ani neohúri. Možno som predsa len nejaké očakávania mala, no nesplnili sa až tak ako som očakávala, čo ma mrzí. Ale ak by vyšlo pokračovanie k tejto knihe, tak by som si ho prečítala, hlavne zo zvedavosti ako sa celý príbeh bude ďalej vyvíjať. Túto knihu vám neviem ani tak úplne odporučiť. Musíte len skúsiť a zistiť, či vám štýl písania autorky sadne alebo nie. 
♦♦♦
Hodnotenie: 2,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO aj NIE (neviem to tak úplne posúdiť, možno vás kniha nadchne alebo naopak sklame)
Komu?: milovníkom fantasy a hlavne tým, čo majú radi ak sa príbeh odohráva v našom modernom svete
Cena: 10,79€
♦♦♦
Ľudkovia, z dnešného článku to je už všetko. Ak niekto z vás už túto knihu čítal, tak do komentárov môže napísať svoj názor, ako sa mu kniha páčila. Ja sa s vami lúčim a prajem vám pekný deň. 

Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr