Preskočiť na hlavný obsah

Ledová krev


Ahojte :D :D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu ku knihe s názvom Ledová krev, ktorá vyšla 07.08.2017. Knihu som pred nedávnom prečítala a rozhodla som sa ,že sa s vami podelím o môj názor na túto krásku. 

Názov knihy : Ledová krev 
Originálny názov : Frostblood
Autor : Elly Blake
Jazyk : český
Séria : Ledová krev 
Diel v poradí : prvý
Nasledujúci diel : Fireblood 
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 320
Rozmer : 145×205 mm
Väzba : pevná
Vekové odporúčanie : 12+

,,Vláda ledu musí konečně skončit !´´
×
Říká se, že protiklady se přitahují. Někdy to ale neplatí! Ruby, která vládne ohni, žije v krutém ledovém světě. Když je její matka zavražděna, přidá se k rebelům, aby jim pomohla zastavit šíleného Krále ledu. Než se zapojí do boje, je zajata a donucena bojovat v turnaji proti nejlepším ledovým bojovníkům. Jeden z nich jí ale není lhostejný. Oheň a led jsou nepřátelé na život a na smrt, společně však můžou vytvořit sílu, která vše změní.
×
Ruby je mladé dievča ,ktoré si v pokoji nažíva so svojou mamou. Avšak jedného dňa do ich dediny dorazí armáda vojakov. Jej mamu zavraždia a Ruby odvedú do väzenia. Prečo ? Pretože Ruby vládne ohňu a žije vo svete ,kde svetom hýbe mráz a ľad. Mnohí Ohniví boli pozabíjaní rukou vojakov, pod vedením Kráľa Ľadu, ktorý dal postupne povraždiť všetkých ,ktorí ovládajú oheň. Ruby je jedna z posledných a možno aj posledná z Ohnivých ,ktorí prežili. Jej mama si nepriala aby sa Ruby naučila ovládať oheň. No naša Ruby je ale poriadne tvrdohlavá a urobila si po svojom. Svoje schopnosti sa učila ovládať ešte kým žila jej stará matka, ktorá jej s tým pomáhala a ,keď zomrela tak sa o to Ruby pokúšala sama. Bohužiaľ kvôli jej neopatrnosti sa o jej existencii dozvedia vojaci, ktorí dôsledkom toho napadnú dedinu ,v ktorej doposiaľ žila Ruby a jej matka. Teraz je Ruby vo väzení ,kde strávi 6 mesiacov ,kým za ňou prídu dvaja muži ,ktorí ovládajú ľad (tzv. Mraziví) a ponúknu jej spojenectvo a dohodu. Využitie jej schopností na zničenie ľadového trónu a na oplátku pre ňu jej ponúknu slobodu a sľúbia jej pomoc s ovládaním jej schopností. Ruby súhlasí a vyberie sa s nimi do Opatství (kláštor, v ktorom žijú mníchovia ako brat Mléč ,ktorý ju spolu s Arcosom vyviedli z väzenia (Arcos ale nie je mních ale šľachtic ,ktorý sa tam skrýva) a ďalší mníchovia). Ale aj tak chvíľu potrvá kým sa im naučí Ruby dôverovať. Nakoniec si získajú u Ruby dôveru a ona u nich. Spriatelí sa s nimi, hlavne s Arcosom (ich vzťah je zo začiatku búrliví, nerozumejú si spolu ale neskôr sa ich vzťah vyvinie na úroveň priateľstva a neskôr prerastie v lásku) ale taktiež aj s bratom Mléčom, ktorý je jej majstrom a stane sa aj priateľom, k srdcu jej prirastú taktiež brat Gamut, brat Sloupek, sestra Pastel ale nájdu sa aj takí ,ktorí sa snažia Ruby zbaviť. Dôjde k zrade ,ktorú neočakávali. Dôsledkom tejto zrady bude ,že sa Ruby ocitne v paláci ,kde bude musieť bojovať o svoj život ako kráľova šampiónka pre potešenie ľudí. Na hrade nájde zopár spojencov a objaví niečo temné ,čo napáda jej srdce. Je odhodlaná zničiť kráľovský trón ,ktorý dodáva jeho panovníkovi neobmedzenú moc ale zistí ,že to nie je také ľahké ako sa to na prvý pohľad zdá. Niečo ju ťahá na temné chodníčky. Dúfa ,že jej pomôže Arcus ale ten neprichádza. Je snáď mŕtvy ? To Ruby nevie a preto sa snaží bojovať sama. Ale ak zlyhá ,tak už nič nebude ako predtým. Môže uviesť kráľovstvo do nebezpečenstva a zatratiť svoje srdce. Zvíťazí alebo prehrá ? 
×
Hlavnú hrdinku Ruby a Arcosa som si veľmi obľúbila. Ruby je tvrdohlavá, impulzívna, priateľská, milujúca a bojovníčka. Arcos je bojovník, ktorý skrýva svoje pocity ale ak rozrazíte ten tvrdý štít zistíte ,že má dobré  a láskavé srdce, poznačené starými ranami. Týmto dvom som veľmi fandila a preto dúfam ,že sa to medzi nimi bude aj naďalej dobre vyvíjať. Ledová krev je pre mňa príjemné a oddychové čítanie. Veľmi ľahko a príjemne sa mi čítala. Určite sa už teším na druhý diel. Dúfam ,že výjde čím skôr. Už by som ho mala najradšej v rukách. Ledová krev je fantasy ,ktoré je naplnené rôznymi výzvami, dôležitými rozhodnutiami, tajomstvami, pocitmi, obetami a láskou. Srdce mi trepe od radosti z tejto knihy. Kniha má krásny, fantastický obal a ešte lepší obsah. 

Hodnotenie : 4⭐/5⭐


Odporúčam ? : ÁNO

Cena : 11.39 (v Martinuse)

Objednávajte tu.
Tak toto je z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Čítali ste už túto knihu ? Ak nie, chystáte sa ? Určite neváhajte a prečítajte si ju. Ja som spokojná. Možno budete aj vy. Tak ja sa s vami lúčim. Užite si ešte zvyšok dnešného večera. Teším sa na vás opäť pri nových článkoch. Zatiaľ sa majte pekne. :D :D










Komentáre

Adi - Čaro kníh napísal(a)…
Super recenzia :) Tiež by som si túto knižku chcela prečítať.
Martina Karasová napísal(a)…
Ďakujem :) Určite skús, podľa mne je super. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr