Preskočiť na hlavný obsah

Dvůr křídel a zmaru (Sarah J. Maas)


Ahojte, 
milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na Dvůr křídel a zmaru, čo je tretí diel z mojej obľúbenej série ACOTAR od mojej milovanej autorky Sarah J. Maas. Sarah J. Maas je tiež autorkou ďalšej skvelej série Trón zo skla, o ktorej ste už možno počuli. Tú sériu taktiež zbožňujem, ale ACOTAR u mňa vedie o trochu viac. Dvůr křídel a zmaru sa mi tento týždeň podarilo prečítať. V dnešnom článku vám s radosťou prezradím svoj názor na túto knihu. 

Rozhodla som sa, že už k recenziám nebudem dávať vlastný opis príbehu, ale len anotáciu, moje dojmy, názor na knihu, pár viet k niektorým postavám. Nechcem vám náhodou prezrádzať  viac, ako je nutné a pripraviť vás o moment prekvapenia. Snáď sa vám táto zmena bude páčiť. Ak nie, tak dajte určite vedieť dole do komentárov.


RECENZIA:

Názov knihy: Dvůr křídel a zmaru
Originálny názov: A Court of Wings and Ruin
Autor: Sarah J. Maas
Jazyk: český
Séria: Dvůr trnů a růží (v s.j.: Na dvore z tŕňov a ruží, podľa anglickej skratky: ACOTAR)
Diel v poradí: tretí 
K sérii výjde: novela: A Court of Frost and Starlight
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 720
Rozmer: 130×200 mm
Väzba: brožovaná
Vekové odporúčanie: 14+ 

✯✯✯
Obľúbené hlášky:
,,Až vybuchneš, děvče, postarej se, aby to pocítili napříč světy."

,,Válka se mnou zůstane dlouho potom, co skončí, jako neviditelná jizva, která možno vybledne, avšak nikdy úplně nezmizí. Ale ve jménu svého domova, Prythianu, území lidí a tolika dalších... Očistím své zbraně a smyju si z kůže krev. A udělám to znovu, zas a znovu."

,,Ja tě vidím takového, jaký jsi. A není nic, co bych na tobě nemilovala celým svým srdcem."

,,Před nikým se neskláněj."

,,Čekal bych na tebe dalších pět set let. Klidně i tisíc. A kdybychom spolu neprožili ani jediný další den...To čekání stálo za to."

✯✯✯
Anotácia:
 Feyre se vrací zpátky na Jarní dvůr, aby získala informace o Tamlinově armádě a  odhalila plán krále, který hodlá království Prythian napadnout a zničit. K tomu všemu musí předstírat svou lásku k muži, kterého ve skutečnosti ze srdce nenávidí. Její život tak visí na vlásku a nemůže si dovolit udělat  jedinou chybu, jinak to bude stát život nejen ji, ale  způsobí zkázu celého království.

✯✯✯
Postavy:
Feyre sa vrátila na Jarný dvor, je odhodlaná pomstiť sa Tamlinovi a neváha sa preto schýliť k pretvárkam a intrigám. Veď viete ako sa hovorí: ,,Priateľa si drž blízko a nepriateľa ešte bližšie." Toto je presne Feyrin prípad. Feyre v tomto dieli ukáže, že vie byť skvelá herečka, že vie byť prefíkaná a rázna. Jednoducho, vladárka ako stvorená pre Nočný dvor a nespochybniteľne Rhysova družka. 

Rhysand taktiež nezaháľa, zatiaľ, čo jeho družka kuje fígle na Jarnom dvore, on naplno spriada plány proti kráľovi Hybernu a blížiacej sa vojne. Stará sa o Feyrine sestry (Nestu a Elain), z ktorých sa stali férky. Najvyšší lord Nočného dvora, nám v tomto dieli ukáže ešte viac zo svojho dobrého srdiečka. 

Morrigan odvážna a nezastaviteľná, hodlá skoliť všetkých nepriateľov. Posledná vojna, ktorej sa zúčastnila v nej zanechala stopy, a s príchodom novej sa v nej začne prebúdzať strach, no pre svojich priateľov svoj strach hodlá prekonať. Nepriatelia by sa mali začať triasť od strachu.

Nesta, ktorá dokáže nahnať strach už len svojím pohľadom, sa stala férkou. Prisahala, že sa za to kráľovi Hybernu pomstí. Podarí sa jej to? Nesta si hocijakého muža nepustí k telu, ale illyrijský bojovník  Cassian, sa jej začína vkrádať do srdca. Ako sa s tým Nesta vysporiada? 

Cassian, náš milovaný odvážny bojovník so sarkazmom v krvi, je pripravený rozprášiť všetkých nepriateľov. Cassian vážny vzťah nikdy nemal, no vypadá to, že kvôli Neste je ochotný túto chybu napraviť, ale jednoduché to nebude. Nesta je tvrdým orieškom aj pre tohto bojovníka.


Azriel, obávaný a neľútostný bojovník, ktorý dokáže veľmi dobre skrývať svoje city, pomáha Elain, ktorá ma dosť ťažké obdobie. Medzi ním a Mor je to aj v tomto dieli naďalej zamotané. Azriel je v boji skvelý, ale vo vzťahoch to má chudák ťažšie. 

Amren, netvor vo férskom tele, ktorý nedáva najavo city, ma partičku, ktorú tvoria Feyre, Rhys, Mor, Cassian, Azriel, napriek tomu, že to nedáva najavo v láske. Je pripravená bojovať vo vojne spolu s nimi. Stále lúšti knihu, v ktorej by malo byť kúzlo na zničenie magického kotlíka, ktorý má v blížiacej sa vojne veľkú rolu. V tomto dieli začne pomáhať aj Neste s objavovaním jej schopností, a s ich ovládaním. 

Elain, nežná a krehká, ťažko znáša svoju premenu na férku. Vypadá to, že z toho začína šalieť. Jej zásnuby s mužom, ktorý nenávidí férov a je cvičený na to, aby ich vedel zabíjať, sú očividne v háji. Skutočnosť, že má ešte aj druha, to moc nezľahčuje, no našťastie sa nájdu ľudia, resp. féri, ktorí ju v tom samú nenechajú.

Lucien, zistil, že má družku. Po jeho neúspešnom vzťahu mu to robí problémy. Túži Elain spoznať, no nevie ako to uskutočniť. Možno bude kvôli tomuto jeho lojálnosť voči Jarnému dvoru a najlepšiemu priateľovi Tamlinovi ohrozená. 

Tamlin, má svoju milovanú Feyru späť, no netuší, že ho Feyre nenávidí za to, že ohrozil celý Prythian len kvôli tomu, aby ju získal späť. Samozrejme Feyre má viacej dôvodov aby ho nenávidela, no to Tamlinovi nejako uniká. Zo začiatku to vypadá, že autorka chce túto postavu totálne potopiť, no neskôr predsa len Tamlin svojím správaním, verím, že mnohých príjemne prekvapí. U mňa to tak bolo tiež. 

✯✯✯
Vojna, vojna, vojna, tá skutočne týmto príbehom vládne. Autorka rozdelila príbeh na tri časti. Prvé dve časti zahrňujú prípravy na boj, no a v tretej už prichádza krutá, krvavá  a neľútostná vojna. Jeden niekedy nevie, čomu má v tomto príbehu veriť. Autorka si pripravila niekoľko zvratov, ktoré nám čitateľom dokážu vyraziť dych. Sarah dala v tomto dieli viacej priestoru aj iným postavám. Už to nie je len o Feyre, Rhysandovi a Tamlinovi. V tejto knihe sa dostáva pozornosti viacerým postavám, aj keď je príbeh rozprávaný len z pohľadu Feyry. Mne v tomto príbehu veľmi prirástla k srdcu Nesta. V predošlých dieloch mi liezla na nervy, no v vďaka tomuto dielu, by som si už ani nevedela príbeh predstaviť bez nej. Cassianovi a Neste veľmi fandím. Dúfam, že im autorka dá v ostatných dieloch viacej priestoru, ale podľa toho, čo som počula by to tak skutočne malo byť. Samozrejme, že som opäť fandila Rhysovi a Feyre. Rhys to je proste dokonalá postava. Zo všetkých postáv, ktoré poznám, je to moja najobľúbenejšia. Feyre mi v tomto príbehu konečne riadne prirástla k srdcu. Vypadá to, že zmúdrela. V tomto dieli nebude núdza o intrigy, zrady, boje, dychberúce zvraty, romantiku, erotické scény, napätie a humor. Tým tzv. šteklivejším scénam sa už v tomto dieli nedostáva toľkej pozornosti, ako to bolo u tých predošlých dielov, naopak viacej pozornosti sa dostáva téme rodiny a priateľstva. Pri čítaní som sa niekoľkokrát, teda ak mám byť úprimná, väčšinu knihy nahlas smiala na vtipných hláškach našich skvelých hrdinov. A čo je u mňa prekvapivé, tak ku koncu mi ubehla aj slzička. Šokujúca scéna, ktorú autorka pripravila ku koncu knihy, mi skoro privodila infarkt. Sarah ma tu niekoľkokrát riadne vyviedla z miery. Knihu som napriek jej riadnej hrúbke prečítala za dva dni. Nevedela som sa od nej odtrhnúť, to sa ani nedalo. Do tejto knihy, keď sa začítate, tak vás proste nepustí a pripúta vás, tak ako väčšina kníh od Sarah ku stoličke. Takže ak to mám celkovo zhodnotiť, tak kniha bola jedným slovom úžasná. Predošlý diel bol síce pre mňa o trošičku lepší, no aj napriek tomu, milujem aj tento diel. Musím si dať ešte niekedy rereading tejto krásky. Táto séria je taká skvelá a tak úžasne a pútavo napísaná, že sa k nej neskutočne rada opäť vrátim. Veľmi sa teším aj na novelu, ktorá by mala vyjsť v angličtine, v máji tohto roku.  Takže tým, ktorí sa do tejto série nepustili, rozhodne odporúčam. Prvý diel je síce slabší oproti ostatným dvom, ale nenechajte sa tým odradiť. 

✯✯✯
Hodnotenie: 5⭐/5⭐ 
Odporúčam: Rozhodne ÁNO Komu?: milovníkom fantasy prepracovaných príbehov, ktorí túžia utiecť z reality a ocitnúť sa v krásnom a zároveň v temnom svete
Bežná cena: 16,49€

✯✯✯
Toto je už z dnešnej recenzie všetko. Dúfam, že sa vám páčila. Nájde sa tu nejaký fanúšik Sarah J. Maas? Pre mňa je táto autorka bohyňou fantasy kníh. Zbožňujem jej opisy prostredia, postáv a emócií. Ako je to u vás? V júni by mal vyjsť druhý druhý diel z ACOTARu aj u nás. Pokiaľ patríte k fanúšikom tejto série, tak si to rozhodne nenechajte ujsť. Ešte vás o tom budem určite tu na blogu informovať. Knihomoli, ja sa s vami už lúčim, prajem vám pekné sviatky a teším sa na vás opäť pri novom článku. Zatiaľ sa majte pekne a čítajte. :D

Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició