Preskočiť na hlavný obsah

Čtenářka (Traci Chee)

Ahojte :D:D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Minulý mesiac, 25. januára 2018 vyšla vo vydavateľstve Fragment nová fantasy kniha. Je to Čtenářka od autorky Traci Chee. Knihu som minulý víkend dočítala. V dnešnom článku vám prezradím ,ako u mňa táto kniha zabodovala. 
❈❈❈
Názov knihy: Čtenářka
Originálny názov: The Reader
Autor: Traci Chee
Jazyk: český
Séria: Moře inkoustu a zlata
Diel v poradí: prvý
Nasledujúci diel: The Speaker
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 448
Rozmer: 147×217 mm
Väzba: pevná
Vekové odporúčanie: 14+
❈❈❈
Představte si svět, kde je čtení chápáno jako výsada a je povoleno jen hrstce nejmocnějších… Selfia ovládá umění přežít. Poté, co byl její otec zavražděn, ukrývala se totiž společně se svojí tetou Nin v divočině. Naučila se lovit, stopovat a také krást. Když jednoho dne tetu unesou, zůstane sama a začne si klást otázky. Kdo Nin unesl a proč? Souvisí její zmizení s otcovou vraždou a s tím podivným hranatým předmětem, který teta tak pečlivě schovávala? Kniha, kterou však nedokáže přečíst, a záhadný němý chlapec, kterého zachrání před krutým zacházením, se stanou její nadějí. Klíčem k odhalení tajemství jejího světa – a otcovy tragické smrti…
❈❈❈
Sefia, hl. hrdinka príbehu nemá nikoho len svoju tetu Nin, spolu sa pretĺkajú životom. Po tom ,čo Sefii zomrela matka a prišla o svojho otca ,ktorého niekto chladnokrvne zavraždil , sa jej ujala jej teta Nin. Vedú ťažký život ,no nemajú na výber. Nin naučila Sefiu kradnúť, loviť a stopovať. Jednoducho prežiť. Sefii ostala po rodičoch jediná vec ,predmet ,ktorý nepozná ,no niečo v jej vnútri vie ,čo to je. Je to predmet ,po ktorom túži istá skupina ľudí ,ktorá kvôli nemu unesie Nin. Sefia by bola ochotná im predmet odovzdať len aby zachránila Nin ,jediného človeka ,ktorý jej zostal. Zistí ,že predmet ,ktorý zo sebou neustále nosí a chráni ho, je kniha. Predmet ,o ktorom niekto nevie. 
Sefia zachráni jedného chlapca ,ktorý je nemý ,neskôr zistí ,že ho cvičili ako vraha. Dá mu meno Lučištník ,ten sa k nej pripojí ,chce jej pomôcť nájsť jej tetu Nin. Sefia najprv nechce ,aby sa k nej pripojil ,pretože doteraz už prišla o všetkých ľudí ,na ktorých jej záležalo ,nechce prísť aj o niekoho ďalšieho. No Lučištník trvá na tom ,že sa k nej pripojí ,a tak sa spolu vydávajú na cestu plnú dobrodružstiev za záchranou jej tety. Na cestu plnú nebezpečenstiev,mágie a tajomstiev. Postupne sa dozvedajú pravdu o sebe, zisťujú tajomstvá týkajúce sa tej tajomnej knihy. Kniha je totižto v tomto svete niečo ,čo ľudia nepoznajú. Nepoznajú taktiež písmo ,nevedia písať ,ani čítať. Toto sa učí len skupina vyvolených. No o tom nikto nevie ,tieto tajomstvá sa začne dozvedať  Sefia ,dozvie sa aj pravdu o svojich rodičoch ,ktorá ňou otrasie. Koľko tajomstiev je pred ňou skrytých? 
❈❈❈
Kniha ma zaujala svojou nádhernou zlatou obálkou, perfektným grafickým spracovaním a hlavne veľmi zaujímavým námetom. Autorka sa snažila pre svojich čitateľov vytvoriť neobyčajný príbeh. Čtenářka rozhodne nie je oddychové čítanie. V knihách sú totižto rôzne šifry ,takže pri čítaní musíte mať oči otvorené dokorán. To sa mi na knihe páčilo ,tým ,že som lúštila tieto šifry ,tak som na plno zamestnávala svoj mozog a viac sa sústredila na príbeh. Čtenářka je náročnejšie čítanie ,občas mi to robilo problémy. Táto kniha je ale dobrodružným a zaujímavým čítaním, má sympatické postavy. Čo ale pokladám za mínusy je ,že kniha je písaná z pohľadov veľmi veľa postáv ,čo si myslím ,že autorka mohla obmedziť, ďalším mínusom je mapa ,ktorá mi pri čítaní tohto príbehu veľmi chýbala. Je tu totižto spomínaných veľa miest ,a bez mapy sa mi v príbehu orientovalo o veľa ťažšie. A posledné ,čo by som knihe vytkla je slabý koniec ,očakávala som epickejší a oveľa napínavejší ,tento koniec mi prišiel taký slabý. No príbeh je zaujímavý ,autorka nepíše zle ,ale chcelo by to ešte na pár veciach popracovať.  Mne sa príbeh páčil ,ale čítala som už aj lepšie príbehy ,preto sa odo mňa kniha nedočká vysokého hodnotenia. Na druhý diel sa chystám ,som zvedavá ako príbeh bude pokračovať ,aj keď sa séria Moře inkoustu a hviezd nezaradí medzi moje obľúbené série. 
❈❈❈
Hodnotenie: 3,5
Odporúčam?: milovníkom dobrodružných fantasy príbehov ÁNO ,ktorí sa neboja ponamáhať si svoje hlavy ale tým ,ktorí pri knihách neradi rozmýšľajú NIE
Cena: 13,77€
Môžete objednávať TU.
❈❈❈
Čtenářka je zaujímavý YA príbeh. Čítal ju už niekto z vás? Ak áno, tak ako sa vám kniha páčila? Pokiaľ ste knihu nečítali ,chystáte sa na ňu? Môžete napísať do komentárov váš názor. Ja sa s vami už lúčim. Teším sa na vás opäť nabudúce. Ahojte :D:D






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr