RECENZIA: Tri temné koruny (Kendare Blake)

Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu Tri temné koruny od Kendare Blake, ktorá u nás vyšla v máji tohoto roku. Na knihu ma nalákali najmä pozitívne recenzie, ktoré som videla skoro všade. Teraz v lete som si povedala, že sa už musím konečne do tejto knihy pustiť aj ja a prísť na to, čo na nej všetci vidia. Pred týždňom sa mi to konečne podarilo, no a dnes by som vám rada zdelila svoj názor. Čo si myslíte sklamala ma táto kniha alebo nadchla? Pokračujte v čítaní a dozviete sa.
♕♕♕
Názov knihy: Tri temné koruny
Originálny názov: Three Dark Crowns
Autor: Kendare Blake
Séria: Temné koruny
Diel v poradí: prvý
Nasledujúci diel: One Dark Throne (slovenský preklad zatiaľ nepotvrdený)
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 376
Väzba: pevná
Vekové odporúčanie: 13+
♕♕♕
,,Tri temné kráľovné
v údolí zrodené,
priateľstvo trojičkám
nebude súdené.

Tri temné sestry
krásne ako sen,
prežiť a vládnuť
môže jedna len."
♕♕♕
Anotácia: Prvý diel novej a poriadne temnej fantasy série. Romantiku nečakajte!

Na ostrove Fennbirn sa každú generáciu narodia tri výnimočné deti - trojčatá. Tri kráľovné, tri právoplatné dedičky temného trónu. Každej koluje v žilách iná mágia. Mirabella je nebojácna elementalistka, ktorá lusknutím prstov vykreše nenásytné plamene či privolá hromy a blesky. Katharine je travička, ktorá namieša akýkoľvek jed. A naturalistka Arsinoe ovláda faunu a flóru - traduje sa, že pod jej rukami rozkvitne aj tá najčervenšia ruža a skrotne aj najzúrivejší lev. Ktorá zasadne na temný trón? V deň svojich šestnástych narodenín sa musia sestry podujať na sériu nebezpečných skúšok na život a na smrť. Korunu získa tá, ktorá zostane nažive. V hre je totiž viac než len starodávny trón.
♕♕♕
Ako ste si už mohli prečítať vyššie, príbeh je o troch kráľovnách, z ktorých koruna a moc vládnuť pripadne len jednej  z nich. Každá z kráľovien je obdarená nejakým darom. Na slávnosti zvanej Beltain, každá z nich predvedie silu svojej moci. Po tejto slávnosti má začať medzi kráľovnami boj o korunu. Prežiť ho môže len jedna z nich, tá ktorá ho prežije sa stane kráľovnou. Ktorá to ale bude? Katharine, Mirabella, alebo Arsinoe?

Katharine je  travička vychovávaná rodom Arronovcov, členov tzv. Čiernej rady. Jej dar nie je moc silný. Travičovi,  by sa po otrávení jedom nemalo stať nič, traviči dokonca jedia jedlá a nápoje, ktoré sú otrávené. Pre Katharine, ktorej dar sa takto neprejavil, je to ako pre dedičku mocného trónu, ktorá bude musieť bojovať o svoj život dosť nevýhodné. Katharine síce jed nedokáže stráviť, no je veľmi nadaná, čo sa týka miešania jedov. Mne zo začiatku táto postava prišla taká krehunká a, že dosť dovoľuje druhým aby s ňou zametali, no postupom času aj vďaka Pietyrovi, ktorý jej začal pomáhať, začala Katharine naberať sebavedomie a odvahu. Som určite zvedavá, ako sa to s ňou vyvinie v ďalších dieloch. Katharine tu dosť podceňovali, no myslím si, že v ďalších dieloch ešte vytrie všetkým zrak. O tom ma hlavne presvedčila posledná časť, kde sa objavila.

Arsinoe je naturalistka, no jej dar sa zatiaľ vôbec neprejavil. Je vychovávaná rodom Milonovcov vo Vlčom prameni (domove naturalistov). Arsinoe síce darom neoplýva, no jej najlepšia kamarátka Jules je najmocnejšou naturalistkou na ostrove. Jedna pri druhej vždy stoja a obe som si ich z celej knihy obľúbila najviac. Arsinoe je drsná, odvážna, neskrotná a drzá a vtipná. Je síce kráľovnou a dedičkou trónu, no vôbec sa tak nespráva. Ľudia na ostrove, kde žije, sa k nej tiež tak nesprávajú. Zatiaľ, čo jej sestry si nažívajú v luxuse, tak ona robí domáce práce a nemá problém chodiť v dotrhanom oblečení. Vzhľadom k okolnostiam, že jej dar sa neprejavil, tak sa zmierila s tým, že v boji o korunu ju jedna z jej sestier pravdepodobne zabije. Nerobí si žiadne nádeje a nerobí ich ani iným. Arsinoe je taká badass hrdinka a také mám ja v obľube, za ňu má autorka u mňa palec hore. Bez Arsinoe si túto knihu ani neviem predstaviť.

Mirabella je elementaliska, jej dar sa prejavil už veľmi dávno, čo z nej robí najsilnejšiu kráľovnú a jasnú víťazku v boji o trón. Je vychovávaná rodom Westwoodovcov v meste Rolant, a má veľkú podporu u kňažiek. Mirabella je zo všetkých sestier najcitlivejšia a jediná sa nedokáže zmieriť s tým, že by mala svoje sestry zabiť len preto, že má získať  trón. Vďaka tomu mala u mňa táto postava zo začiatku sympatie, no neskôr mi na tom nezáležalo, lebo ma táto postava začala strašne vytáčať. Zo všetkých sestier ma táto zaujala najmenej, dokonca by som povedala, že mám k nej nulové sympatie. Túto kráľovnú by som bola ochotná nechať zomrieť. Vôbec ma jej časti nebavili, prišla mi nezaujímavá a dokonca vďaka jej niektorým rozhodnutiam, aj hlúpa a ľahkovážna. Chvíľ, keď som jej mala chuť vraziť bolo toľko, že to ani nespočítam.
                                                                           ♕♕♕
Obálka tejto knihy je pekná, no oproti iným taká obyčajná. Námet knihy je zaujímavý a anotácia vypadala hneď na prvý pohľad sľubne. Čo sa týka obsahu, dej sa zo začiatku vliekol, vďaka tomu som nemala problém knihu odložiť a ísť robiť niečo iné. Neskôr, sa ale príbeh začal rozbiehať a mňa kniha konečne začala baviť. Intrigy, napätie a dráma nechýbali, no objavili sa aj nejaké šokujúce zrady. Najzaujímavejšou časťou knihy je určite slávnosť Beltain, ktorá je asi najviac nabitá tou drámou a intrigami, nechýba ani napätie. Poľovačka, obrad Oživenia (počas tohto obradu kráľovné predvádzali svoje schopnosti) a Vylodenie (predstavenie nápadníkov kráľovnám) sa mi veľmi páčili. Autorka túto slávnosť opísala excelentne, hlavne hostiny, ak idete túto knihu čítať hladní, tak počas čítania sa pravdepodobne váš hlad ešte prehĺbi. Koniec knihy bol podľa mňa úchvatný a naladil ma na to, aby som sa pustila aj do ďalších dielov. Autorka píše podľa mňa dobre, aj keď zopár vecí na vytknutie by sa určite našlo. Občas sa mi stalo, že niektoré veci, čo autorka napísala som nepochopila.  Tí z vás, čo si prečítali anotáciu a mysleli si, že romantiku tu nenájdete, tak to vás sklamem, lebo tej tu bolo pomerne dosť. Dokonca tu nájdete aj milostný trojuholník, čo ma fakt naštvalo. Podľa mňa tu vôbec nemusel byť, prišiel mi tu absolútne zbytočný. Už o mnoho viac sa mi páčila romantická linka medzi Pietyrom a Katharine, ktorá vyvrcholila dosť šokujúco. Takže, čo sa týka romantiky v tejto knihe, tak z nej mám zmiešané pocity. Postavy boli celkom fajn, teda až na Mirabellu (nedokážem si pomôcť 😂). Celkovo bola kniha fajn, zanechala vo mne príjemné pocity, no určite nepatrí medzi to najlepšie, čo som kedy čítala. Ak by som si ju neprečítala, tak by som asi o veľa neprišla, ale ani neľutujem, že som sa do nej pustila. Každopádne, na ďalší diel sa teším, som zvedavá ako sa všetko bude ďalej vyvíjať, takže si ho určite prečítam.

♕♕♕
Hodnotenie: 3,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO (ale ako som písala vyššie kniha pre mňa táto kniha nebola absolútnou peckou, takže ak by ste si ju neprečítali, tak podľa mňa o moc neprídete)
Komu?: milovníkom fantasy žánru, drám, intríg a magických schopností
Cena: 11,99€
♕♕♕
Milí čitatelia, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Čítal niekto z vás túto knihu? Ak áno, tak aký máte na ňu názor vy? Ak nie, chystáte sa? Ja sa s vami lúčim. Prajem vám pekný deň.