RECENZIA: Padlý dědic + novela Poskvrněná koruna (Erin Watt)

Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Počul už niekto z vás o dvoch autorkách, ktoré píšu pod pseudonymom Erin Watt? Ja som cez Veľkonočné prázdniny prečítala prvé tri diely z ich série Royalovci (v č.j. Royalové). Recenziu na prvý diel s názvom Papierová princezná nájdete aj tu na blogu. Prečítať si ju môžete TU. Prvý diel som si prečítala v slovenčine, no  skončil hrozne otvorene a bol taký skvelý, že som si jednoducho nevedela predstaviť, že by som mala ešte čakať na vydanie ďalšieho dielu.  Preto som si musela prečítať hneď aj ďalšie dva diely. Prečítala som si ich v češtine v PDFku. Na tie tu recenzie nenájdete, no v budúcnosti by som to chcela napraviť. Teraz cez prázdniny som sa dopracovala aj k ďalšiemu dielu zo série s názvom Padlý dědic, ktorý obsahuje aj novelu Poskvrněná koruna. Celú knihu som prečítala za dva dni. V dnešnom článku by som vám rada zdelila svoj názor, tak ako na Padlého dědica, tak aj na Poskvrněnú korunu. Tento článok bude teda obsahovať dve recenzie. Ak by ste teda chceli vedieť o tejto knihe viac, určite pokračujte v čítaní.

♚♚♚
Názov knihy: Padlý dědic, novela: Poskvrněná koruna
Originálny názov: Fallen Heir, novela: Tarnished Crown
Autor: Erin Watt
Séria: Royalové
Diel v poradí: štvrtý, novela: 3,5
Nasledujúci diel: Prohnilé království
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 464
Väzba: pevná s prebalom
♚♚♚
Poskvrněná koruna

,,Upřípmnost je krutá, Sav, a nejen proto, že je obvykle bolestnejší než lži, ale protože za ni nikdy nepřijde žádná odměna."

Anotácia: Gideon, nejstarší z bratrů Royalových, byl z nich vždy ten nejrozumnější a odjakživa se s láskou staral o matku i mladší sourozence. Jako všichni Royalové má ovšem i on svou temnou stránku a tajemství, které dlouho střežil a jež ho připravilo o Savanninu lásku.
Savanna by na minulost po Gideonově boku nejradši zapomněla. Teď, když spolu obývají stejný kampus, to ale tak jednoduché není. Nemůže popřít, že ji Gideon stále přitahuje, na jeho zradu však zapomenout nedokáže.
Získá Gideon její srdce? Přesvědčí Savannu, aby mu dala druhou šanci?

,,Každý večer chodím spát a přemýšlím, co skvělého jsem musel provést v minulém životě, že jsem si tě v tomhle zasloužil."

Táto novela je rozprávaná z pohľadu dvoch postáv, Savanny a Gideona. Kapitoly sú zároveň vždy označované buď ako súčasnosť, alebo ako minulosť. Môžeme teda nahliadnuť do minulosti postáv a vidieť tak, ako sa zmenili. Tým, že je to ešte rozprávané z pohľadov oboch postáv, môžeme tak obom hlavným hrdinom nahliadnuť do ich duše. Pochopiť ich správanie, či už v minulosti alebo prítomnosti.
Mne v prvých troch dieloch Savanna a Gideon neprišli až takí zaujímaví. Autorky im ani veľa priestoru nedali. V tomto dieli to ale napravili. Ja som si ich tu oboch obľúbila. Gideon mi tu prišiel oveľa zábavnejší a priateľskejší. Savanna viac otvorenejšia, dokázala som sa vcítiť do jej pocitov, a pochopiť tak aj jej správanie v prvých troch dieloch.
Novela je napísaná ľahkým a pútavým štýlom. Bavila ma hneď od začiatku. Uvoľnila som sa pri nej a ten čas, ktorý som pri nej strávila, mi ubehol ako voda. Autorky opäť nesklamali. Avšak, je tu predsa len čo vytknúť. Tým, že má novela len 171 strán, tak dej išiel veľmi rýchlo. Myslím si, že ak by sa autorky viac rozpísali, a namiesto 171 stranovej novely napísali Poskvrněnú korunu ako samostatnú knihu, ktorá by mala aspoň takých 300 strán, tak by bol príbeh lepší. Toto bolo jediné, čo mi na tejto novele vadilo. Ako čítala sa fakt dobre a to, že tam boli kapitoly z minulosti aj súčasnosti sa mi tiež fakt páčilo, no ak by napr. minulosť rozvinuli viac a súčasnosť tak neuponáhľali, bolo by to ešte lepšie a reálnejšie. Myslím si, že sa ale aj napriek tomu bude väčšine čitateľov páčiť. Určite si z nej nerobte obavy. Je to pekný a príjemný predskokan k Padlému dědicovi.

Hodnotenie: 4⭐/5⭐
♚♚♚
Padlý dědic

Anotácia: Easton Royal je bohatý, chytrý a sexy. Jediné, po čem v životě touží, je bavit se. Následky svých činů nikdy nedomýšlí, protože ani nemusí. Dokud se neobjeví Hartley Wrightová, která jeho bezstarostným životem otřese. Je jediná, která ho odmítla, přestože ji přitahuje. Easton se v ní nevyzná, a tím spíš jí nedokáže odolat.
Hartley o něj nemá zájem. Tvrdí, že by měl nejdřív dospět.
Možná má pravdu.
Výčitky. Pravidla. Nepřátelé. Poprvé v životě Eastonovi jméno Royalů k ničemu není. A brzy zjistí, že čím výš začínáte, tím tvrději můžete spadnout.
♚♚♚
Nájde sa tu niekto, kto Eastona Royala v predošlých dieloch nemal rád? Snáď nie, ale ak by predsa áno, tak by si mal  určite prečítať Padlého dědica. A tí, ktorí ho mali radi už predtým, tak ako ja, tak by si tento diel tiež určite nemali nechať ujsť.

Eastona sme v predošlých dieloch poznali ako chalana, ktorý sa rád zabáva. Chľast, drogy, baby, to bolo jeho. To sa nezmenilo ani v tomto dieli, teda dovtedy kým nestretol Hartley Wrightovú. Okolo Eastona sa vždy motalo množstvo báb, mohol si z nich dokonca vyberať. Hartley je prvá, ktorá oňho nejaví záujem, aj keď sa ukáže, že ju priťahuje. Easton pre ňu predstavuje problémy, ktoré si ona nemôže dovoliť, to však Eastona neodradzuje. Hartley sa mu dostane pod kožu, či už to chce alebo nechce. Nikto mu ale neverí, že to s ňou myslí vážne, a už vôbec nie Hartley. Hartely je samotárka. Málokoho si púšťa k telu. Má okolo seba vystavané hradby, ktoré drží tesne pri zemi. Eastonovi sa občas podarí cez ne preniknúť, no aj tak pred ním Hartley skrýva množstvo tajomstiev a neverí mu. Aj keď Easton kvôli tomu prepadá do zúfalstva  a myslí si, že už to vzdá, jeho srdce sa jednoducho odmieta vzdať. Získa si Easton Hartleyino srdce? Alebo mu dá košom? To sa dozviete jedine v Padlom dědicovi.

Easton mi vždy prišiel vtipný a odviazaný. Už v prvých troch dieloch dokázal odľahčiť atmosféru. Preto som sa tešila, že autorky prišli s knihou, kde je hlavnou postavou práve on. Padlý dědic je napísaný len z Eastonovho pohľadu.  Tu môžeme Eastona spoznať o mnoho viac. Autorky nám tu dávajú priestor nahliadnuť do jeho hlavy a duše. Mne v tomto dieli prišiel Easton veľakrát osamelý a nedocenený. Mnoho vecí aj keď myslel s dobrým úmyslom, mu nevyšlo a jeho to veľmi trápilo. Vtedy mi ho prišlo ľúto. Vďaka tejto knihe som pochopila, prečo sa občas správa ako somár. Zo všetkých bratov Royalovcov som si Eastona obľúbila najviac. Tým aký vie byť odvážny a zábavný, no zároveň aj citlivý a uzavretý si ma získal. Bola mi sympatická aj Hartley, aj keď mi prišlo, že sa občas správa hlúpo a, že je k Eastonovi trošku nespravodlivá, no aj napriek tomu sa mi páčila.

Kniha sa mi čítala ľahko a príjemne. Dej sa nevliekol, naopak išiel ako na bežiacom páse. Nebol ale uponáhlený ako v Poskvrněnej korune. V padlom dědicovi nechýbali tajomstvá, intrigy a dráma. Oproti prvým trom dielom, Poskvrněná koruna a Padlý dědic neoplývajú erotikou. Čo si myslím, že niektorých ľudí poteší. Koniec Padlého dědica je napínavý a neskutočne otvorený. Kým vyjde ďalší diel, tak sa asi aj zbláznim, pretože tento koniec bol neskutočne dobrý, čo je pre sériu Royalovci typické. Celá táto kniha ma neskutočne bavila, ako som už spomínala vyššie, tak som ju zmákla za dva dni. Fanúšikom Royalovcov vrelo odporúčam. Ak sa tu nájdu takí, ktorí ešte Royalovcov nečítali, tak by to mali hneď napraviť, lebo táto séria je fakt pecková.

VAROVANIE: Ak by ste sa rozhodli do tejto série pustiť, musím vás upozorniť, že je vysoko návyková. S najväčšou pravdepodobnosťou sa od nej neodtrhnete, kým ju celú nedočítate.

Hodnotenie: 5⭐/5⭐

♚♚♚
Hodnotenie celej knihy (Padlý dědic + Poskvrněná koruna): 4,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: milovníkom romantickej New Adul literatúry a fanúšikom série Royalovcov
Cena: 16,40€
♚♚♚
Milovníci kníh, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Nájdu sa tu nejakí milovníci série Royalovcov? Čítal už niekto z vás tento diel? Ak áno, tak aký máte naň názor vy? Môžte dať vedieť do komentárov. Ja sa s vami lúčim. Prajem vám pekný letný deň.