RECENZIA: Univerzita výnimočných: Zrada (Joelle Charbonneau)

Milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Už dva mesiace mi doma na poličke ležala Zrada zo série Univerzita výnimočných od Joelle Charbonneau. Konečne sa mi ju pred dvoma týždňami podarilo prečítať. V dnešnom článku vám prezradím ako sa mi kniha páčila.

.....
Názov knihy: Univerzita výnimočných: Zrada
Originálny názov: Independent Study
Autor: Joelle Charbonneau
Séria: Univerzita výnimočných
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Odveta
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 296
Vekové odporúčanie: 15+

.....
,,Zatiaľ čo moji spolužiaci si robili starosti s tým, ako táto skúška ovplyvní ich budúcnosť, ja som sa strachovala, či vôbec dnešný deň prežijem."
.....
Anotácia: Ciu Valeovú vybrala vláda do elitnej skupiny najlepších a najnadanejších študentov zo všetkých kolónií. Na univerzite v Tosu sa z nej má stať jeden z vodcov vojnou zničenej krajiny. No spomienky na brutálne testovanie, pri ktorom umierali ľudia, ju desia v snoch. Ostatní študenti, ktorým vymazali pamäť, žijú v blaženej nevedomosti, Cia však vie svoje! V snahe odhaliť odpornú pravdu o vražedných praktikách najvyšších vládnych úradníkov vystavuje veľkému nebezpečenstvu seba aj svojich blízkych. Zradcovia, ktorí sa usilujú o moc a nehodlajú sa len tak vzdať, už totiž tušia, že Cia vie viac, než by mala. Budúcnosť však závisí od nej!

.....
Hlavnou hrdinkou knihy je Cia Valeová, ktorá je veľmi múdra a inteligentná. Má veľký potenciál na to stáť sa budúcou vodkyňou krajiny. Toho sa niektorí ľudia boja. Boja sa, že by mohla byť až veľmi dobrou vodkyňou. To pre Ciu znamená, že jej hrozí nebezpečenstvo, aj keď to jej hrozí už od skúšky. Tá si vyžiadala množstvo životov, uchádzači sa ale na ňu nepamätajú, teda až na Ciu. Ona si ju pamätá. Stala sa z nej študentka, no boj o život sa nekončí. Smrť jej dýcha na krk neustále.

Prvý diel zo série Univerzita výnimočných sa mi neskutočne páčil. Od toho som sa nevedela odtrhnúť a prečítala som ho za deň. Cia je múdra a rozvážna hrdinka, ktorá mi je veľmi sympatická. Knihy sú napísané pútavo, tak ako prvý, aj druhý diel. V knihe nechýba dráma, napätie, intrigy a aj romantika, no tá je oproti prvému dielu v druhom viac obmedzená. Zrada sa mi čítala dobre, no občas som sa pri nej nudila a mala chuť zopár strán preskočiť. Chýbalo mi tu viac akcie. V tejto knihe sa autorka málo venuje vedľajším postavám, čo mi tiež troška vadilo. O tejto knihe som počula, že je oproti prvému slabšia, preto ma to asi tak neprekvapilo. Pretože tento diel je skutočne slabší. Koniec bol zaujímavý a prekvapil ma, no pocit sklamania nezmiernil. Po takom skvelom štarte som od tejto dvojky očakávala viac, ale nedočkala som sa. Dúfam, že tretí diel to napraví a dočkám sa aspoň peckového finále. K dystopiam sa dopracujem málokedy, ale čítam ich rada. A táto dystopická séria ma zaujala preto dúfam, že ma viac nesklame.

.....
Hodnotenie: 3⭐/⭐5
Odporúčam?: ÁNO Komu?: milovníkom dystopií  a tejto série
Cena: 9,99€
                                                                                  .....
Milí knihomoli, toto je z dnešnej recenzie všetko. Snáď sa vám páčila. Chystáte sa na túto knihu? Čítali ste predošlý diel? Ako sa vám páčil? A ak ste sa dopracovali k tomuto, tak aký máte naň názor? Sklamanie, priemer alebo normál? Ja sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný zvyšok dňa.