RECENZIA: Víš, že mi chybíš? (Estelle Maskame)

Milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes tu mám pre vás recenziu na tretí diel zo série DIMILY s názvom Víš, že mi chybíš?. Kniha vyšla začiatkom augusta vo vydavateľstve Fragment. DIMILY je letná romantická YA séria, ktorú som začala čítať tento rok. Prvý diel bol skvelý, druhý mal nejaké tie chybičky, no a tretí... To vám prezradím v dnešnej recenzii. Ak chcete vedieť viac, pokračujte v čítaní.

✺✺✺
,,No te rindas"
Názov knihy: Víš, že mi chybíš?
Originálny názov: Did I Mention I Miss You?
Autor: Estelle Maskame
Vydavateľstvo: Fragment
Jazyk: český
Séria: DIMILY
Diel v poradí: tretí
+ budúci rok vydá Fragment k tejto sérii ešte knihu z pohľadu Tylera
Počet strán: 432
Vekové odporúčanie: 15+
✺✺✺
Anotácia: Už je to rok, co Eden mluvila s Tylerem naposledy. Rok od chvíle, kdy vyšli s pravdou ven a odhalili svůj vztah rodině. Jenže pak ji Tyler zcela nepochopitelně opustil. Studium v Chicagu, nový život a noví přátelé jí pomohli zapomenout a jít dál. Teď se stejně jako Tyler vrací domů. Eden už nechce otevírat staré rány, ale má tolik nezodpovězených otázek. Dozví se konečně, proč ji Tyler opustil? A mají po tom všem šanci na normální vztah?

✺✺✺
Keď si Eden s Tylerom konečne našli opäť cestu k sebe a rozhodli sa oznámiť ich vzťah celej rodine, Tyler jednoducho odišiel a nechal Eden čeliť ich rodine, no aj celému okoliu samú. Eden sa cez Tylerov odchod ťažko prenášala. Cez smútok, bolesť a samotu prešla do stavu, keď mala na Tylera obrovský hnev. Najväčšou oporou sa jej stala jej najlepšia kamarátka Rachael a jej mama. Vzťah s otcom padol do bodu mrazu a jej nevlastný brat Jamie sa ňu nedokáže pozrieť bez odporu a hnevu. To vlastne viacerí. Akosi sa rozkríklo, že mala vzťah s Tylerom, za čo ňou mnohí opovrhujú, keďže to je jej nevlastný brat. Keď sa už s týmto všetkým ako tak zmieri, tak sa ako blesk z neba, v čase Edeninho návratu domov dorúti aj Tyler. Tyler sa snaží Eden vysvetliť dôvod toho, prečo ju opustil, no ona sa naňho ledva dokáže pozrieť. Nakoniec mu dá šancu všetko vysvetliť, no aj napriek tomu je presvedčená, že medzi nimi je už koniec. Začne si ale uvedomovať, že jej srdce to tak necíti. Tyler sa snaží Eden presvedčiť, aby s ním odišla do Portlandu, kde trávil posledný rok čas. Chce jej ukázať, čo celú tú dobu robil, čo dokázal, a že sa zmenil. Eden zo začiatku odmieta, no neskôr začne váhať. Dá Eden Tylerovi šancu? Je šanca, že by ešte mohli byť spolu, a že ich okolie prijme? To sa môžete dozvedieť jedine v treťom dieli zo série DIMILY.

,,Nemáme o čem mluvit," namítnu. ,,Měli bychom si promluvit úplně o všem." Má pravdu. Měli bychom si promluvit úplně o všem. Jenomže já nechci."

Eden sa v tomto dieli stáva chápavejšia, odvážnejšia a sebavedomejšia. V tomto dieli sa mi zdala aj najsympatickejšia. Podarilo sa mi vcítiť sa do jej pocitov a chápať ju, s čím som mala v predošlých dieloch problém a to hlavne v druhom. V tomto dieli začne dospelejšie uvažovať, vďaka tomu robí niekoľko múdrych rozhodnutí, do ktorých keby sa odhodlala skôr, by si ušetrila kopec starostí.

,,Hluboko uvnitř jsem věděla, že nám pořád ještě zbývá nějaká naděje."

Tyler sa od prvého dielu veľmi zmenil. Je na ňom veľmi vidieť ako dospel. Mňa ako postava upútal už v prvom dieli a to sa vtedy správal ešte ako kretén, no odvtedy prešiel už kus cesty. Naučil sa ovládať svoj hnev, zriekol sa drog, chľastu a divokých večierkov, a čo sa mi na ňom zapáčilo najviac je, že začal byť veľmi trpezlivý, naučil sa hovoriť otvorene o svojich pocitoch, a že začal veľmi pomáhať druhým. V tomto dieli je z neho chalan akého by si priala každá. Jeho zmena a odvaha inšpirovali v tomto dieli dokonca aj Eden k odvážnym krokom.
✺✺✺
,,Někdy, opravdu jen někdy, stojí za to riskovat."

Ako to bolo už pri predchádzajúcich dvoch dieloch, tak aj tento sa odohráva v lete. Rok po tom poslednom. Dlho mi netrvalo kým som sa do knihy začítala. Je písaná jednoducho a presne takéto knihy som toto leto vyhľadávala. Potrebovala som si oddýchnuť od náročných fantasy svetov, preto som minulý mesiac siahala po romantických knihách. Táto kniha bola pre mňa tiež takou príjemnou romantickou oddychovkou. Podľa mňa je celá séria DIMILY napísaná pútavo a vďaka tomu, že je napísaná aj ľahkým štýlom, tak sa rýchlo a dobre číta. V prvých dvoch dieloch nechýbala dráma a zvraty, aj v tomto nejaké boli, no nebolo ich až toľko, čo v predošlých dieloch. To bolo na jednu stranu úľava pre moje srdce, no na druhú troška problém. Čo ale v tomto dieli nechýbalo bol dokonalý opis prostredia, v ktorom sa príbeh odohrával. Prvý diel sa odohrával v Los Angeles, druhý v New Yorku a tento v Portlande. Autorka v každom dieli dokonale opisovala dané mestá a miesta, ktoré sa v nich nachádzajú. Občas som mala pocit akoby som tam bola aj ja. Pre ľudí, ktorí radi cestujú a spoznávajú nové miesta môže byť práve toto pozitívum k tomu, aby si sériu prečítali. Niektoré tie miesta ma dokonca zaujali tak, že by som ich v budúcnosti rada videla naživo. Mnoho postáv si v celej sérii prešlo istou zmenou a to hlavne hlavní hrdinovia. Najviac to bolo vidieť práve v tomto dieli. V tomto dieli, ako som spomínala vyššie nebolo až toľko zvratov a drámy, no priestor tu dostalo odpúšťanie a druhé šance. To sa mi veľmi páčilo. Autorka v tomto dieli okrem toho, že riešila vzťah Eden a Tylera, dávala prednosť aj rodinným vzťahom a priateľstvám. V poslednej dobe sa mi zdá, že veľa ľudí kritizuje, že autorka v tejto knihe, ale aj celej sérii poukazuje na to, že mladí ľudia pijú alkohol a užívajú drogy. Mne to ale od veci neprišlo. Naopak si myslím, že v dnešnej dobe to nie je nič nezvyčajné. Mladí ľudia si radi užívajú života a skúšajú nové veci, aj keď nie vždy to je dobré pre ich zdravie. Samozrejme nie všetci, no nájde sa ich veľa. Estelle Maskame avšak poukázala aj na to, prečo po takýchto veciach siahajú, čo ich k tomu vedie. Ukazovala ale aj to, že každý sa môže zmeniť ak chce. Občas to chce len načúvať a podporovať. To je ďalšie plus. Víš, že mi chybíš? je záverečným dielom trilógie DIMILY. Ja som s koncom tejto série spokojná a som veľmi rada, že som sa do nej pustila. Napriek tomu, že tento diel bol trošku nudnejší kvôli tomu, že tam nebolo toľko tej drámy a zvratov, tak mal niečo do seba, niečo čím ma zaujal. Sériu DIMILY vám môžem len zo srdca odporučiť. Obzvlášť ak milujte romantické YA knihy a máte radi cestovanie. Avšak, skôr by som ju odporúčala mladším čitateľom. Možno tak do 20 rokov. Zaujať môže aj starších, no tejto vekovej kategórii sa asi viac podarí vžiť do príbehu.
✺✺✺
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: milovníkom romantických YA kníh a cestovania
Cena: 14,49€
✺✺✺
Hodnotenie celej série: 4,5⭐/5⭐
✺✺✺
✺✺✺
Milí čitatelia, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Čo vy a séria DIMILY? Čítali ste, alebo sa chystáte? Ak ste čítali, tak aký máte na ňu názor vy? Ja som sa do nej zamilovala. Celá séria sa zaradila medzi moje obľúbené a veľmi sa teším na knihu z pohľadu Tylera, ktorá vyjde budúci rok. Ja sa s už vami lúčim a prajem vám pekný deň.