Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Něco skutečného (Erin Watt)


Milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes tu mám pre vás opäť recenziu na knihu od Erin Watt. Naposledy som písala o Padlém dědicovi, čo je štvrtý diel zo série Royalové, no a dnes budem písať o knihe Něco skutečného. Ako som už písala, táto kniha je dielom Erin Watt. So sériou Royalové, ale nemá nič spoločné. Něco skutečného je romantická standalone kniha. Knihu som si prečítala asi tak dva dni po Padlém dědicovi, takže ju budem  s ňou troška porovnávať. Táto kniha ma zaujala tým, že jej autorom je Erin Watt a môj záujem ešte navýšili celkom pozitívne recenzie a  anotácia. A ako sa mi kniha páčila? Čítajte ďalej a dozviete sa.

♡♡♡
Názov knihy: Něco skutečného
Originálny názov: When it´s Real
Autor: Erin Watt
Jazyk: český
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 400
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2018

♡♡♡
,,Dávam přednost noci,
temnotě a stínům,
koutům a skrýším,
kde tě nikdo nezná.

Kde všichni jen předstíráme,
kde masky všichni nosí, 
všichni nosí
do samého konce.
♡♡♡
Anotácia: Autorská dvojice Erin Watt přináší návykový příběh o slavném rockerovi, jenž si potřebuje trochu vylepšit pověst, a dívce, jejímž úkolem je předstírat, že je jeho přítelkyní.


Seznamte se s Oakleym Fordem – mladou celebritou, známým hudebníkem a synem slavných herců, zpěvákem s miliony fanynek… a věčným potížistou. Na první pohled má vše, co si kdo může přát, soukromý život se mu však rozpadá, jeho hudební kariéra jde z kopce a bulvární plátky nestíhají psát o všech jeho eskapádách. Oakleyho manažeři nabízejí zdánlivě snadné řešení: Oakley musí světu dokázat, že konečně dospěl. A s tím mu má pomoci i jeho nová – a falešná – přítelkyně.
Na scénu vstupuje Vaughn Bennettová – oddaná sestra, servírka na částečný úvazek, naprosté ztělesnění „normálnosti“. Za jiných okolností by na tu nabídku nepřistoupila, její rodina však nutně potřebuje peníze, proto Vaughn nemá na vybranou. A za peníze, které jí Oakleyho tým nabízí, je ochotná přetrpět divoké hollywoodské večírky i novináře na každém kroku. No a co, že je Oakley podle ní jen povrchní sebestředný pitomec? Přece se do sebe nezamilují i ve skutečném životě… že ne?

♡♡♡
,,Občas musí člověk dělat věci, do kterých se mu nechce. Život celebrity není jenom luxus a zábava."
♡♡♡
Oakley Ford je známy spevák a hudobník. Dotiahol to už ďaleko, no v poslednej dobe to vypadá, že to ide s jeho kariérou dole vodou. Nedarí sa mu skládať nové piesne, fanúšikovia ubúdajú a nedarí sa mu nadviazať nové spolupráce. Niektorí ho majú za nevyzretého chalana s tuctovou hudbou, ktorý robí len problémy. Zrejme je to pravda. Ak však niečo so svojím životom neurobí, môže sa s kariérou slávneho speváka rozlúčiť. Jedna možnosť tu je. Jeho manažér príde s nápadom, že by mal ľuďom dokázať, že dospel a to tak, že si nájde priateľku. Potrebuje si nájsť normálne a obyčajné dievča. Aj si ho nájde... cez agentúru. 


Vaughn Benettová žije normálny a obyčajný život. Rodičia pred nejakou dobou zahynuli pri autonehode, v jej srdci to zanechalo rany. Žije spolu so staršou sestrou a dvomi mladšími bratmi. Po smrti ich rodičov im nezostalo moc peňazí. Vaughn spolu s jej sestrou Paisley robia, čo je v ich silách, aby sa postarali o svojich mladších bratov a o dom, no zároveň aj o seba. Vaughn dokonca o rok odložila nástup na vysokú, aby mohla pracovať a zarábať peniaze. Keď jej sestra príde s tým, že ak bude predstierať vzťah s atraktívnym, no namysleným hudobníkom Oaklym a tým získa veľké množstvo peňazí, čo by vyriešilo ich problémy, najprv váha, no nakoniec túto ponuku prijme.

Medzi oboma hlavnými hrdinmi vládne zo začiatku napätie a nepriateľstvo, no neskôr, čím viac sa začnú spoznávať, tým viac začnú jeden druhého chápať. Začnú sa z nich stávať priatelia. Oakley dokonca začne Vaughn vnímať viac ako falošnú frajerku. Vaughn to bude mať tak isto, akurát jej bude trvať dlhšie kým si to pripustí k srdcu. Vaughn nie je zvyknutá na rušný život aký vedie Oakley, čo jej často robí problémy. Prenesie sa cez to a dá Oakleymu šancu? Môže sa stať falošný vzťah skutočným? 

,,Nejdřív tě políbím, pak se osprchuju. A po sprše tě znovu políbím. Hned jak si trochu odpočinu, musím se sejít s fanoušky. A až bude po všem, zajedeme na hotel a budeme se znovu líbat."


Oakleyho zo začiatku môžeme vidieť ako príťažlivého, namysleného a trošku arogantného frajerka, no neskôr sa ukáže aj jeho lepšia stránka. Tú v ňom prebudí hlavne Vaughn. Ukáže sa, že vie byť priateľský, chápavý a milý. Vlastne, čím viac sa príbeh vyvíja, tým viac sa ukazuje ako chlap, ktorého by si priala každá baba. Je aj dosť netrpezlivý, čo mu často spôsobuje problémy, no to je nedostatok, ktorý sa dá ešte prehliadnuť. Mne Oakley prišiel veľmi sympatický a dosť som si ho obľúbila. Autorkám písanie mužských postáv skutočne ide. 

,,Jsi v mém životě ta jediná, kdo ode mě nechce nic než mě, a to mě děsí i mi to dělá radost zároveň. Nikdy mě neopouštěj. Miluju tě. Jsi moje láska."

Vaughn by mala najradšej celý svoj život rozplánovaný. Problémy jej robí akurát to, že poriadne nevie, čo od života chce. Sú veci, ktoré ju bavia, ako napr. kreslenie alebo varenie, no aj tak si nie je istá tým, akú prácu chce vykonávať. Jej sen bol stať sa učiteľkou, no neskôr si uvedomuje, že ani poriadne nevie, či ňou skutočne chce byť. Vaughn má frajera, to jej robí problémy v jej falošnom vzťahu. Poriadne ani neviem aká Vaughn je, teda neviem ju špecifikovať. Veľakrát sa v knihe správa hlúpo a tak ako Oakley, ani ja som nedokázala pochopiť, čo tam často stvárala. Niekedy mi jej prišlo ľúto a inokedy by som jej najradšej jednu vrazila. Povedala by som, že mi táto postava moc nesadla. Oveľa viac som si obľúbila jej sestru Paisley, ktorá mi prišla odviazanejšia, vtipnejšia a hlavne rozumnejšia. 
♡♡♡
Něco skutečného je romantický príbeh, ktorý je napísaný ich-formou z pohľadu dvoch postáv, ktoré som vám už vyššie bližšie predstavovala. A to teda z pohľadu Oakleyho, ktorého kapitoly sú označované ako ON a Vaughn, ktorej kapitoly sú označované ako ONA. Celý príbeh je napísaný ľahkým a príjemným štýlom. Vďaka tomu sa kniha číta dobre a rýchlo. Něco skutečného obsahuje oproti knihám zo série Royalové omnoho viac klišé. Nenájdete tu ani moc erotických pasáží, čo si myslím, že nebude niektorým z vás vadiť. Začiatok by som povedala, že je taký nereálny, tuctovejší. Kniha obsahuje aj nejakú tú drámu a zvraty. Niektoré zvraty sú ale predvídateľné, čo robí knihu menej zaujímavou. Mne tento príbeh prišiel príjemný, sladký a romantický, no sérii Royalové sa ani zďaleka nevyrovná. Postavy boli sympatické, teda až na Vaughn, ktorá ma vedela vytáčať a málokedy som sa dokázala vcítiť do je pocitov. Nie je nič horšie ako hrdinka, ktorá nevie, čo chce. Určite sa do tejto knihy nepúšťajte s veľkými očakávaniami, mohli by ste to rýchlo oľutovať. Mne táto kniha pripomenula množstvo romantických filmov, ten pocit vo mne vyvolalo to, ako sa celý príbeh vyvíjal. Aj napriek tomu, že má kniha dosť nedostatkov sa mi páčila. Určite by som ju nezaradila medzi najlepšie knihy, aké som čítala, či už romantické alebo iné, no napriek tomu som v nej isté kúzlo našla. Táto kniha je ako stvorená na letné čítanie. Vedela by som si ju predstaviť čítať niekde na dovolenke. Toto je oddychovka, ktorá vám vyčarí úsmev na tvári. Dokáže pobaviť a zlepšiť deň. Ľuďom, ktorí majú radi originálne príbehy, alebo aspoň také, čo im niečo dajú až tak neodporúčam. Avšak, beznádejným romantičkám a fanúšikom Erin Watt môžem len odporučiť. Neočakávajte ale nič podobné Papierovej princeznej, toho sa totiž nedočkáte.

♡♡♡
Hodnotenie: 3,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: veľkým romantičkám a fanúšikom Erin Watt
Cena: 14,05€
♡♡♡
Milí čitatelia, na dnes je to už všetko. Snáď sa vám dnešná recenzia páčila. Čítal už niekto z vás túto knihu, alebo sa na ňu aspoň chystá? Ak ste čítali, bola pre vás táto kniha prekvapením, priemerom, alebo sklamaním? Váš názor mi môžete napísať dole do komentárov. Ja sa s vami lúčim. Prajem vám pekný deň. 
  
Martina Karasová, Milujeme knihy







Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr