Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Havraní kráľ (Maggie Stiefvater)


Ahojte knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na posledný diel zo série Havraní cyklus s názvom Havraní kráľ. Autorkou série je Maggie Stiefvater. Havranieho kráľa minulý mesiac vydalo vydavateľstvo Slovart. Prvý diel zo série ma zo začiatku nudil, no neskôr som sa doň zamilovala. Druhý ma sklamal a tretí opäť zvýšil môj záujem o celú sériu. Od štvrtého, keďže je to finálny diel a predošlý bol pecka, som mala isté očakávania. Naplnil ich? 
↞↟↠
,,Kráľ koná, aby tak konali aj iní. Z ničoho vzíde nič a z toho zasa nič. Ale niečo plodí niečo."
↞↟↠
Názov knihy: Havraní kráľ
Originálny názov: The Raven King
Autor: Maggie Stiefvater
Jazyk: slovenský
Séria: Havraní cyklus
Diel v poradí: štvrtý (finálny)
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 376
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2018
Vekové odporúčanie: 13+
↞↟↠
Anotácia: Záverečný diel strhujúcej série od najtalentovanejšej autorky tínedžerských kníh Maggie Stiefvater.
Sú to už roky, čo Gansey márne hľadá strateného waleského kráľa. Postupne sa k nemu na jeho nebezpečnej misii pridali ďalší: Ronan, ktorý dokáže privádzať veci zo snov. Adam, ktorý žije v ustavičnej lži. Noah žijúci len napoly. A Blue, čo verí, že jej je súdené zabiť Ganseyho. Napriek tomu sa púšťa s nevyspytateľnými Havraními chlapcami do záverečnej partie smrtiacej hry, v ktorej sny a nočné mory splývajú v jedno a najúprimnejšiu lásku od najťažšej straty nejde oddeliť. Ničomu mŕtvemu nemožno veriť. Nič živé nie je v bezpečí.
↞↟↠
,,Ľahšie bolo rozoznať hrdinu od lumpa, keď boli v stávke iba život  a smrť. Všetko medzi tým iba veci komplikuje." 
↞↟↠

Jeho život bol zachránený, keď iný na siločiare vyhasol. Odvtedy Gansey patrá po Glendowerovi (stratenom waleskom kráľovi). Verí, že je jeho poslaním Glendowera nájsť. Za tú dobu, čo ho hľadá, ušiel už dlhú cestu. Smrť mu dýcha na krk. Už nie je ale sám. Spoločnosť pri pátraní po kráľovi, mu robí Ronan (Greywaren), Blue (dcéra jasnovidky) a Adam (mág), Noah (ktorý je napol živý a napol mŕtvy a siločiarou spútaný k tomuto svetu). S Cabeswaterom sa začína niečo diať. Objavuje sa nový mocný nepriateľ. Jediný, kto ho môže zastaviť je naša hviezdna partička. Podarí sa im to? Zachránia Cabeswater? Nájdu Glendowera? Môže skutočne Bluein bozk zabiť Ganseyho? Zomrie Gansey? To vám autorka prezradí v Havraniom kráľovi. 

Blue vždy túžila po niečom viac, ako jej život ponúkal. Netúžila zostať na Fox Way 300. Milovala stromy a teraz sa dozvie prečo. Konečne spozná svojho otca. Vždy považovala chalanov študujúcich na Aglionby za idiotov a dnes sú traja z nich jej priateľmi, a s jedným z nich má tajný vzťah. Odjakživa jej vraveli, že jedného dňa bozkom zabije svoju pravú lásku, no a už ju aj našla. Je to Gansey, ktoré mu bolo predpovedané, že zomrie. Blue Ganseyho pobozkať nemôže, no on to vie. Tak si aspoň berú od seba to, čo môžu. Neviem tak úplne popísať aká je Blue. Zo všetkých postáv mi práve Blue bola najmenej sympatická, aj keď v tomto dieli mi už tak nevadila. 

Gansey mal už dávno zomrieť, no bol zachránený. Teda vlastne už bol mŕtvy, no jeho život bol ušetrený. Gansey je inteligentný, múdry, obetavý, slušný (keď ale stratí nervy, tak už tak nie) a priateľský. Ganseyho som si veľmi obľúbila. Po Ronanovi, bol mojou druhou najobľúbenejšou postavou z Havranieho cyklu. 


Adam to v živote nemal ľahké. Nemal zrovna rodičov roka. Túžil po tom, aby skončil strednú, dostal sa na dobrú výšku a mal dobré zamestnanie. Túžil po tom, aby mal šťatsný život. Adam je tvrdohlavý, samostatný, obetavý a je aj dobrým priateľom svojím kamarátom. Asi v prvých dvoch dieloch som Adama moc rada nemala, no od tretieho dielu sa môj názor naňho zmenil. 

Ronan dokáže veci zo svojich snov preniesť do tohto sveta. Ronan je výbušný, drzý, ľahkovážny, no dokáže byť aj veľmi citlivý. Je rozhodne najvtipnejšou postavou z celej série. Jeho som si obľúbila najviac. Musím povedať, že mi jeho sarkastické hlášky budú chýbať. 

V tomto dieli pribudne do havranej party nová postavička. A to je Henry, syn ženy, ktorá obchoduje s magickými predmetmi. Henry je priateľský, vtipný a rád sa zabáva. Ja som veľmi rada, že ho autorka zakomponovala do príbehu. V tomto dieli mi prišlo, že ho Henry najviac odľahčoval. Aj keď aj on má mrazivé zážitky z minulosti. 
↞↟↠
,,Hlava je príliš múdra. Oheň je v srdci."
↞↟↠
Na posledný diel som sa veľmi tešila, keďže ten predošlý bol skvelý. Navyše má Havraní kráľ nádhernú obálku. Síce celá séria má krásne obálky. Povedala by som, že knihy z Havranieho cyklu sú, čo sa týka obálky, najkrajšími knihami, aké v mojej knihovni mám. Bod pre Slovart za to, že zachoval pôvodné obálky. Idem ale na obsah, to vás pravdepodobne zaujíma najviac. To ako som to mala s predošlými dielmi, som už spomínala vyššie. Takže sa nejdem zbytočne opakovať. Od Havranieho kráľa som mala veľké očakávania aj preto, že je to finálny diel. Avšak, nenaplnili sa až tak, ako som očakávala. Áno, dráma, zvraty, romantika, aj nejaké to napätie nechýbalo, no mne prišlo, že hlavne prvú polovicu knihy sa tam toho moc nedialo. Vďaka tomu ma čítanie až tak nebavilo. Nemala som problém knihu odložiť a do čítania som sa musela nútiť. Asi približne 150 strán od konca,  ma  fakt zaujalo. Čítanie ma začalo baviť, no aj napriek tomu mi kniha neprišla prevratná a zdrvujúca, čo ma mrzelo. V tomto dieli opäť nechýbalo kúzelné prostredie Cabeswateru a úžasné postavy, s ktorými mi bolo ľúto sa rozlúčiť. Čakala som, že postavy budú viac pátrať po Gledowerovi, čakala som viac akcie. Tej som sa žiaľ nedočkala. To spôsobilo, že som bola z knihy trochu sklamaná. Musím povedať, že neviem, či by som si celú sériu bola ešte niekedy schopná znova prečítať. Ak by som sa do nej nepustila, asi by som o veľa neprišla. Môj názor si ale nemusíte úplne brať k srdcu. Viem, že veľa ľudí si túto sériu chváli a radí ju medzi svoje obľúbené. 100 ľudí, 100 chutí. Každému sa páči niečo iné. Mne žiaľ táto séria až tak nesadla. Bolo to asi štýlom písania autorky. No napriek tomu som celkom zvedavá na knihu Zázraky padlých svätých, od tejto istej autorky. Možno, že tejto autorke ešte dám šancu. Ak hľadáte netradičný príbeh s originálnym námetom, tak skúste aj túto sériu. Možno, že vy si sériu zamilujete. Aj ja musím oceniť, že isté kúzlo v sebe má. . 

↞↟↠
,,Ak sa nedokážeš nebáť, boj sa a buď šťastný."
↞↟↠
Hodnotenie: 3⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO aj NIE 
Komu?: milovníkom fantasy príbehov odohrávajúcich sa v našom svete
Cena: 11,95€
↞↟↠
,,Bol knihou, v rukách mal svoje posledné stránky, pričom sa chcel dostať na koniec a zistiť, ako to dopadlo, aj keď nechcel, aby sa to skončilo."
↞↟↠
Hodnotenie celej série: 3,75⭐/5⭐
↞↟↠
Milí čitatelia, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Patríte medzi fanúšikov Havranieho cyklu? Ak áno, ktorý diel je váš najobľúbenejší? Nájde sa tu niekto, koho séria nezaujala? Ak ste sa sa do série ešte nepustili, chystáte sa? Môžete mi písať do komentárov vaše odpovede. Ja sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný víkendový deň.

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr