Preskočiť na hlavný obsah

Bosorkina dcéra


Ahojte :D :D 
Moji milí čitatelia, vítam vás pri novom článku, novej recenzii ku knihe Bosorkina dcéra od slovenskej spisovateľky Janky Pronskej , kotrú som vám pred nedávnom sľúbila v článku Novinky z blogu, ktorú nájdete v prípade záujmu tu. Dnes máme už konečne piatok, čaká nás víkend (čas oddychu) ,ktorý si môžeme spríjemniť čítaním knihy, trávením času s rodinou ,robením toho čo máme radi a čo nás baví alebo napr. aj prečítaním tohto článku. Dúfam ,že sa vám dnešný článok bude páčiť a ,že vám vykúzli úsmev na perách. Možno ,že vám dnešná recenzia pomôže s výberom novej knihy (budem rada ak áno). Nebudem to ďalej naťahovať, poďme už odrazu na sľubovanú recenziu. :D



Bosorkina dcéra

Názov knihy : Bosorkina dcéra
Autor : Jana Pronská
Vydavateľstvo : Slovenský spisovateľ
Počet strán : 208
Rozmery : 140×210 mm
Väzba : pevná
Žáner : ľúbostný historický román
Rok vydania : 1. vydanie⇛2008 , 2.vydanie⇛2015
Opis : Soraya, krásna dcéra maurského emira, sa po otcovom zatknutí a upálení matky ukrýva v kláštore pred pomstychtivým dôstojníkom inkvizície De Vascadom. Až keď sa na scéne zjaví vyslanec francúzského kráľa Bernard de Brémmy, podarí sa jej otcovi vyjednať vlastnú slobodu a dcérinu ochranu pred nemilosrdným inkvizítorom výmenou za rodinné klenoty. Ani mladý vyslanec však nie je odolný voči intrigám a jeho pochybnosti o nevine Soraye, ktorú si vzal za manželku narastajú. Až nasledovné búrlivé udalosti rozvinú uzol podozrenia a de Brémmy sa ponáhľa zachrániť svoju lásku po druhý raz. Je však otázne, či zvíťazí nad rozmarmi osudu, na aké je obyčajný smrteľník krátky...
Bližší obsah : Soraya ako malá prišla o svoju matku ,ktorú dal upáliť pomstychtivý De Vascado (prvý manžel Sorayinej matky). Sorayu potom odviedla preč z rodného domova jej opatrovateľka ,ktorá ju doviedla do kláštora a sľúbila jej ,že sa jedného dňa po ňu niekto vráti. A tak sa aj stalo. Soraya má už 17 rokov a do kláštora dorazí markíz Bernard de Brémmy ,ktorý sa do nej na prvý pohľad zamiluje, odvedie ju z kláštora a sľúbi jej ochranu a lásku (stane sa jej manželom). Soraya s Bernardom poputujú na jeho panstvo do Francúzska, kde sa medzi nimi spúta lavína lásky. Lenže ani pod ocranou Bernarda nie je Soraya v bezpečí ,pretože po jeho odchode na pracovnú cestu sa voči Sorayi začnu spriadať rôzne intrigy, chvíľu to bude vypadať ,že to zvládne, lenže to nevie ,že De Vascado vie o tom ,že žije a je plne rozhodný skoncovať s jej životom rovnako ako so životom jej matky. Soraya sa dostane do veľkého nebezpečia, na záchranu už za ňou putuje jej oddaný manžel s mužmi ochotnými položiť za ňu život a rovnako aj  jej brat. Ale dorazia včas a zachránia ju ? 
Môj názor : Kniha je veľmi zaujímavo spracovaná. Má len 208 strán ale celý príbeh je perfektne premyslený, nabitý mnohými scénami a skvelými vyvrcholeniami. Tento príbeh sa mi veľmi páčil bol krásny, zamilovaný, odvážny a ukazuje ,že ľudia mnohokrát uveria rôznym príbehom bez dôkazu a overenia a koľko zloby dokáže napáchať ľudská nenávisť ale ukazuje aj aká dokáže byť ľudská láska silná a koľko krásy sa v nej nachádza (teda aspoň na mňa tak vplýval tento príbeh). Milovníkom historických a ľúbostných románov rozhodne odporúčam ale aj ostatným skúste a možno budete milo prekvapení rovnako ako ja.
Objednať si ju môžete tu :   Martinus  , Panta Rhei

Hodnotenie : 

Odporúčam : Áno
Toto je už z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Názor určite píšte do komentárov. Chcem vám popriať pekný víkend, užite si naplno tieto krásne letné dni. Teším sa na vás opäť nabudúce pri novej recenzii ku knihe Bezohľadný darebák, dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D 










Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr