Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Nimbus (Neal Shusterman)

Ahojte ľudkovia,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na Nimbus, čo je druhý diel zo série Žatva smrti. Predošlý diel s názvom Kosec si mnohí čitatelia vychvaľovali a ja som nebola výnimkou. 
Na druhý diel som sa veľmi tešila, ale snažila som sa vyhýbať recenziám ostatných. Snažila som sa utvoriť si na knihu vlastná názor, no aj napriek tomu som nejakú tú chválu započula.
 A ako sa mi kniha páčila? To vám prezradím v dnešnom článku. 
❇❇❇
Pokiaľ ste ešte nečítali recenziu na Kosca, tak TU si ju môžete prečítať. 
❇❇❇
,,Svet je kvetina, ktorú držím vo svojej dlani. Radšej by som zničil sám seba, než by som ju rozmliaždil."
❇❇❇
Názov knihy: Nimbus
Originálny názov: Thunderhead
Autor: Neal Shusterman 
Jazyk: slovenský 
Séria: Žatva smrti 
Diel v poradí: druhý 
Nasledujúci diel: The Toll
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 472
Väzba: brožovaná 
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
❇❇❇
,,Každé dieťa v sebe skrýva hĺbky, ktoré si jeho rodičia sotva dokážu predstaviť."
❇❇❇
Anotácia: Nimbus dal ľuďom dokonalý svet, utópia sa stala realitou. Len jedna vec nebola Nimbovi zverená do právomoci: Spoločenstvo koscov a ich monopol na smrť.
Z Rowana sa stal vydedenec, ktorý na seba vzal poslanie podrobiť Spoločenstvo skúške ohňom. Doslova. Stal sa z neho temný národný hrdina, samozvaný kat, ktorý likviduje skorumpovaných koscov. Citra ako mladší kosec korupciu vidí a chce situáciu zmeniť zvnútra, no na každom kroku sa jej do cesty stavajú prekážky, čoraz väčšiu hrozbu predstavujú aj kosci „nového rádu“. Všetko nasvedčuje tomu, že pomoc treba hľadať u Nimba - umelej inteligencie, ktorá je jediná dostatočne múdra na to, aby vyriešila problémy dokonalého sveta. Pomôže však Nimbus s riešením týchto problémov alebo sa bude len prizerať, ako dokonalosť upadne? Druhý diel úspešnej trilógie Žatva smrti prináša ďalšie nečakané zvraty, ktoré môžu navždy zmeniť osudy ľudstva „odsúdeného“ na nesmrteľnosť.
❇❇❇
❇❇❇
Ubehla už nejaká doba, čo Rowan a Citra boli súpermi, čo spolu bojovali o post kosca. 
Citra vyhrala a stala sa koscom Anstáziou. V tomto dieli môžeme sledovať ako sa vysporiadava so svojim novým životom a vzdáva sa života Citry Terranovovej. Je múdrym a spravodlivým koscom. Medzi mladými koscami sa jej dostáva rešpektu a uznania, čo sa nepáči koscom ,,nového rádu". Citre sa nepáči korupcia, ktorá začína ovládať Spoločenstvo koscov. Chce to zmeniť, ale má to háčik. Ak chce bojovať proti korupcii a priaznivcom ,,nového rádu", vystavuje nebezpečenstvu svoj vlastný život. 
Z Rowana sa stal vydedenec spoločnosti. Citra mu na rok udelila imunitu, čo znamená, že ho nikto nemôže skosiť. Rowanovi sa tak isto ako Citre nepáči korupcia a nespravodlivosť v Spoločenstve koscov. Nepáči sa mu bezočivé chovanie niektorých koscov. Preto sa rozhodne konať. Stane sa koscom Luciferom, ktorý kosí skorumpovaných koscov. 
Nimbus sleduje situáciu, ktorá panuje v Spoločenstve koscov, no nemôže s tým nič urobiť. Teda nie priamo. Aj Nimbus dokáže nájsť obkľuky v systéme. 
Situácia vo svete sa zhoršuje. Kosci túžia po moci a ľudia sa začínajú búriť proti koscom. Nimbus sa nevie rozhodnúť, či má zasiahnuť alebo dovoliť ľudstvu aby sa opäť zničilo. 
Čo myslíte ako to dopadne?
❇❇❇
,,Časom sa každá búrka zmení na príjemný vánok."
❇❇❇
❇❇❇
,,Stráž si svoje svedomie, Anastázia, nech nikdy neschradne. Svedomie je totiž najcennejším koscovým majetkom."
❇❇❇
Z predošlého dielu som bola veľmi nadšená a z konca som ostala odvalená. Nevedela som sa dočkať druhého dielu a netrpezlivo som ho očakávala. Chvíľu trvalo kým som sa k nemu dopracovala, a keď už nastala tá chvíľa, tak som knihu musela odložiť kvôli tomu, že som musela ísť urobiť niečo iné alebo sa mi nedarilo začítať do príbehu. 
Trvala hodnú chvíľu kým som sa do Nimba začítala. Možno aj 150 strán a to sa troška odrazí aj na hodnotení. Keďže som prednedávnom písala recenziu na Nájdi odpoveď, čo je takisto dystópia, tak som musela uznať, že ma táto kniha bavila viac ako Nimbus.
To ale neznamená, že je Nimbus zlá kniha. Práve naopak je veľmi dobrá. Len má jedno mínus a to, že sa mi ťažko začítavalo do príbehu. 
Čo sa ale týka príbehu samotného, ten je veľmi zaujímavý a dobre premyslený. Neal Shusterman píše brutálne zvraty a zakončovanie knihy... V tom sa tiež nedá zahanbiť. 
Keď som sa už do príbehu začítala, tak mi strany ubiehali oveľa rýchlejšie. V chvíľach, keď som si už myslela, že viem čo bude nasledovať mi autor ukázal, že neviem. Vedel ma neskutočne prekvapiť. 
Tak ako predošlý diel aj tento je prerozprávaný z pohľadu viacerých postáv v 3.os. Najviac ale autor prerozpráva príbeh z pohľadu Citry a Rowana. 
Aj keď autor píše v 3.os., tak dokáže perfektne vystihnúť emócie postáv, či už je to hnev, radosť, zúfalstvo alebo bolesť. On s tým problémy nemá. 
Ďalšia vec, ktorá sa mi páči je, že nekladie dôraz na opisy postáv a prostredia. Jasné, opisuje ich, ale nie kvetnato. Nemá potrebu sa s tým hrajkať. Oveľa viac kladie dôraz na pocity postáv, zvraty a akciu, čo ja rozhodne schvaľujem. 
Minulý diel mal v sebe zakomponované úryvky zo zápiskov rôznych koscov a v tomto ich autor nahradil mysľou Nimba, čo bolo oveľa zaujímavejšie, pretože sme tak mali možnosť nahliadnuť do mozgu umelej inteligencie, ktorá ovláda celý svet a mohli sme vedieť, čo si myslí. Zaujali ma Nimbove myšlienky a aj fascinovali. Neal vykreslil Nimba, tak že pôsobil láskavo a chápavo. Nimbovu časť teda autor napísal ozaj pekne. 
Shusterman nekladie, tak ako v predošlom ani v tomto dieli, dôraz na romantiku. Čo by sa mohlo páčiť nepriaznivcom romantiky a chalanom, ktorí radi čítajú. Medzi Citrou a Rowanom autor naznačil nejakú tú príťažlivosť, no nedal jej možnosť rozvinúť sa. Uvidíme, ako to bude v ďalšom dieli. 
Čo sa týka postáv, našli sa také, ktoré som si obľúbila a také, ktoré mi moc k srdcu neprirástli. Rozhodne som si obľúbila Rowana. Aj Citra mi bola sympatická, ale Rowan... Neviem čím to je, ale k Rowanom mám akúsi citovú väzbu. Fanúšikovia Trónu zo skla vedia o čom hovorím. 
Tento diel sa skončil fakt neskutočne. Bože, už aby vyšiel tretí diel lebo to čakanie ma dovtedy aj zabije, ale zas na dobré veci sa oplatí čakať.
Ak to zhrniem, nakoniec som ostala z príbehu odvarená a veľmi nadšená, čo som sa bála, že sa nestane, ale stalo sa. Za mňa je Neal talentovaný autor s veľkým potenciálom a v tomto dieli sa prekonal, snáď sa v ďalšom prekoná ešte viac. Budem v to dúfať. Jediný problém bol so začítaním, ale to nemusí byť autorom a jeho štýlom písania. To som mala možno len ja nejaký blok, čo nie je vylúčené. Každopádne kniha je skvelá a stojí za prečítanie. Ak váhate, či sa máte do série pustiť, tak jej určite dajte šancu. Myslím si, že nebudete ľutovať. 
❇❇❇
,,Vždy, keď som svedkom krutého počínania skorumpovaného kosca, niekde vo svete vytvorím oblak a spustím dážď náreku. Pretože dážď je to najbližšie k slzám, čo mám."
❇❇❇
❇❇❇
,,Nikdy nekos v hneve. Pretože hoci hnev môže zosilniť zmysly, zahmlieva tiež úsudok a úsudok kosca by nikdy nemal byť oslabený."
❇❇❇
Hodnotenie: 4,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: fanúšikom tvorby Neala Shustermana a milovníkom dystópií. 
Cena: 13,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
❇❇❇
❇❇❇
,,Som zmierený s tým, že kým bude ľudstvo existovať, budem jeho nadmerne spôsobilým a nedoceneným sluhom. Iste, ľudstvo možno nebude existovať večne. Ktorý druh žije večne? Urobím všetko, čo bude v mojich silách, aby som ľudí zachránil pred nimi samými, ale ak sa mi to nepodarí, útechou mi bude aspoň to, že potom budem slobodný."
❇❇❇
Milí knihomoli, z dnešnej recenzie to je už všetko. Snáď sa vám páčila.
Čo vy a Žatva smrti? Čítate už túto sériu alebo zvažujete, že by ste sa do nej pustili? Ak čítate, tak ako ste s ňou zatiaľ spokojní? Čítali ste od Neala aj niečo iné? Môžete písať dole do komentárov. 
Odo mňa je to už na dnes naozaj všetko. Majte sa pekne a užívajte si prázdniny. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

-Martina Karasová (Milujeme knihy)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició