Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Simon Lewis. Príbehy z tieňoloveckej akadémie (Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Robin Wasserman)


Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na jednu dlho očakávanú knihu, ktorou je Simon Lewis. Príbehy z tieňoloveckej akadémie. Na túto knihu slovenskí čitatelia čakali dva roky.  Oplatilo sa to dlhé čakanie? 
↢↣
Názov knihy: Simon Lewis. Príbehy z Tieňoloveckej akadémie
Originálny názov: Tales from the Shadowhunter Academy
Autori: Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Robin Wasserman 
Jazyk: slovenský 
Séria: Nástroje smrteľníkov
Vydavateľstvo: Slovart
Väzba: brožovaná 
Počet strán: 536
Rok vydania: 2018
Vekové odporúčanie: 15+
- toto je poviedkový diel 
                                                                              ↢↣
,,Všetci každý deň meníme svet už len tým, že v ňom žijeme. Musíš sa len rozhodnúť, ako ho chceš zmeniť."
↢↣
↢↣
Anotácia: Simon Lewis po udalostiach v Meste nebeského ohňa prišiel o väčšinu spomienok. Vie, že sa priatelil s Clary, Jaceom aj to, že totálna bohyňa Isabelle Lightwoodová bola jeho frajerka - ale netuší, ako sa mu niečo také vôbec mohlo podariť. 

Keď Tieňolovecká akadémia po desiatkach rokov znovu otvára svoje brány, Simon vidí v príležitosti vycvičiť sa v boji proti démonom šancu, ako znova nájsť sám seba, svoje nové ja. 

Tieňolovecká armáda zúfalo potrebuje novú generáciu bojovníkov proti zlu, no akadémia od začiatku zápasí s problémami. A Simon veľmi neskoro zisťuje, že život vo výcvikovej škole pre Tieňolovcov zďaleka nie je taký, ako čakal. 

Nedajte si ujsť exkluzívnu zbierku desiatich poviedok, ktorá približuje osudy jednej z najobľúbenejších postáv Tieňoloveckej ságy a Simonových druhov po konci šesťdielnej série Nástroje smrteľníkov.  
↢↣
V tejto knihe sa Cassndra Clare spolu s ďalšími tromi autormi vracia k sérii Nástroje smrteľníkov. Toto je poviedkový diel, ktorý naväzuje na udalosti z posledného dielu série Nástroje smrteľníkov. Ak ste si lámali hlavu s tým, ako to so Simonom Lewisom pokračovalo po skončení série, tak to vám prezradia autori v tejto knihe.

 Simon prišiel o väčšinu spomienok zo svojho života. Neskôr sa mu podarilo zopár z nich získať späť, no nie všetky. Spomína si na svojich priateľov, no má pocit, že ich úplne nepozná. Dokonca má pocit, že nepozná sám seba. Nedokáže tráviť čas so svojimi priateľmi. To je aj jeden z dôvodov prečo sa rozhodne cvičiť v boji na Tieňoloveckej akadémii. Dúfa, že ak sa stane Tieňolovcom, pomôže mu to spomenúť si na to, kým bol, na to kým je a kým by chcel byť. Dúfa, že potom bude opäť žiť svoj život. 

Na akadémi stretne veľa ľudí. Nájde si kopec nových priateľov, aj keď to zo začiatku nie je také ľahké. V minulosti bol hrdinom, no aj upírom. Jedným z Dolnosveťanov, ktorých nefili len s ťažkosťou dokážu vystáť. Teraz je z neho obyčajný, no to aj tak naňho v očiach nefilov nevrhá dobré svetlo. Našťastie sa nájdu aj takí, ktorí ho príjmu takého aký je. Jedným z nich je George, jeho nový spolubývajúci. Stanú sa z nich veľmi blízki priatelia. Neskôr sa na zoznam Simonových priateľov pripíšu ďalšie mená a to Marisol, Beatriz, Julie a Jon. 

Čím viac času Simon strávi na akadémii, tým viac začne prijímať sám seba. To kým je. Dá šancu ľuďom, ktorí ho majú radi. Jeho život sa pomaly začne dávať dohromady.

Stane sa zo Simona Tieňolovec? Vrátia sa mu spomienky? Čo myslíte? Pokiaľ ste začali čítať, tak ako ja Tajomnú temnotu, tak už odpoveď poznáte. 

Simon je priateľský, spravodlivý, starostlivý a vtipný nerd, ktorý sa stal jednou z mojich najobľúbenejších postáv zo série Nástroje smrteľníkov. Preto som si aj chcela túto knihu prečítať. To sa nezmenilo ani v tejto knihe. Chvíľu ma tu síce štval, no to nezmenilo moju náklonnosť k tejto postave. 

George je vyšportovaný, priateľský, milý, ochranársky , starostlivý a vtipný chalan, ktorý mi už po pár stranách prirástol k srdcu. Bude mi veľmi chýbať.

Marisol je drzá, odvážna a vytrvalá mladá bojovníčka, ktorá mi taktiež rýchlo prirástla k srdcu. 

Beatriz sa zo začiatku javila ako strašná snobka, no neskôr sa ukázalo, že je to fajn baba a super kamarátka. Táto dievčina je vtipná a inteligentná. 

Julie zvonku pôsobila ako chladný kameň, no ukázalo sa, že má dobré srdce. Aj keď sa dosť často sa správala ako snobka. Toto bola jedna z postáv, ktorú som si obľúbila, no zároveň ma vedela veľmi vytáčať. 

Jon mi zo začiatku absolútne nebol sympatický a bolo to tak asi väčšinu knihy. Toto je totálne namyslený nefil s predsudkami voči obyčajným a Dolnosveťanom. Až vďaka Marisol sa začal ukazovať v lepšom svetle. A neskôr sa ukázalo, že je celkom znesiteľný. 
↢↣
,,Treba ľúbiť, kým sa dá, lebo láska je krehká, krásna a ohrozená. Nikto vám nemôže zaručiť, že s vami zostane navždy."
↢↣
↢↣
Na túto knihu som veľmi dlho čakala a nesmierne som sa na ňu tešila. Ten osudný moment, keď som ju konečne mohla držať v rukách bol takmer neuveriteľný. Ako ďalšie množstvo fanúšikov, tak aj mňa sklamala zmena obálky na poslednú chvíľu. Tešila som sa, že sa ku krásnemu modrému hardbacku Magnusa Banea konečne pridá aj Simon, ktorý mal byť pôvodne v krásnom červenom hardbacku. Obe poviedkové knižky mali k sebe pasovať. Keďže sa ale vydavateľstvo rozhodlo vydať Nástroje smrteľníkov s novými obálkami, tak chceli túto knihu s nimi zladiť. Z bodu, keď ma to trápilo som prešla do budu, keď mi to je jedno. Som rada, že už ju aspoň doma mám. 

Minulý víkend sa mi podarilo do knihy konečne pustiť. Čítala som ju päť dní. Najväčším plusom na tejto knihe sú postavy, ktoré sú úžasné. Či už to sú postavy z autorkiných predošlých sérii, alebo úplne nové postavy, ktoré sa tu objavili. Neviem ani opísať, aký to bol skvelý pocit stretnúť všetkých milovaných hrdinov. Emócie postáv a vzťahy medzi nimi, tu boli opísané geniálne. Humor, napätie aj dráma nechýbali. Avšak, akcie tu bol nedostatok  a celkový štýl písania mi robil problémy. Podľa mňa je to tým, že spolu  s Cassandrou na knihe spolupracovali aj ďalší autori. Rozsah poviedok mohol byť podľa môjho názoru kratší, alebo naopak pútavejší. Občas mi prišlo ako keby autori tie poviedky nečítali. V jednej poviedke  totiž bolo niečo vysvetlené  a v ďalšej vám to znova vysvetľovali, a to nie na pár riadkov, ale na pol strany a niečo. Nechápala som prečo. Možno si mysleli, že čitatelia majú takú zlú pamäť, že si to nezapamätajú. Neviem, no zbytočne to len naťahovali a mňa to potom nudilo. V každej poviedke boli časti, ktoré ma bavili, dokonca niektoré veľmi a potom prišli časti, ktoré ma neskutočne nudili. Niektoré riadky som mala chuť preskočiť, no ovládla som sa aby som sa o niečo neukrátila. Väčšina knihy je napísaná v er-forme, no vďaka tomu, že v jednej poviedke bola časť, ktorá bola napísaná v ich-forme, čo pôsobilo divne, kedže zvyšok bol v er-forme.  Bolo jasné, že tento úsek Cassandra Clare nepísala. 

Niektoré poviedky ma nadchli viac, iné menej, no ani jedna nebola taká, že by som som po prečítaní povedala: ,,Wau, tak toto bolo skvelé!" Ak by som to mala porovnať s Magnusom Baneom, tak tie poviedky sa mi páčili určite viac. Rozhodne sa táto kniha nezaradí medzi také, ktoré by som si prečítala znova, čo je škoda pretože isté čaro v sebe má. Polovičné nadšenie a polovičné sklamanie, tak by som asi zhrnula svoje pocity k tejto knihe. Verím, že sa nájdu takí, ktorí si to možno zamilujú, no ja som čakala viac. 
↢↣
Hodnotenie jednotlivých poviedok: Vitajte v Tieňoloveckej akadémii - 2,5⭐/5⭐
                                                                              Stratený Herondale - 1⭐/5⭐
                                                                              Whitechapelský démon - 3⭐/5⭐
                                                                              Nič, len tiene - 4⭐/5⭐
                                                                              Zlo, ktoré zbožňujeme - 2,5⭐/5⭐
                                                                              Bledí princovia a králi - 2,5⭐/5⭐
                                                                              Horkosť na jazyku - 4⭐/5⭐
                                                                              Skúška ohňom - 4⭐/5⭐
                                                                              Zrodení do nekonečnej noci - 2,5⭐/5⭐
                                                                             Anjeli, čo dvakrát zostúpili - 3⭐/5⭐
Celkové hodnotenie: 3⭐/5⭐
↢↣
,,Ľúbiš, chveješ sa a horíš. Nedovoľ, aby ti niekto hovoril, kto si. Si plameň, ktorý nemožno zahasiť. Si hviezda, ktorá sa nedá stratiť. Si tým, kým si bol vždy, a to je dosť, viac než dosť. Každý, kto na teba pozrie a uvidí temnotu,  je slepý."
↢↣
Odporúčam?: ÁNO (napriek jej nedostatkom si myslím, že by ste túto knihu nemali vynechať)
Komu?: fanúšikom Nástrojov smrteľníkov a tým, ktorí si Simona Lewisa ako postavu zamilovali 
Cena: 14,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
↢↣
↢↣
,,Zmyslom nebolo žiť naveky - zmyslom bolo žiť a urobiť všetko, aby ste prežili dobrý život. Zmyslom boli vaše rozhodnutia a milovaní ľudia."
↢↣
Milí knihomoli, z dnešnej recenzie je to už všetko. Snáď sa vám páčila. Čítali ste už túto knihu? Pokiaľ áno, tak aký máte názor na ňu vy? Ak ste ju nečítali, chystáte sa? Odo mňa je to už všetko. Prajem vám pekný deň. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy



















Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr