Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Posledný džentlmen (Michaela Zamari)


Ahojte knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na najnovšiu knihu od slovenskej autorky Michaely Zamari. Kniha nesie názov Posledný džentlmen a je to už tretia kniha, ktorú autorka doposiaľ napísala. Posledný džentlmen je prvá kniha, ktorú som od autorky prečítala. Čo si myslíte sklamala ma alebo nadchla? Pokiaľ vás to zaujíma, tak určite pokračujte v čítaní. 
❀❀❀
Názov knihy: Posledný džentlmen
Autor: Michaela Zamari
Jazyk: slovenský 
Väzba: brožovaná
Počet strán: 360
Rok vydania: 2018
Pozn.: autorka knihu vydala na vlastné náklady
❀❀❀
❀❀❀
Anotácia: Aké je to vydať svoju prvú knihu na knižnom trhu, kde vás nikto nepozná, a zamotať sa pri tom s kolegom v práci, kde vás poznajú všetci?

Jennifer vie o tom svoje. Pred oslavou jej dvadsiatych šiestych narodenín v nej naplno prepukne vášeň pre písanie a snaží sa dostať svoj debut na pulty kníhkupectiev za každú cenu. Nemá však ani poňatia, čo ju to bude stáť.
Počas tejto životnej etapy sa jej cesta pretne so starším kolegom, s ktorým na prvý pohľad nemá nič spoločné. Sú ako oheň a voda. Majú protichodné názory, odlišné záujmy a iné priority. Napriek tomu nedokážu prejsť okolo seba bez povšimnutia.
Začnú sa nezáväzne stretávať. Veď, čo sa môže stať?
Jareda to však jednostaj ťahá domov, preč z hlavného mesta, kde sa Jennifer cíti ako ryba vo vode. Má vôbec ich vzťah šancu stať sa niečím viac? Alebo sa už dávno stal?

❀❀❀
,,Zbožňujem, keď od života dostaneme lekciu v podobe splnených prianí. Ak niečo chceme a nedostaneme to okamžite, neznamená to, že to automaticky nedostaneme nikdy. My to dostaneme, ibaže čas je nastavený podľa rýchlosti, akú potrebujeme, nie podľa rýchlosti, akú chceme. A kto to pochopí a trpezlivosťou si podmaní neskrotnosť svojich myšlienok, ten bude šťastný"
❀❀❀
Príbeh pojednáva o dvadsaťšesť ročnej Jenny, ktorá miluje cestovanie a už nejakú dobu pracuje na vlastnej knihe. Príde čas, keď sa rozhodne vydať svoju prvú knihu, no to netuší koľko problémov to so sebou prináša. Ukáže sa, že vydať knihu nie je vôbec ľahké, ako by sa to mohlo na prvý pohľad zdať. Ak ste si doteraz mysleli, že stačí napísať knihu a poslať ju do vydavateľstva, ono ju vydá a kniha je na svete, tak vám autorka tieto predstavy vyvráti. Musím povedať, že som Jenny veľmi obdivovala za jej vytrvalosť, odhodlanosť a trpezlivosť, keď to s jej knižkou nevypadalo sľubne. Ja by som sa už stopercentne dávno zložila. 

Okrem toho, že sa Jenniferina spisovateľská kariéra začala pomaličky rozbiehať, sa jej život začne pretínať s jej straším kolegom Jaredom. Odvtedy, čo sa spoznali medzi nimi vládne príťažlivosť, ktorú nejde prehliadnuť. Zrazu sa začnú zbližovať a spoznávať. Začne sa medzi nimi nezáväzný vzťah. Neočakávajú od seba viac, aj keď postupom času sa predsa len u Jenny začnú vyvíjať silnejšie pocity. Žiaľ, keby aj veľmi chcela, Jared nemá záujem o vážny vzťah. Nemá ani v pláne ostať v meste, kde aktuálne obaja žijú. On to tam neznáša, Jenny naopak miluje. Na to koľká príťažlivosť medzi nimi vládne, sa ich názory a pohľady na život veľmi nezhodujú. Jenny miluje cestovanie, je vtipná, energická a povedala by som, že ej optimistická, no a Jared... To je kapitola sama o sebe. Cestovanie ho moc neláka. Vie byť milý, starostlivý a je to džentlmen ako sa patrí, no zároveň vie byť aj veľmi neznesiteľný. Občas som až mala chuť mu jednu vraziť. Aj v tomto sa ukázalo, že má hlavná hrdinka silné nervy. Ja by som sa už dávno na takéhoto chlapa vykašľala. Ak nechápete prečo, tak preto, že jeho názory voči ženám mi dvíhali tlak zo 120 na 200. To bolo neskutočné. 

Čo si myslíte ako tento príbeh dopadne? Vydá Jenny svoju knihu? Ostane s Jaredom? 
❀❀❀
,,Ak chceme niekoho milovať, musíme sa najprv naučiť milovať sami seba. Nie ako egocentrickí sebci, ale v čistej forme stotožnení s vesmírom. Nielen s tým, v ktorom sídli naša planéta, ale s vesmírom možností, ktoré nám ponúka naša myseľ."
❀❀❀
❀❀❀
Nejakú chvíľu mi trvalo, kým som sa do knihy začítala a zvykla si na autorkin štýl písania. Keď som si zvykla, začala ma kniha veľmi baviť a s radosťou som otáčala jednu stranu za druhou. Hlavná hrdinka mi bola veľmi sympatická, tak ako svojim správaním, tak aj postojom k životu. Z toho, čo som písala vyššie ste zjavne pochopili, že Jared až tak nie. Týmto dvom som ani nedržala palce, pretože sa mi k sebe vôbec nehodili. Toto sa mi azda ešte ani nestalo, no za nevýhodu to nepovažujem. 

Dej sa občas vliekol, inokedy nezastaviteľne bežal. Pri čítaní mi robili trocha problémy opisy. Na môj vkus ich tu bolo veľa a viac ako dialógov. Ja mám radšej, keď je v knihách opisná a dialógová časť vyvážená. Ďalšia vec, ktorá mi prišla zvláštna je, že autorka nielen pri opisovaní, ale aj pri písaní dialógov využívala formálnejšie vyjadrovanie.  Na také veci nie som zvyknutá, ani sa s nimi nestretávam. Zjavne preto mi to prišlo čudné a trocha mi to vadilo. 

Na knihe som ocenila originálny námet, grafické spracovanie, humor, a to že sa autorka vyhýbala klišé. Po dočítaní musím povedať, že mi kniha určite niečo do života priniesla. Príjemne som si pri čítaní oddýchla a vypla od všetkého. Táto kniha je na to totiž ako stvorená. Ak hľadáte veľkú romantiku, tak tu ju nečakajte. Samozrejme nechýba tu, no páčilo sa mi, že sa celý príbeh netočil len okolo lásky a vášne. Nechcem vám nič vyspoilerovať, no happy end ako z rozprávky nečakajte. Miška Zamari vám namiesto toho ponúkne príbeh a koniec, ktorý pôsobí veľmi reálne.  Kniha sa mi páčila, aj keď som o trošičku čakala viac, no určite si prečítam od autorky aj ďalšie knihy. 
❀❀❀
,,Láska je mocná vládkyňa. Ťažko jej odolať a je nemožné zatratiť ju. Ostáva len naučiť sa s ňou žiť a poddať sa jej zákonitostiam. Ak chcete meniť pravidlá, musíte si vybrať iný obor."
❀❀❀
,,Láska, nech to znie akokoľvek ošúchane, je mocný čarodejník a platí, že cieľom je samotná cesta. Nezvrátiteľná, tŕnistá, bezohľadná a úžasná trať, ktorej sa desíte a zároveň sa po nej túžite vydať. Ani ja som nevedela, aká neľahká trať je predo mnou, ale urobila som to. Znova som vykročila."
❀❀❀
Hodnotenie: 4⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: ženám, ktoré majú radi romantické romány a majú radi realistickejšie príbehy
Cena: 12,90€
❀❀❀
❀❀❀
Milovníci kníh, z dnešného článku je to už všetko. Snáď sa vám páčil. Čítali ste už nejakú knihu od Michaely Zamari? Ak ste čítali túto, tak aký máte na ňu názor vy? Odo mňa je to už všetko. Prajem vám pekný deň. 

Za poskytnutie knihy na recenziu aj s venovaním veľmi pekne ďakujem samotnej autorke. 

Martina Karasová, Milujeme knihy



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr