Preskočiť na hlavný obsah

Kráľovstvo podvodníkov (Leigh Bardugo)


Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Máte radi príbehy o zločincoch? Ak áno, tak potom mám pre vás skvelú správu. Možno, že ste už počuli o Vranej šestke, ktorú minulý rok na jeseň vydalo vydavateľstvo Slovart. Tento mesiac vyšiel druhý a zároveň posledný diel. Vrania šestka je totižto dilógia. Mne sa prvý diel veľmi páčil. Ak ste prvý diel ešte nečítali, tak vám odporúčam si najprv naň pozrieť recenziu, ktorú si môžte prečítať TU. Ja som minulý víkend prečítala druhý diel, no a teraz by som sa s vami chcela podeliť o moje pocity a názor. 

Vrania šestka je fantasy príbeh o šiestich zločincoch. Každý z nich má svoju minulosť, svoju povesť a schopnosti, ktoré ho robia výnimočným, no nie sú to magické (nájdu sa aj výnimky). Toto je síce fantasy príbeh, ale nie je až tak presýtený mágiou, no o to viac dokáže prekvapiť. 
⚒⚒⚒
 ,,Prišiel by som po teba. A ak by som nemohol chodiť, doplazil by som sa k tebe a nehľadiac na to, ako by sme boli dolámaní, by sme si spolu vybojovali cestu preč - nože vytasené, pištole rozpálené. Pretože to je to, čo robíme. Nikdy neprestávame bojovať."

Názov knihy: Kráľovstvo podvodníkov
Originálny názov: Crooked Kingdom
Autor: Leigh Bardugo
Jazyk: slovenský
Séria: Vrania šestka
Diel v poradí: druhý
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 560
Väzba: brožovaná
Vekové odporúčanie: 15+
⚒⚒⚒

Druhý a záverečný diel megaúspešnej fantasy od vychádzajúcej hviezdy Leigh Bardugo!

Anotácia: Kaz Brekker síce zvládol zdanlivo nesplniteľnú misiu, no doplatil na svoju achilovku a nenahraditeľný člen Zberby padol do pazúrov jeho protivníka. Podarí sa prefíkanému vodcovi bandy zosnovať ďalší diabolský plán? A najmä, dokáže táto nevyspytateľná partia vyvrheľov prekonať samých seba, aby odvrátili katastrofu, čo hrozí svetu, ktorý ich odvrhol? Pokračovanie dobrodružstiev Vranej šestky prináša poriadnu dávku akcie a napätia v príbehu plnom nepredvídateľných zvratov, zamotaných vzťahov a výnimočných osobností týchto sympatických antihrdinov.
                                                                            ⚒⚒⚒
Postavy: 
,,Občas dobrý zlodej iba neberie. Nechá niečo za sebou."
,,Utrpenie je ako všetko ostatné. Ži s ním dostatočne dlho  a prídeš mu na chuť."
,,Ja nenávisť neprechovávam. Ja si ju pestujem. Maznám sa s ňou. Dávam jej jesť plátky mäska a posielam ju do najlepších škôl. Ja sa o nenávisť starám."
,,Moja mama je Ketterdam. Porodila ma v prístave. A môj otec je zisk. Ctím si ho každý deň."
Kaz Brekker (Špinavec)prefíkaný, neľútostný a vynaliezavý zlodej, ktorý prekypuje sarkazmom. Kaz je vodca celej bandy. Minulosť na ňom zanechala stopy, ktoré na ňom každý vidí v podobe neľútostného zlodeja a zabijaka. No aj napriek svojej povesti je odhodlaný zachrániť Inej zo zajatia. Otázkou je či to robí kvôli nej, alebo z iných sebeckých dôvodov. Kaz Brekker je nepredvídateľný. Nikdy neviete, čo od neho máte očakávať. A preto je taký skvelý.

,,Príchod strachu znamená, že sa niečo udeje."
,,Prestaň sa k svojej bolesti správať, akoby to bolo niečo, čo si predstavuješ. Ak pochopíš, že je tá rana skutočná, dokážeš ju zahojiť."
Inej Ghafová (Prízrak)tichá, nenápadná ale nebezpečná, to je Inej. Inej držia ako rukojemníčku, no ona sa nehodlá len tak vzdať. Ona nebude čakať so založenými rukami. Utečie alebo zomrie, inej cesty niet.

,,Viem, kto som, v čom som dobrý, čo dokážem a čo nie. Proste som... som tým, čím som. Skvelý strekec a biedny gambler."
,,Človek sa pri ničom inom neučí tak rýchlo, ako keď na vás párkrát vystrelia."
Jesper Faheyvýborný ostrostrelec so záľubou pre hazardné hry. Odľahčuje atmosféru v celej bande. Jesper vie byť niekedy dosť nezodpovedný a to spôsobuje problémy nie len jemu... Na prvý pohľad zábavný, bezstarostný chalan, no v skutočnosti po uši namočený v problémoch. Aspoň, že má bandu, ktorá ho podrží.
,,Vedomosti nie sú znakom božskej priazne. To je prosperita."
Wylan Van Eck trošku nesmelý, ale zodpovedný a nadaný chalan. Výroba výbušnín, to je jeho. Wylan bol zodpovedný, no vypadá to, že sa priučil praktikám gangu. 
,,Zoja vraviela, že strach je ako fénix. Môžeš ho vidieť zhorieť tisíckrát a aj tak sa vráti."
Nina Zenikovánadaná griša (lámačka), majsterka v klamstvách a prestrojení. Je zábavná, oddaná a nebezpečná. Nina sa spamätáva z účinkov paremovej jurdy. Nie je to ľahké, no nie je sama. Matthias stojí vždy pri nej. Nina je odhodlaná spraviť všetko preto, aby kamarátke Inej pomohla, aj keby na to mala byť sama. 
,,Som stvorený chrániť ťa. Naplniť túto prísahu mi zabráni iba smrť."
Matthias Helvaroddaný a odvážny bojovník. Bývalý fjerdský bojovník si na bandu zločincov začína zvykať. Snaží sa odstraňovať odpor ku grišiam. Nie je to ľahké, ale snaží sa. A to hlavne kvôli Nine, na ktorej mu veľmi záleží a, pre ktorú by urobil všetko. Pre ňu by obetoval aj vlastný život.
⚒⚒⚒
Vrania šestka bola úžasná. Kráľovstvo podvodníkov bolo pre mňa ešte lepšie. Ku konci knihy sa stalo niečo, čo ma rozplakalo. Už sa mi stalo, že ma nejaká kniha dojala, že mi ukapla slzička, ale nie rozplakala. S tým, čo sa tam stalo sa asi nikdy nezmierim  a je mi to neskutočne ľúto. Ale zas to poukazuje na to, že nie všetko musí mať šťastný koniec. Táto kniha síce je fantasy, ale zas až tak nabitá mágiou nie je. Je to skôr o tých zločinoch, gangoch, plánoch a živote v chudobe. A to sa mi na tom zapáčilo asi najviac. Tento diel bol rovnako ako predošlý plný akcie, humoru a skvelých zvratov. Máte tu aj troška romantiky, ale skutočne len trochu. Autorka to moc s tým nepreháňala a to sa mi tiež páčilo. Ak sa tu nájdu nejakí ľudkovia, ktorí si nepotrpia na romantiku v knihách, a to hlavne vo fantasy, tak toto by  si mali určite prečítať. Kniha je napísaná skvelo, pútavo. Páči sa mi, že autorka prišla s mnohými prekvapeniami, ktoré ma ozaj vykoľajili. V chvíľach, keď som si myslela, že je už všetko stratené sa ukázala vynaliezavosť postáv a autorky. Niektoré veci boli pre mňa prekvapením, tak isto ako pre ostatné postavy v knihe. Hlavné postavy som si veľmi obľúbila. Najobľúbenejšiu nemám. Milujem ich všetkých rovnako. Ani bez jedného by som si príbeh nevedela predstaviť. Kaz, Inej, Nina, Matthias, Jesper a Wylan si dobili moje srdce. O knihe som premýšľala po dočítaní približne ešte 2 dni. Séria Vania šestka, je jedna z tých, pri ktorých máte obrovskú chuť ju čím skôr dočítať, aby ste vedeli ako sa to všetko skončí a zároveň si prajete, aby ste nikdy nedošli na koniec, pretože potom vám to bude zase chýbať. Plánujem si niekedy v budúcnosti dať rereading. Tento príbeh sa oplatí zažiť aj stokrát. Jednoducho povedané, milujem to. Tento diel rovnako, ako celú sériu, vám vrelo odporúčam. 
PS: Ďalšie plus je nádherná obálka. Tie červené strany... To je fakt top. Skvost, ktorý bude vynikať na každej poličke.
⚒⚒⚒
Hodnotenie: 5/5
Odporúčam: ÁNO Komu?: milovníkom sarkazmu, fantasy a zločineckých príbehov. Občas to chce oddych od dokonalých hrdinov, princov, kráľov, princezien, bojovníkov, vyvolených a ďalších... 
Ukážka z knihy (na stránke vydavateľstva) TU.
⚒⚒⚒
Podarilo sa vám už dopracovať k Vranej šestke, alebo ešte nenadišiel ten správny moment? Z dnešného článku je to už všetko. Teším sa na vás opäť pri novom. Prajem vám pekný víkend plný čítania dobrých kníh. 

Za knihu  veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Majka Danihelová napísal(a)…
Jednotku som čítala po česky, ale ten preklad bol dost odflaknutý, takže si chcem kúpiť oba diely po slovensky a potom sa pustím aj do dvojky. Aj keď trochu sa toho bojím po tom, čo ľudia písali Obávam sa konca, ja nechcem plakať. 😃
Martina Karasová napísal(a)…
Preklad v slovine je bomba. A hlavne knihy sú super. V dvojke sa skutočne stane smutná vec, ktorá aj mňa dohnala k slzám 😢, no tá kniha stojí za to.Určite sa do nej pusti. 😊😉

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr