Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Rázcestia osudu (Veronica Roth)


Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som čakala približne dva roky. Je to druhý a zároveň posledný diel zo série Zárezy smrti s názvom Rázcestia osudu. Autorkou Zárezov smrti je známa spisovateľka Veronica Roth, ktorej meno možno poznáte vďaka jej predošlej sérii Divergencia. Túto sériu som nečítala, no Zárezy smrti sa mi od nej veľmi páčili, preto som sa nemohla dočkať druhého dielu. A ten sa mi podarilo konečne pred nedávnom prečítať. Čo myslíte, vyplatilo sa to dlhé čakanie? To vám prezradím v dnešnej recenzii. 
✯✯✯
,,Človek svoj osud musí prijať alebo znášať, alebo... vytrpieť. Človek svoj osud musí vytrpieť, lebo všetko ostatné je sebeklam."
✯✯✯
Názov knihy: Rázcestia osudu
Originálny názov: The Fates Divide
Autor: Veronice Roth
Séria: Zárezy smrti (dilógia)
Diel v poradí: druhý (finálny)
Jazyk: slovenský
Vydavateľstvo: Slovart
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 392
Vekové odporúčanie: 15+
Rok vydania: 2018
✯✯✯
✯✯✯ 
 Anotácia: Osud ich priviedol k sebe. Teraz ich rozdelí. Akos Kereset a Cyra Noavek žijú v tieni proroctiev, ktoré v okamihu ich narodenia naraz vyslovili všetci jasnovidci. Svojmu predurčenému osudu predsa nik nemôže utiecť. Akos miluje Cyru napriek tomu, že mu bolo určené zomrieť v službách jej rodiny. A keď sa Cyrin otec Lazmet Noavek – bezcitný tyran, ktorý bol dávno vyhlásený za mŕtveho – vráti na šotetský trón, Akos verí, že sa jeho koniec neodvratne blíži. Keď Lazmet rozpúta krutú vojnu, Cyra a Akos ho chcú za každú cenu zastaviť. Pre Cyru to znamená, že možno bude musieť mužovi, ktorý je jej otcom, vziať život. Pre Akosa to značí, že bude zrejme musieť obetovať svoj vlastný. Ohromujúci zvrat odhalí, že osud ich životné cesty ovplyvnil úplne nečakaným spôsobom. K známym rozprávačom zo Zárezov smrti pridala Veronica Roth dva výrazné nové hlasy, čím získalo pokračovanie svetového bestselleru okrem osudových tónov aj humorné ladenie a novú intenzitu.
✯✯✯
,,Kto hľadá bolesť... zakaždým ju nájde."
✯✯✯
✯✯✯
,,Riskovať treba len vtedy, keď iná možnosť neprichádza do úvahy."
✯✯✯
Cyra aj Akos si toho za svoj život už dosť vytrpeli, no teraz musia čeliť ešte ťažším skúškam ako doposiaľ.  Pre dobro viacerých sa budú musieť dopustiť zrady, obety. Budú musieť čeliť svojim osudom a odhaleniam, ktoré zmenia ich život. 

Cyrin otec žije a je pripravený opäť zasadnúť na trón, no svojou hrdosťou a krvilačnosťou rozpúta vojnu, ktorá si berie príliš veľa obetí. Vojnu, ktorá začne rozdeľovať galaxiu. Jedinou možnosťou na zastavenie Lazmeta a jeho krutovlády je jeho smrť. Pre Cyru to znamená, že bude čeliť otcovi, z ktorého má strach. Pre Akosa že možno umrie. No obaja sú zmierený so svojimi osudmi. No postupne sa začnú dozvedať, že zmeniť osud nie je nemožné. 

Cyra je temperamentná, odvážna, vtipná takým svojským spôsobom, sarkastická a má pud sebazáchovy. Vždy si vyjadrí svoj názor, nenechá sa len tak niekým zastrašiť a nebojí sa rozdávať údery. Toto je skvelý príklad badass hrdinky. Veľmi som si ju obľúbila a zaradila sa medzi moje najobľúbenejšie ženské postavy. 

Akos je láskavý, ľudský, tvrdohlavý, dokáže ovládať svoje emócie, no aj ich skrývať. Pre ľudí, na ktorých mu záleží by spravil čokoľvek, aj keď v tomto dieli bude musieť učiniť rozhodnutia, ktoré iným spôsobia veľa bolesti. 

Cisi je starostlivá, empatická, priateľská, rozumná a citlivá. Vďaka svojmu daru nedokáže vždy vyjadriť svoj názor, ani sa brániť, čo ma vedelo štvať aj za ňu. No vďaka jej daru si ju vedia všetci zamilovať, alebo teda aspoň väčšina. No ja som si ju obľúbila. 

Eijeh už nie je tak úplne Eijehom. Jeho myseľ sa spojila s Ryzekovou. Takže dokáže byť sebecký, nepríjemný, no vie byť aj nápomocný ak sa mu zachce. 

Až na Eijeha mi tieto postavy prirástli k srdcu a bolo mi ľúto, že som sa musela s nimi rozlúčiť. No boli tu aj ďalšie postavy, ktoré si ma získali a to Teka, Jorek, Yssa, Ettrek a Zyt. 
✯✯✯
,,Život je plný bolesti. Zvládneš jej viac, než si myslíš."
✯✯✯
✯✯✯
,,Kyerta je odhalenie, ktoré pohne celým vaším svetom. Je to hlboko skrytá pravda. ktorá, keď sa ju dozviete, nevyhnutne zmení budúcnosť."
✯✯✯
Keďže som prvý diel zo série čítala pred dvoma rokmi, tak mi chvíľu trvalo kým sa mi podarilo v príbehu  zorientovať . Začiatok knihy bol pre mňa náročný, no keď som sa začítala a zorientovala, tak ma kniha začala baviť. Dej začal byť pútavý, napínavý, dramatický a nechýbali ani šokujúce zvraty. A vďaka niektorým postavám aj humorný. 

Na tomto dieli sa mi páčilo, že ku Cyre a Akosovi sa medzi roprávačov príbehu pridali aj Cisi a Eijeh. Vďaka nim príbeh nabral na zaujímavosti a ožil. Bolo zaujímavé nahliadnuť im všetkým štyrom do hláv, pozorovať ich rozhodnutia, myšlienky a pocity.

Musím uznať, že autorka vie písať a fakt dobre. Je vidno, že toto nie sú jej prvotiny. Zárezy smrti sú totižto veľmi dobre premyslená a podarená séria so zaujímavým a originálnym námetom. Páčilo sa mi spojenie fantasy a sci-fi, čili galaxie a mágie, alebo lepšie povedané darov, ktorými oplývala každá postava. Niektoré dary ma vážne zaujali, a to hlavne svojou originalitou. Autorka ale poukázala aj na to, že každá moc má svoje nevýhody. Ďalšia vec, ktorá sa mi páčila, tak ako na tomto dieli, tak aj na celej sérii je skvele premyslený svet a kultúra. Opísanie šotetského národa a Ogry (planéty, na ktorú sa vydali hlavní hrdinovia v Rázcestiach osudu) ma veľmi nadchli. Ogra ma zaujala svojou nebezpečnou krásou, tak isto ako aj postavy v knihe. Napriek tomu, že tento príbeh je vymyslený, tak vzťahy medzi postavami pôsobia reálne. Páčilo sa mi, ako sa postupne vyvíjali a tvarovali. 

Ďalším plusom pre túto knihu/sériu sú rozumné a sympatické postavy s výraznými charaktermi, ktoré majú čo ponúknuť. 

Autorka tu vytvorila dva páry, ktorým som veľmi fandila a som rada, že skončili spolu. Teoreticky jeden vznikol už v predošlom dieli a to sú Akos a Cyra, no tu sa to medzi nemi viac rozvinulo a zároveň uzavrelo. 

Ak zhodnotím knihu v celku, tak bola skvelá. Nechýbali jej zvraty, dráma, romantika, akcia, tajomstvá, ale aj drsné scény. Neviem prečo, no mne sa na fantasy, ale aj sci-fi príbehoch páči, keď sú tam zakompované drsné scény. Kniha sa číta po začítaní dobre, nie síce ľahko., pretože toto je ten typ príbehov, na ktorý musíte mať náladu, no verím, že ak ju máte tak vás nesklame. Mňa osobne námet Zárezov smrti nadchol viac ako pri Divergencii, aj keď tú som ešte nečítala, no videla som filmy a ak si to porovnám, tak Zárezy smrti u mňa vedú. Prvý aj druhý diel bol super, aj keď prvý sa mi páčil o niečo viac. Ten mi prišiel akčnejší a epickejší ,ale to je vec názoru, no výrazne ma nesklamal ani ten druhý. Ak by autorka napísala ešte nejaké knihy zo sveta v ZM, tak by som nimi určite nepohrdla. ZM sú podľa mňa skvelá fantasy/sci-fi séria, ktorá má čo ponúknuť. A určite stojí aspoň za vyskúšanie. Tým, ktorým sa prvá séria od autorky nepáčila, by podľa mňa mali dať šancu tejto. Ja som rada, že som si ju prečítala a možno si ju ešte niekedy v budúcnosti znova prečítam. A ak by bola aj táto séria sfilmovaná, tak by to bola pecka. 
✯✯✯
,,Budúcnosť vyplýva z minulosti, ktorá často zostáva skrytá a formuluje náš život spôsobmi, ktorým nerozumieme. Minulosť sa občas musí vkliniť do prítomnosti, aby zmenila chod ďalších udalostí."
✯✯✯
Hodnotenie: 4⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu: milovníkom sci-fi a fantasy a milovníkom štýlu písania Veronicy Roth 
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
Hodnotenie celej série: 4,5⭐/5⭐  
✯✯✯
✯✯✯
Milí knihomoli, z dnešného článku je to už všetko. Dúfam, sa vám páčil. Čítali ste Rázcestia osudu? Ak áno, tak ako sa vám kniha páčila? Páčili sa vám viac Zárezy smrti alebo Rázcestia osudu? Ak ste sa do Zárezov smrti ešte nepustili, plánujte to? Odpovede môžete písať do komentárov. Podľa mňa sa to čakanie vyplatiloa musím povedať, že tento rok som, čo sa týka čítania začala veľmi dobre. Odo mňa je to už všetko. Prajem vám príjemný zvyšok večera. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr