Preskočiť na hlavný obsah

Na dvore z tŕňov a ruží


Ahojte :D :D
Všetkých vás vítam pri novom článku ,ktorý je po dlhej dobe recenzia. Dnešná recenzia je ku knihe Na dvore z tŕňov a ruží ,ktorá vyšla minulý mesiac. Knihu som už prečítala dávnejšie ale k napísaniu recenzie sa mi podarilo dostať až teraz. 


Na dvore z tŕňov a ruží
Názov knihy : Na dvore z tŕňov a ruží
Originálny názov : A court of thorns and roses
Autor : Sarah J. Maas
Vydavateľstvo : Slovart
Séria : Na dvore z tŕňov a ruží
Diel v poradí : prvý
Rozmery : 130×210 mm
Väzba : mäkká , brožovaná
Počet strán : 424
Vekové odporúčanie : 18+ ( niekde sa udáva aj od 15+ , ja mám 15 a tiež som ju čítala tak kľudne môžete aj vy ak máte 15 )
Autorka série Trón zo skla a Na dvore z tŕňov a ruží⇛Sarah J. Maas
Opis : Keď devätnásťročná lovkyňa Feyre zabije v lese vlka, na prah jej domu dorazí nebezpečný netvor, ktorý sa dožaduje odplaty. Feyre sa razom ocitá uprostred zákernej čarovnej krajiny, ktorú pozná len z rozprávok a legiend. Až tam zistí, že jej uchvatiteľ nie je žiadny netvor, ale príslušník rasy smrteľne nebezpečných a nesmrteľných férov, ktorí kedysi vládli celému svetu. A volá sa Tamlin. Na jeho panstve si postupne uvedomuje, že ľadová nevraživosť, ktorú k nemu pociťovala, sa premieňa na spaľujúcu vášeň, čo pohlcuje všetky klamstvá a výstrahy o prekrásnom, no nebezpečnom svete férov. Férsku krajinu však zahaľuje prastarý zlovestný tieň. Feyre musí objaviť spôsob, ako ho zastaviť. .. inak má na svedomí Tamlina a celú férsku rasu.
Koho môže kniha zaujať : milovníkov fantasy literatúry a romantikov (čiastočne)
Bližší obsah : Príbeh sa točí okolo mladej lovkyne Feyry ,ktorú život ťažko skúša. Jej rodina padla z priečky bohatstva až k úplnej chudobe. Feyra má len 19 a musí sa starať o otca ,ktorý nedokáže úplne pracovať a o svoje 2 sestry. Robí všetko pre to aby ich uživila. Každý deň chodí do lesa loviť. Raz na to doplatí vlastnou slobodou ,keď zabije príslušníka smrteľne nebezpečnej rasy férov v jeho vlčej podobe. Ako trest je donútená odísť za druhú stranu steny ,kde sa rozpestiera tajomný svet týchto tvorov a žiť tam do konca života. Jej osud padne do rúk mocného Tamlina (najvyššieho lorda z Jarného dvora) . K Tamlinovi najprv cíti obrovskú nenávisť, ktorá však neskôr prerastie v obrovskú spaľujúcu vášeň a oslepujúcu lásku ,pre ktorú je ochotná zaplatiť aj vlastným životom. 
Môj názor : Kniha ma vtiahla do svojho lona od úplného začiatku až tak ,že som nedokázala prestať ju čítať a po jej prečítaní som nevydržala a zakúpila som si a prečítala aj druhý diel v českom jazyku ,ktorý ma nakoniec zaujal ešte oveľa viac ako prvý. Sarah J. Maas opäť nesklamala. Dokonca sa ani neviem rozhodnúť či sa mi od tejto autorky páči viacej séria Trón zo skla alebo Na dvore z tŕňov a ruží. V tomto príbehu ma ako postavy najviac zaujali Feyra , Rhysand , Lucien a Tamlin ( no títo dvaja sa mi ale v druhom dieli aj trošku zhnusili , viacej ale Tamlin ako Lucien ). Knihu vám rozhodne odporúčam. Stojí za vyskúšanie. Tích ,ktorých prvý diel až tak nezaujal , tak určite siahnete po druhej knihe a možno zmeníte názor. Kniha je nabitá napätím, tajomstvami , láskou , šteklivými scénami (ktoré by som sem tam aj ubrala ) ale aj humornými ,ktoré pobavia (hlavne s  Rhysandom , Lucienom a Feyrou). 
Hodnotenie : 
Odporúčam : Áno
Poznámka : Určite treba pochváliť vydavateľstvo Slovart ,ktoré pre túto knihu navrhlo naozaj nádherný obal. Zo všetkých kníh ,ktoré mám má táto kniha najkrajší. Slovart  opäť nesklamal.

Toto je už z dnešnej recenzie všetko dúfam ,že sa vám páčila. Určite sa so mno podeľte o váš názor dole v komentároch a budem rada ak mi napíšete či ste už túto knihu čítali alebo sa chystáte. Chcela by som sa vám ešte ospravedlniť za dlhú neaktivitu na blogu. Sľubujem ,že budem odteraz aktívnejšia. Na leto má veľa plánov aj čiateľských aj blogerských , čoskoro sa o ne s vami podelím v novinkovom článku ,ktorý výjde možno už cez víkend alebo začiatkom bud. týždňa. Ja sa s vami už lúčim a teším sa na vás opäť nabudúce. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D :D 









Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr