Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Fakt láska bolí? (Holly Bourne)


Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na romantický letný príbeh Fakt láska bolí? od Holly Bourne, ktorý minulý mesiac vydalo vydavateľstvo Slovart. Je to druhý diel zo série Klub okašľaných báb. Počuli ste už o ňom? Ak nie, môžte sa pustiť do čítania. 
♡♡♡
Názov knihy: Fakt láska bolí?
Originálny názov: How Hard Can Love Be?
Autor: Holly Bourne
Jazyk: slovenský
Séria: Klub okašľaných báb
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: What's a Girl Gotta Do?
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 440
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2018
Vekové odporúčanie: 15+
♡♡♡
Anotácia: Druhý diel série Klubu okašlaných báb. Založili ho tri kamošky – Amber, Evie a Lottie – baby čeliace životným prekážkam tínedžeriek pomocou priateľstva, feminizmu a syrových chrumiek. Kniha Fakt láska bolí? sa venuje Amber, talentovanej študentke výtvarníctva, ktorá túži len po jedinom – po láske. Má mamu, čo teda starostlivá určite nie je – a nebola taká ani pred tým, ako sa na ňu vykašľala a odsťahovala sa do Ameriky. Amber dúfa, že ak s ňou strávi leto, všetko sa zmení. Na scéne sa zjaví aj kráľ maturitného plesu a klasický lámač sŕdc Kyle. Naozaj sa doňho môže Amber zaľúbiť? Napriek tomu, že má vždy poruke rady svojich najlepších kamošiek, musí si priznať pravdu: láska fakt bolí. Brutálne!
♡♡♡
Hlavná hrdinka Amber je vtipná, priateľská a trošku švihnutá Angličanka, ktorá hodlá leto stráviť so svojou matkou v Amerike. Jej matka ju pred dvoma rokmi opustila. Bolesť, ktorú to v nej zanechalo si uzatvorila v sebe. No keď sa ocitne v Amerike, zrazu všetky pocity vyjdu na povrch. V letnom tábore maminho manžela si nachádza nových priateľov, objavuje samu seba, dáva priestor svojim emóciam a po prvýkrát sa zamiluje. 

Predošlý diel zo série Klub okašľaných báb som nečítala, no vôbec to nevadilo. Kniha nenadväzuje na predošlý diel. Môže sa stať, že ak by ste to čítali tak ako ja, až od druhého dielu, že by ste si mohli niečo vyspoilerovať z toho prvého, ale nie je to nejak katastrofické. Na túto knihu som sa celkom tešila. Príbeh mal byť milý, letný, pohodový a presne taký aj bol. Nenudila som sa pri ňom a vždy som sa rada k nemu vracala. Čítala som ho o trošku dlhšie ako je u mňa zvykom, no to nebolo knihou ale mnou. Letné táborové prostredie a skvelé postavy si ma získali. Hlavná hrdinka Amber mi sadla,  obľúbila som si ju, aj keď ma niekedy štvala, ale to bolo len tak mierne. Súcitila som s ňou, niekedy som mala chuť ju objať. Nemala to v živote ľahké a toto leto, na ktoré sa tešila jej prinieslo tiež zopár komplikácii do života. Sympatický mi prišiel aj Kyle. Od začiatku som jemu a Amber fandila. Krásny párik. Ďalšie skvelé postavičky sú určite Russ a Whinnie, obaja ma neskutočne bavili. Bez týchto týpkov, by to nebolo ono. Celý príbeh je neskutočne milý, láskavý, vtipný, občas smutný a mierne sladký. Je to príjemné odpočinkové čítanie ako stvorené ne leto, keď si potrebujete od všetkého oddychnúť. Myslím, že kniha poteší všetkých milovníkov romantických YA kníh a tým, čo sa páčil prvý diel. Ja by som si od tejto autorky určite ešte niečo prečítala. Najviac ma láka prvý diel a tretí si tiež určite prečítam, keď vyjde. Takže, keď to zhrniem Fakt láska bolí? je skvelá romantická kniha, ktorá síce nie je ničím prieborným, no ak siahnete po tejto knihe myslím, že je malé riziko, že sa sklamete. Jedine ak by ste mali veľké očakávania. Ja som nemala, kniha ma potešila. Hodnotím ju pozitívne. 
♡♡♡
Hodnotenie: 4⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO Komu?: tým, čo majú radi romantické YA príbehy a tým, čo hľadajú niečo príjemné na leto.
Cena: 9,95 €
Urývok z knihy si môžete prečítať TU.
♡♡♡
Milí knihomoli, toto je z dnešnej recenzie všetko. Snáď sa vám páčila. Chystáte sa na túto knihu alebo ste ju už prečítali? Ak ste čítali prvý diel, tak aký máte naň názor? Ja  sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný zvyšok dňa a hlavne pekné prázdniny. Užite si ich naplno. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr