RECENZIA: Polámaná loutka (Amo Jones)

Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu Polámaná loutka od Amo Jones, čo je druhý diel zo série Elitní klub králů. Pokiaľ ste ešte nečítali recenziu na prvý diel s názvom Stříbrná labuť, tak ho nájdete TU. Keďže som nedokázala predýchať koniec prvého dielu, musela som si čím skôr zaobstarať druhý. Prvý diel som ohodnotila 4,5⭐/5⭐. Ako budem hodnotiť tento? To sa dozviete v tomto článku. 😁
♛♛♛
Názov knihy: Polámaná loutka
Originálny názov: The Broken Puppet
Autor: Amo Jones
Séria: Elitní klub králů
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Šepot mrtvých (Kniha by mal vyjsť cca 14.11.2018)
Vydavateľstvo: Baronet
Počet strán: 248
Väzba: pevná s prebalom

♛♛♛
Anotácia: Madison Montgomeryová je Stříbrná labuť, poskvrněná dívka, která nezapadá do legendy. Lhali jí. Podvedli ji. Myslela si, že ví, kdo je, ale mýlila se. Posbírala zbytky svých prázdných vzpomínek a zmatené myšlenky a odjela. Odstřihla se od těch, kteří s ní manipulovali, a udělala to, co do ní otec vštěpoval od chvíle, kdy se naučila zacházet se svou první zbraní. Utekla. Je už jen pouhým stínem dívky, již všichni znali. Lži a podvody člověka změní. Madison je součástí nebezpečné hry plné temných tajemství a její vztah s Bishopem připomíná zvrácenou válku, od níž nemůžete odtrhnout oči. Kdo z ní však vzejde jako vítěz?
♛♛♛
,,Hádanky tančí se smrtí, když slova jsou psána krví a vyryta do morku kostí."
♛♛♛
Zradená Madison so zlomeným srdcom spolu s jej kamarátkou Tatum utečie z Hamptons. Nemá v úmysle sa vrátiť. Chce odísť a zabudnúť. Na chvíľu si s Tatum užívajú slobodu a nezávislosť, no minulosť si Madison nájde. Neostáva jej nič iné, len jej čeliť. Chce sa pomstiť a zistiť pravdu, ktorú pred ňou mnohí taja. Je odhodlaná postaviť sa Bishopovi a jeho bande. Avšak, dovolia jej to jej city? Podarí sa jej uskutočniť jej plány, alebo ju znova čaká bolestivý pád?

Prvý diel bol úžasný. Tajomný a záhadný, no strhla som mu pol hviezdičky pretože informácie, ktoré sa objavili na konci autorka podala tak, že som bola z niektorých vecí zmätená. Na druhý diel som sa veľmi tešila, no bála som sa toho, že ma tento diel sklame. Našťastie ma nesklamal. Vyplávalo tu na povrch množstvo zaujímavých informácií a odhalení, ktoré mi vyrazili dych. Aj keď to vypadá tak, že autorka si to najlepšie necháva nakoniec. Budem v to dúfať. Od začiatku ma príbeh vtiahol do seba. Amo Jones píše tak, že sa do čítania vôbec nemusím premáhať. Nevnímam čísla strán, ani čas okolo seba. Príbeh je napísaný jednoducho a číta sa s úplnou ľahkosťou. Na príbehu sa mi páči, že je tajomný, temný, drsný a občas až strašidelný. Niektoré veci pôsobia bizarne, no to podľa mňa robí príbeh zaujímavejším. Avšak,  kvôli tomu Elitní klub králů asi nesadne každému. Nachádza sa tu aj slušný počet vulgarizmov, nie že by každé slovo bola nadávka, to zas nie, ale je ich tu dosť. Mne to neprekážalo, no ľudom, ktorým áno, by som knihy zo série Elitní klub králů tým pádom asi až tak neodporúčala. Toto nie je romantika pre každého, ani neviem či je to úplne romantika. Postavy sú mi tu veľmi sympatické.

Hlavná hrdinka Madison mi bola v prvom dieli veľmi sympatická svojou odvážnou a neskrotnou povahou, no v tomto dieli bola o dosť naivnejšia a dôverčivejšia, čo mi niekedy vadilo. No neprestala som ju mať rada. Dúfam, že v treťom dieli z nej nebude totálna naivka, to by som asi neprežila. Jej kamarátku Tatum som si tu veľmi obľúbila (mala som ju rada aj v tom prvom, ale v tomto...). Tatum je tak trošku šialená ale skvelá kamoška, ktorá ma zabávala svojimi hláškami. Chýbala mi tu Tillie, ktorá s Madison a Tatum tvorila super trojku, nerozlučnú a silnú. Tillie je nezvestná a nikto o nej nič nevie. Dúfam, že v treťom dieli sa dozvieme, čo sa s ňou stalo a, že sa v príbehu opäť objaví. Bishop sa vôbec nezmenil. Stále je to drsný, príťažlivý a nebezpečný grázel, ktorý by vás dokázal bez mihnutia oka prihlušiť, no v tomto dieli začne ukazovať aj svoju jemnejšiu stránku. Milovaný blázon Nate nemôže chýbať. Medzi ním a Madison je cítiť silné puto, ktoré sa mi páči, aj keď človek nevie, či je v ňom vášnivá alebo súrodenecká láska. No Nate opäť zľachčoval atmosféru, aj keď aj on je celkom zaujímavá nátura. Pribudlo tu aj zopár nových zaujímavých postáv, napr. Daemon, ktorý príbeh zamieša a ukáže sa, že ma s Madison akési puto. Neskôr sa ukáže aj aké.

Túto knihu hodnotím pozitívne. Veľmi ma nadchol zoznam piesní na začiatku knihy, ktorý autorka pre knihu zostavila, totižto v daných situáciach sa tu tie pesničky objavovali a ja som si ich vždy vtedy púšťala. K príbehu sa mi veľmi hodili, dotváralo to tu správnu atmošku. Ako som spomínala vyššie prvý diel bol úžasný, ale druhý bol neskutočný. Koniec ma absolútne dostal. Už sa veľmi teším na posledný diel, na ktorý sa mi ani nechce čakať. Najradšej by som ho už držala v rukách. Nejako to ale zvládnem.  Séria Elitní klub králů sa zaradila medzi moje najobľúnejšie série. Páči sa mi svojou originalitou, štýlom akým je napísaná, atmosférou, postavy milujem a nápad s pesničkami je peckový. Za seba môžem odporučiť.

♛♛♛
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam:  ÁNO Komu?: milovníkom New Adult sérii, tým čo nevadia vulgarizmy v knihách a nezľaknú sa temného a neobvyklého príbehu.
Cena: 13,11€
                                                                              ♛♛♛
Ľudkovia, z dnešného článku je to všetko. Opäť som sa rozpísala, ospravedlňujem sa, ale nedalo mi to. Chystá sa niekto z vás na Elitní klub králů? Alebo sa tu nájde niekto, kto má túto sériu aspoň z polky rád tak ako ja? Ja sa s vami už lúčim a prajem vám pekný deň.