Preskočiť na hlavný obsah

Mlieko a med vs Miluj jej voľnosť (môj názor, porovnanie)


Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Určite ste už počuli o zbierkách poézií a prózy v knihách Mlieko a med a Miluj jej voľnosť, ktoré u nás v máji vyšli v slovenskom preklade. V tomto článku by som vám rada zdelila svoj názor k jednej aj druhej knihe, no zároveň ich aj porovnala. 

.....
Mlieko a med (Rupi Kaur)
Mlieko a med je zbierka poézií  a prózy, ktorej autorkou je Rupi Kaur. V knihe autorka otvorila čitateľom svoje srdce a rozpráva prostredníctvom básní svoj príbeh, udalosti, ktoré sa jej stali a, ktoré ju nejakým spôsobom ovplyvnili. Táto kniha sa venuje zneužívaniu, láske, strate, bolesti a ženskosti.  Je rozdelená na 4 kapitoly (zranená, milovaná, zlomená, zahojená). 
Každá časť sa venuje niečomu inému. Autorka nám ukazuje aké dôležité je hlavne milovať samého seba a vidieť krásu a svetlo tam, kde na prvý pohľad vidíme temnotu. 

,,musíš
chcieť stráviť
zvyšok života
najskôr 
sama so sebou"

Môj názor: Na túto knihu som počula veľa chvály a dlho som zvažovala, či sa do nej pustiť. Neľutujem, že som si ju prečítala. Kniha je už na prvý pohľad pekne graficky spracovaná. Doslova v nej dýcha autorkina duša, jej vlastné myšlienky a kresby. Mne sa najviac páčili kapitoly zlomená a zahojená, tie ma najviac chytili za srdce. Celý čas ako som knihu čítala, som mala pocit akoby autorka sedela vedľa mňa a všetko mi to rozprávala. Niektoré myšlienky sa mi tu páčili viac, iné menej, no v celku ma kniha veľmi potešila a zaradila sa medzi najcennejšie kúsky v mojej knižnici. A autorkin ľúbostný list pre čitateľa na konci knihy ma takmer rozplakal. Myslím si, že táto kniha určite stojí za prečítanie a mala by si ju podľa mňa prečítať každá žena. Po rozchode by to mohol byť ideálny liek na bolesť. Ak sa medzi vami ale nájdu nejakí odvážlivci, ktorí by sa nebáli prečítať si knihu v angličtine, tak určite po nej skočte. Kniha je skvelá, no v angličtine je podľa mňa ešte lepšia. Mne ten slovenský preklad nie vždy sadol a to je asi jediná vec, čo mi na knihe nesadla. 

Hodnotenie: 4,5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: milovníkom modernej poézie a ženám 
Cena: 11,49€

Miluj jej voľnosť (Atticus)

Miluj jej voľnosť je zbierka rôznych krásnych básní od instagramového básnika Atticusa. V tejto knihe autor rozpráva o láske a milovanej osobe. Svoje city opisuje veľmi krásne a v aj obyčajných veciach ukazuje čitateľom krásu a to nielen svojimi slovami, ale aj krásnymi fotografiami, ktoré knihe ešte viac prispievajú na hodnote. Kniha je rozdelená na 3 kapitoly (MILUJ, JEJ, VOĽNOSŤ). 


,,Neboj sa,
povedal jej otec,
aj tie desivé veci sú
občas
krásne
a čím viac krásy
v nich uvidíš,
tým menej
 ťa budú desiť"

Môj názor: Rovnako ako na Mlieko a med, tak aj na túto knihu som počula veľa chvály. Mne sa kniha zapáčila hneď od prvej strany, nad grafickou stránkou knihy som sa rozplývala aj po dočítaní a obsahu ani nehovorím. V tejto knihe je množstvo nádherných myšlienok. Spôsob akým ich autor napísal sa mi veľmi páčil, to ako vyberal slová... no jednoducho nádhera. Tieto básne a citáty znejú úžasne aj v slovenčine, niektoré som si prečítala aj v angličtine a musím povedať, že štýl akým to autor napísal je úžasný, rovnako tak aj preklad. Táto kniha ma veľmi potešila. Bola pre mňa príjemným pohladením po duši. Dokonca ešte aj po dočítaní si ju niekedy len tak otvorím a prelistujem. Toto je ďalší poklad v mojej knižnici. Tu nemám čo vytknúť.
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: taktiež milovníkom modernej poézie a tým, čo hľadajú niečo príjemné na čítanie
Cena: 11,90€


Ktorá zbierka je podľa mňa lepšia?
Obe knihy sú niečím výnimočné. Rupi Kaur bez servítky, úprimne a od srdca rozpráva o veciach, udalostiach, ktoré sa stali v jej živote a motivuje aj svoje čitateľky. Atticus krásne a umelecky opisuje rôzne veci a najkrajšie lásku. Obe knihy sú graficky zaujímavo spracované, no mňa viac nadchla kniha Miluj jej voľnosť, ktorá vo mne po dočítaní zanechala príjemné a hrejivé pocity. Fotografie ma nadchli o niečo viac ako kresby od Rupi Kaur a obsah sa mi páčil tiež viac, rovnako aj preklad. Ale ako som spomínala vyššie, obe knihy sú niečím výnimočné a ja vám ich zo srdca obe odporúčam. 
Toľkoto som minula papierikov, aby som si vyznačila myšlienky, ktoré ma v knihách najviac nadchli.
.....
Z dnešného článku je to už všetko. Do komentárov môžte dať vedieť, či sa na niektorú z kníh chystáte a ak ste už jednu z nich alebo obe prečítali, tak aký máte názor na ne vy, a ktorá vás z nich nadchla viac. Ja sa s vami lúčim. Prajem vám pekný deň. 

Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr