Preskočiť na hlavný obsah

Zrádce trůnu (Alwyn Hamilton)


Ahojte, 
milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes tu mám pre vás recenziu na novú českú novinku od vydavateľstva CooBoo. Príbeh, v ktorom hlavnú úlohu má drsná bojovníčka Amání. Ide o knihu Zrádce trůnu, čo je druhý diel zo série Pistolnice Amání. Kniha vyšla 6. marca 2018. Koncom minulého týždňa sa mi ju podarilo prečítať. Dnes vám rada prezradím, čo si o tejto knihe myslím. 
❂❂❂
Názov knihy: Zrádce trůnu
Originálny názov: Traitor to the Throne
Autor: Alwyn Hamilton
Jazyk: český 
Séria: Pistolnice Amání
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Hero at the Fall 
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 440
Rozmer: 130×200 mm
Väzba: brožovaná
Vekové odporúčanie: 12+
❂❂❂
,,Bože, už tehdy jsem vědel, že jsem v háji. Utíkal jsem o život, krvácel ti na podlahu a nedokázal jsem přitom myslet na nic jiného než na to, že tě políbim a jestli nás chytí, tak co.´´
❂❂❂
Anotácia: Před pouhými několika měsíci pistolnice Amání al’Hiza uprchla ze svého nudného městečka na hřbetě mytického koně s tajemným cizincem Jinem. Hledala tenkrát pouze svobodu, ale nyní se snaží osvobodit celý pouštní národ Mirádži z područí krvelačného sultána, který zabil vlastního otce, aby se zmocnil trůnu. Když se Amání octne v ohnisku režimu – v sultánově paláci –, je odhodlaná tyrana svrhnout. V zoufalé snaze odkrýt sultánova tajemství dělá špionku na jeho dvoře a snaží se přitom zapomenout na to, že Jin zmizel, zrovna když se nejvíc sbližovali, a že je vězeňkyní nepřítele. Ale čím déle zde zůstává, tím více pochybuje, zda je sultán opravdu takový zloduch, jak jí ho líčili, a kdo je v její sluncem sežehlé, kouzelné rodné zemi tím skutečným zrádcem.
❂❂❂
Amání, hlavná hrdinka príbehu, je odvážna a silná. V predošlom dieli utiekla z domova spolu s tajomným a príťažlivým cudzincom Jinom, a pripojila sa k povstaniu na stranu princa Ahmeda (Jinovho nevlastného brata). Vrhá sa do každého nebezpečenstva. Je odhodlaná aj obetovať sa pre povstanie a budúcnosť princa Ahmeda. Amání nikdy nemala moc priateľov. No v tábore ich našla. Najviac jej prirástli k srdcu Jin a Šazád. S Jinom sa začali veľmi zbližovať aj v predošlom dieli, no Amání bola postrelená a Jin sa potom vytratil. Chýbal jej a zároveň sa naňho hnevala, že nebol pri nej keď mohla umrieť. Teraz je Jin späť. No je to medzi nimi zmätené, keď už to vypadá, že si budú môcť konečne pohovoriť, tak nastanú udalosti, ktoré im v tom zabránia. Amání bude unesená a ocitne sa v paláci svojho najväčšieho nepriateľa sultána Omána (Ahmedovho otca). Bude sa snažiť odtiaľ utiecť, ale nepôjde to. Sultán proti nej využije mágiu a skutočnosť, že je demdži (napol človek, napol džin). A tak sa rozhodne svoju prítomnosť v paláci využiť na to, aby pomohla priateľom z povstania. Stane sa špiónkou. Palác nenávidí, falošné úsmevy, prepych, vypočítavosť a krutosť, ktoré tam vládnu jej lezú na nervy, no nemôže s tým nič robiť. Napriek týmto veciam začne na ňu jej pobyt v paláci pôsobiť, tak že začne o mnohých veciach pochybovať. Bol by z Ahmeda dobrý sultán? Zvládol by to? Má zmysel povstanie? Ako bude príbeh pokračovať? To sa môžete dozvedieť jedine v tomto dobrodružnom púštnom príbehu. 
❂❂❂
Na tento príbeh som sa veľmi tešila, pretože predošlý diel ma veľmi opantal. Celé to prostredie púšte, banditov, pištoľníkov a princov ma okúzlilo. Hlavná hrdinka mi prirástla svojou dobrodružnou, neskrotnou a odvážnou povahou k srdcu. Jin ma ako hlavný mužský hrdina taktiež očaril svojou neskrotnosťou, odvahou a humorom, ktorý spolu s Amání prinášal do príbehu. Šazád, to je ďalšia skvelá hrdinka. Na prvý pohľad krásna a nežná kvetinka, no pod povrchom sa skrýva drsná a odvážna generálka, ktorá je ako stvorená pre púšť, a taktiež je to skvelá priateľka. Z nových postáv som si najviac obľúbila Sama, ktorý na prvý pohľad vypadá ako prefíkaný klamár, ale pri bližšom kontakte prídete na to, že je priateľský, zábavný a troška citlivý. Všetky tieto postavy som si veľmi zamilovala. Zrádce trůnu, aj keď má troška menej akcie ma veľmi bavil, povedala by som, že ma dokonca bavil o trošičku viacej ako predošlý diel. V knihe nechýbali dobrodružstvá, nebezpečenstvá, sarkazmus, humor, napätie, tajomstvá a zaujímavé zvraty. Príbeh na mňa pôsobil orientálne  a nezvyčajne, čo sú asi dôvody prečo si ma tak získal. Séria Pistolnice Amání sa pridala k sériam, ktoré sa môžu pýšiť tým, že patria medzi moje najobľúbenejšie. Som veľmi zvedavá na ďalší diel, ktorý dúfam, že vydavateľstvo CooBoo vydá. Sérii Pistolnice Amáni totiž hrozí, že nebude dovydaná. To by bola obrovská škoda, pretože táto séria je skvelá. Kvôli tomu, že prvému dielu sa moc nedarilo a čitatelia si ho moc nekupovali, tak vydavatelia váhajú či majú sériu dovydať, rozhodli sa preto zmeniť obálku druhého dielu, aby nalákali čitateľov ku kúpe knihy. Túto sériu treba zachrániť pretože je výnimočná a úžasná, neviete si ani predstaviť o aké dobrodružstvá sa môžete ukrátiť ak sa do nej nepustíte. Rozhodne by ste to mali napraviť. Ak nemáte radi milostné trojuholníky, hrdinky, ktoré nevedia čo chcú, a svojou nežnosťou vám lezú na nervy a pokiaľ nemáte radi nudu, tak neváhajte a siahnite po týchto knihách. Poušť v plamenech (prvý diel zo série) a Zrádce trůnu sú skvelé fantasy knihy, ktoré by ste rozhodne nemali prehliadnuť. 
❂❂❂
Hodnotenie: 5⭐/5⭐(nemám, čo vytknúť)
Odporúčam: ÁNO Komu?: milovníkom dobrodružných fantasy príbehov a tým, ktorí majú radi odvážnych hrdinov
Cena: 11,99€ (11,39€ v Martinuse)
Objednať môžete TU.
❂❂❂
Milí knihomoli, toto je z dnešného článku už všetko. Dúfam, že sa vám páčil. Chystá sa niekto z vás na túto knihu? Nájde sa tu nejaký fanúšik série Pistolnice Amání? Môžete písať dole do komentárov. Ja sa s vami lúčim a teším sa na vás opäť nabudúce. Ahojte. :D

Martina Karasová, Milujeme knihy


Krásna mapka, ktorú má Poušť v plamenech aj Zrádce trůnu.

Komentáre

Majka Danihelová napísal(a)…
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.
Martina Karasová napísal(a)…
Ospravedlňujem sa za vymazanie komentára. Žiaľ mi blbne Blogger. Super, že sa ti Poušť v plamenech páčila. Snáď si nájdeš čas aj na dvojku, tá je tiež skvelá. :) ;)
Majka Danihelová napísal(a)…
To je v pohode, aj mne občas blbne blogger. Minule mi automaticky pridaval do komentarov na blog reklamy.
Martina Karasová napísal(a)…
V poslednej dobe je to s ním trošku komplikované. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició