Preskočiť na hlavný obsah

Led nebo oheň (Sara Raasch)


Ahojte,
milí knihomoli, vítam vás pri novom článku. Možno ,že ste už niektorí počuli o odvážnej bojovníčke Meire ,ktorú sme mohli spoznať v knihe Sníh nebo popel. Prečo vám to hovorím? Pretože Meira je späť v novom dieli s názvom Led nebo oheň ,ktorý vydavateľstvo CooBoo vydalo 6. marca 2018. Bol tento diel lepší ako ten predošlý ,alebo naopak horší? To vám prezradím v dnešnom článku.
❄❄❄
Názov knihy: Led nebo oheň
Originálny názov: Ice Like Fire
Autor: Sara Raasch
Jazyk: český
Séria: Sníh nebo popel
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Frost Like Night
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 320
Rozmer: 145×205 mm
Väzba: pevná s prebalom
Vekové odporúčanie: 12+

❄❄❄
❠Nevrátim se, dokud nebudu vědět, jak zajistím bezpečnost svého království.❞
❠Nikdo by neměl prosit výše postavené, aby mohl byt tím, kým je, jen proto, aby jeho prosby nebyly vyslyšeny. Nikdo by neměl být nucen být tím, kým není.❞
❄❄❄
Zimní království bylo osvobozeno, ale krušné chvilky ještě nekončí. Aby Meira ochránila svůj lid, dovolí Cordellu kopat v zimních dolech. Tam ale najdou něco mocného a nebezpečného – magickou propast. Theron chce využít tento nález k poražení zla, ale Meira se bojí, co s sebou taková síla může přinést. Když se na zemi posledně objevilo tolik magie, povstal velký Rozklad. Proto nechce nechat nic náhodě a klidně se postaví i Theronovi. Ale nevystaví i tak své lidi nebezpečí? Boje o moc sílí. Theron touží po magii, Mather bojuje za svobodu a Meira se začíná ptát sama sebe, jestli bojuje jen za Zimu, nebo za celý svět.
❄❄❄
Meiru, hlavnú hrdinku príbehu sme poznali ako bojovníčku, ktorá by urobila všetko pre svoju krajinu. V tomto dieli je Meira  kráľovnou Zimy. Jej krajina je opäť slobodná, no nie úplne, pretože je tu Cordell, voči ktorému má Zima dlh. Meira dovolí Cordellu kopať v zimných doloch, aj keď sa jej to nepáči. Nechce nejako ešte ohroziť svoj ľud, zvlášť keď si jej krajina už toľko vytrpela. V doloch sa nájde magická priepasť, ktorá je tajomná a nebezpečná. Meira má strach, bojí sa, že by objavenie tejto priepasti mohlo v Primorii vyvolať nové zlo. Theron chce využiť objavenie tejto priepasti vo svojich víziách, kde zlo je porazené a všetci ľudia sú si rovnocenní. Meire sa to nezdá, pretože s každým dobrom môže prísť aj veľké zlo, obvzlášť ,keď sa to týka mágie, preto sa snaží Therona presvedčiť aby od tohto odstúpil, no on je neoblomne presvedčený, že oslobodenie mágie z tej priepasti všetkým pomôže. Preto sa Meira snaží nájsť iný spôsob ako prekaziť Theronove plány. Ich vzťah sa rúca. Meira v istých chvíľach ani nevie komu má veriť. Všetky intrigy, ktoré spoznáva vo svete vladárov jej dávajú poriadne zabrať. V srdci je stále bojovníčkou, preto sa nedokáže vyrovnať s tým ,že sa stala kráľovnou, je pre ňu ťažké zvyknúť si. Nič nie je také ako bývalo. Mather sa vyrovnal so stratou kráľovského titulu. Je bojovníkom, ktorý verne bojuje za svoju zem. Jeho srdce patrí Zime a Meire. Meira sa snaží nezaťažovať láskou, jediné čo je pre ňu dôležité je jej zem. City idú bokom. Nebezpečenstvo, ktoré sa blíži je veľké a Meira potrebuje spojencov, ktorým by mohla veriť, inak je Zima nahraná. 
❄❄❄
Kniha ma opantala krásnou obálkou a skvelou anotáciou. Sníh nebo popel sa mi veľmi páčil, hodnotila som ho 5 hviezdičkami, preto som sa na tento diel veľmi tešila. Led nebo oheň je zaujímavá a pútavá kniha. Čítala sa mi príjemne, no oproti predošlému dielu bola slabšia. Bolo tu veľa politiky, nedostatok akcie a Meira ma občas svojou nerozhodnosťou privádzala do šialenstva. Aj napriek týmto veciam sa mi kniha páčila, no pri hodnotení to trochu závaží. Čo sa mi ale páčilo? Napätie, zvraty, mágia, zaujímavé odhalenia a nebezpečenstvá ,ktoré tu číhali, aj keď ich nebolo mnoho. Mather si ma v tomto dieli úplne získal a v mojom srdci sa výrazne vyšvihol, naopak Theron tu u mňa klesol. Meira si nevedela s mnohými vecami rady, dosť tu strečkovala a nad niektorými jej rozhodnutiami sa mi zastavoval rozum. No pribudla tu nová postava Ceridwen, ktorá u mňa zabodovala. Tá totižto prekypovala odvahou, rozhodnosťou a prinášala do príbehu aj humorné hlášky. Som zvedavá ,čo sa s ňou udeje v ďalšom dieli, na ktorý sa mimochodom veľmi teším. Cez to ,že bol tento diel slabší, tak si myslím, že autorka pripravila celkom sľubnú pôdu pre finálny diel. U niektorých sérii sa stáva, že druhý diel je najslabší, pretože je po väčšine prípravou na finále a Led nebo oheň je presne tento prípad. Za mňa kniha bola super, ale oproti predošlému dielu trošku sklamaním. Takže čo sa týka tochto dielu, tak si nerobte príliš veľké očakávania, mohlo by vás to omrzieť. 
❄❄❄
Hodnotenie: 4⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO Komu?: milovníkom fantasy a tým ,ktorým sa predošlý diel páčil
Cena: 11,39€ (v Martinuse)
Objednať môže TU.
❄❄❄
Recenzia na predošlý diel TU.
❄❄❄
Toto je už z dnešného článku všetko milí knihomoli. Dúfam, že sa vám páčil. Chystá sa niekto z vás na túto knihu? Aký máte názor na sériu Sníh nebo popel? Čítali ste, chystáte sa? Môžete napísať dolu do komentárov váš názor. Ja sa s vami už lúčim. Ahojte. :D

Martina Karasová, Milujeme knihy














Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr