Preskočiť na hlavný obsah

Upírska akadémia (Richelle Mead)

Ahojte, 
milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Pred nedávnom sa mi podarilo zohnať knihu Upírska akadémia od Richelle Mead, ktorá vyšla už dávno  a teraz je všade vypredaná. Zohnala som ju len vďaka Čarovnej poličke. To je novšia webová stránka, ktorá funguje ako bazár. Môžete tam nakupovať knihy, ktoré už niekto čítal a chce ich podať ďalej alebo mu zavadzajú, tým pádom budú aj lacnejšie ako v kníhkupectve. Ale dôležité je, že tam môžete zohnať knihy, ktoré sú už všade inde vypredané. Okrem nakupovania teda môžete knihy aj predávať. Ja som vďaka tejto stránke ako som vyššie spomínala zohnala Upírsku akadémiu. Tento týždeň som ju prečítala, a dnes by som vám rada zdelila svoj názor na ňu. 
❀❀❀
Názov knihy: Upírska akadémia
Originálny názov: Vampire Academy
Autor: Richelle Mead
Jazyk:  slovenský
Séria: Upírska akadémia
Diel v poradí: prvý 
Nasledujúci diel: Mrazivý bozk
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 320
Rozmer: 130×210 mm
Väzba: pevná
Vekové odporúčanie: 15+
❀❀❀
Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radu nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladí upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.
❀❀❀
Rose, hlavná hrdinka príbehu je dampírka (napol človek a napol upír). Pred dvoma rokmi spolu s jej kamarátkou  Lissou, ktorá je upírka a morojská princezná a, s ktorou majú magické puto, utiekli z Akadémie sv. Vladimíra. Tam študujú upíri, učia sa ovládať svoju mágiu a dampíri, tam taktiež študujú, trénujú a bojujú, sú tak trénovaní, aby jedného dňa boli pripravení chrániť morojov (upírov) pred nebezpečenstvami  a strigojmi (nebezpečnými upírmi, ktorí okrem ľudskej krvi pijú aj morojskú). Odvtedy čo Rose a Lissa utiekli sa schovávajú, snažia sa aby ich strážcovia z akadémie nenašli, doteraz sa im to darilo. Žili si kľudní život ako obyčajné stredoškoláčky. Všetko sa to ale zmení, keď ich niekto začne sledovať. Akadémia si ide pre nich a tento raz sa im len tak ľahko nepodarí ujsť. A tak sú späť na akadémii. Rose od Lissy oddelia, aby znovu neutiekli alebo niečo nevyviedli. Rose ale plánuje útek, kým sa tak ale stane trénuje a učí sa byť dobrou strážkyňou, doteraz si myslela, že ňou je, ale skutočnosť je taká, že sa má stále čo učiť. S tréningom jej pomáha Dimitri Belikov, čo je od nej o 7 rokov starší a skúsenejší strážca, ktorý ju aj Lissu priviedol späť na Akadémiu sv. Vladimíra. Rose si voči nemu vybuduje rešpekt. Postupom času sa z nich stávajú priatelia a začnú sa objavovať aj iné emócie... Pre Lissu je dosť ťažké zapadnúť medzi spolužiakmi, je poznačená starými ranami, nedokáže tak úplne ovládať svoju mágiu a aby to nestačilo, niekto sa jej snaží nahnať strach a to tak, že jej pripravuje dosť nepríjemné prekvapenia. Rose sa snaží prísť na to, čo sa deje a kto za tým stojí. Vypadá to tak, že Lisse hrozí nebezpečenstvo. Ukáže sa Rose ako silná strážkyňa a ochráni ju? 
❀❀❀
Upírska akadémia je kniha, ktorá sa číta príjemne a oddychovo. Nie je to najužasnejšia kniha akú som kedy čítala, ale som rada, že som si ju prečítala. Bavila ma, hlavne niektoré hlášky postáv. Pri čítaní som sa niekoľkokrát zasmiala. Do čítania som sa dostala pomerne rýchlo a stránky mi ubiehali jedna radosť. No po dočítaní som bola spokojná, ale nie nejak veľmi nabudená alebo citovo zrútená ako som bola u iných kníh. V knihe by som uvítala viac napätia a troška viacej akcie. Prítomnosť bola prerušovaná spomienkami z minulosti  a občas to bolo tak zvláštne načasované. Na knihe sa mi páčila hlavná hrdinka, ktorá je fakt úžasná. Rose je vtipná, drsná, odvážna, oddaná a občas ľahkomyselná. Takéto hrdinka mám rada. Nemusím moc tie nežné kvetinky, čo sa neustále ľutujú alebo sú také nerozhodné, že ma z tej nerozhodnosti bolí hlava. Rose je super vtom, že taká nie je. Síce je občas dosť ľahkomyseľná až to prekračuje hranice, ale jej to dokážem prepáčiť. Lissa je ako postava fajn ale toto je presne ten typ hrdinky, ktorá je nežná a dosť sa ľutuje. Preto som rada, že kniha je napísaná len z pohľadu Rose. Keby to bolo z obidvoch, tak neviem ako by sa mi to potom páčilo. No ďalšia celkom zaujímavá postava je Dimitri, ktorý je drsný, tajomný, odvážny, opatrný  a rozumný. Páčili sa mi slovné prestrelky, ktoré si vymieňal s Rose. Na príbehu sa mi páčilo aj prostredie, intrigy, zvraty a tajomstvá. Druhý diel zo série by som si ešte určite rada prečítala. Som zvedavá ako bude príbeh ďalej pokračovať. 
❀❀❀
Hodnotenie:  4/5
Odporúčam: ÁNO  Komu?: milovníkom upírskych príbehov a tým, ktorým nerobí problémy čítať nenáročnejšie fantasy knihy 
Stránka, z ktorej som ju objednávala TU.
PS: Ku knihe bol natočený aj film, ktorý sa aj celkom podobá na knihu, ale kniha sa mi páčila viac. Efekty a herci vo filme na mňa moc nezapôsobili. 
Filmový trailer: 
❀❀❀
Milí knihomoli, toto je už z dnešného článku všetko. Dúfam, že sa vám páčil. Čítal už niekto z vás túto knihu? Ak áno, tak ako sa vám páčila? Môžete mi napísať do komentárov. Ja sa s vami lúčim. Ahojte. :D 

Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició