Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)


Ahojte knihomoli, 
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na prvý diel zo série Nástroje smrteľníkov a tým je Mesto kostí. Tí z vás, ktorí dlhšie čítate moje články alebo ste natrafili na tie staršie viete, že som už sériu TMI čítala a napísala na ňu aj recenzie. Recenzie som napísala dve, každá je na 3 diely zo série. 
Keďže sa Slovart rozhodol túto sériu vydať v novom krásnom vydaní a staršie vydania, ktoré mám doba k sebe nepasujú, tak som si povedala, že by som si chcela zaobstarať túto sériu ešte a to v tomto novom vydaní a mať ju pekne jednotnú. A samozrejme, že som sa rozhodla dať si pri tejto príležitosti aj rereading. Dokonca vám tu budem opäť pridávať recenzie na túto sériu, no tentokrát na každý diel samostatne. Možno, že niektorým z vás to bude vyhovovať viac a tým, že som sériu čítala pre dvoma rokmi, a predsa odvtedy ubehla dosť dlhá doba na to, aby sa môj názor na sériu alebo jednotlivé diely zmenil, budú možno moje hodnotenia pestrejšie. 
✭✭✭
- ,,Nechápem, prečo sa obyčajní vždy ospravedlňujú za veci, za ktoré nemôžu."
- ,,Ja sa neospravedlňujem. Je to... na znak, že s tebou cítim. Na znak, že mi je ľúto, keď si nešťastný."
- ,,Ja nie som nešťastný. Nešťastní sú iba ľudia, ktorí nemajú nijaký cieľ. Ja ho mám"
✭✭✭
Názov knihy: Mesto kostí
Originálny názov: City of Bones
Autor: Cassandra Clare
Jazyk: slovenský
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel v poradí: prvý
Nasledujúci diel: Mesto popola
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 448
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
✭✭✭
Anotácia: Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi.
Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?
✭✭✭
Čo je to Tieňosvet? Svet ukrytý rovno pred našimi očami a zahalený čarami. Je to svet, v ktorom existujú upíri, vlkolaci, bosoráci, féri a rôzne iné bytosti. Súčasťou tohto sveta sú avšak aj Tieňolovci, čo sú napol ľudia a napol anjeli, ktorí chránia ľudí pre démonmi, no aj  pred inými hrozbami Tieňosveta. Ich telá sú pokryté znameniami, ktoré si kreslia pomocou stelé. Tieto znamenia im dodávajú rôzne schopnosti, vďaka ktorým sú lepší v boji. 

Clary Frayová je obyčajná ľudská dievčina, ktorá miluje maľovanie, a ktorá si spokojne užíva svoj tínedžerský život so svojím najlepším kamošom Simonom a s jej mamou a jej priateľom Lukeom. Jej život je pokojný až do jedného dňa. 
Ako tínedžerka si chce užívať života a tak sa raz so svojím kamošom vydá do nočného klubu Pandemónium, kde je svedkom vraždy, ale nie tak hocijakej. Na vlastné oči uvidí decká približne v jej rokoch zabiť čudného tvora. Démona. Nechá si to samozrejme pre seba, pretože ak by sa s tým niekomu zverila, tak by jej pravdepodobne neuveril. 
Potom sa stane ďalšia vec. Stretne chalana, ktorý spolu so svojimi kamošmi zabil v Pandemóniu toho démona. 
Clary začne vidieť zvláštne veci, zvláštne tvory. Niečo nie je očividne v poriadku. Potom niekto unesie jej mamu, no ona sa s tým nemôže obrátiť na políciu. Po nej a jej mame totiž striehne niekto z Tieňosveta. 
Clary donedávna ani netušila, že niečo ako Tieňosvet existuje, neverila v rozprávky. A teraz zistí, že je súčasťou Tieňosveta, že má niečo, vďaka čomu môže zachrániť svoju mamu. A ako keby toho nebolo dosť, zistí, že je Tieňolovkyňou. 

Clary žila ako obyčajná smrteľníčka, no v skutočnosti je Tieňolovkyňou. Miluje kreslenie. Miluje čas strávený so svojou mamou, Lukeom a Simonom. Je tvrdohlavá a sarkastická. Taktiež je veľmi starostlivá a súcitná. Častokrát rozmýšľa neuvážlivo, čo ju vie ľahko priviesť do nebezpečenstva.  
Simon je obyčajný smrteľník a Clarin najlepší kamarát od doby, čo boli deťmi. Miluje filmy a počítačové hry, no zároveň má veľmi rád aj hudbu, čo dokazuje aj to, že si založil so svojimi priateľmi kapelu. Simon je vtipná postava, ktorá vie odľahčiť atmosféru. Simon je sarkastický, odvážny a lojálny. Pre tých, na ktorých mu záleží, by spravil prvé aj posledné. 
Jace je Tieňolovec a skvelý bojovník. Zvyčajne je sarkastický, arogantný a sebavedomý. Hádže rôzne sarkastické hlášky, ktoré mňa vedeli pobaviť. Je úprimný a vie povedať pravdu aj keď je nepríjemná. Rád sa motá okolo báb a vie byť k ľuďom okolo seba hnusný. Jeho povaha sa ale postupne začne meniť odvtedy, čo spozná Clary. V chvíľach, keď sú spolu len oni dvaja je láskavý a jemný, ale to tiež nie vždy. 
Alec je podľa mňa najlepšia postava, akú Cassandra mohla vymyslieť. Alec je Tieňolovcom a to kým je berie vážne a zodpovedne. Svoju rodinu a svojich priateľov ľúbi a spravil by pre nich čokoľvek. Je odvážny, starostlivý, čestný, súcitný a priamočiary. Tieňolovec so srdcom na pravom mieste. 
Isabelle je rovnako ako Alec skvelá Tieňolovkyňa. V prvom dieli je Isabelle neskutočne sebavedomá, trošku snobská a narcis, no nie je zlá. K svojej rodine a priateľom je lojálna. Ak sa nájde niekto, kto by im chcel nejako ublížiť, tak mu to vráti aj s úrokmi. Je to pravá drsňačka. 
Magnus ja ďalšia úžasná a dôležitá postava, ktorá avšak v tomto dieli nedostala moc priestoru. No rozhodne si zaslúži pozornosť. Magnus je Veľkobosorák Brooklynu a je to veľmi mocný bosorák. Žije už niekoľko storočí a tí z vás, ktorí ste čítali Pekelné stroje už určte Magnusa poznáte. Ja som si ho ako postavu zamilovala už tam. Magnus je vtipný, sarkastický, inteligentný, prefíkaný, empatický a starostlivý. Srší z neho múdrosť, ktorá značí, že má už niečo odžité. 
✭✭✭
,,Milovať znamená zničiť a byť milovaný znamená byť zničený."
✭✭✭
✭✭✭
,,Nemôžeš zachraňovať iných, ak najprv nezachrániš seba."
✭✭✭
Keď som túto knihu čítala prvýkrát nevedela som sa od nej odtrhnúť. Bála som sa že, keď ju budem čítať druhýkrát, že sa mi to už nebude páčiť, tak ako po prvýkrát. To sa ale na šťastie nestalo. Netrvalo mi dlho a podarilo sa mi do nej začítať. Počas čítania som prišla na to, že som už toho veľa pozabúdala, vďaka čomu sa mi možno do knihy začítavalo ešte lepšie. Musím povedať, že teraz, keď som to čítala druhýkrát som si to užívala viac, ako keď som to čítala prvýkrát. Viac som si všímala postavy, myšlienky a celkovo celý príbeh. 
Stretnúť po takej dlhej dobe všetkých milovaných hrdinov bolo pre mňa pohladením po duši, ani som si neuvedomila, že mi chýbajú kým som sa znova nepustila do čítania. Niektoré postavy som teraz milovala viac, ako keď som to čítala prvýkrát, iné menej. Aj v tom bolo čaro tohto rereadingu. 
Pri čítaní som sa smiala, hnevala a zároveň mala chuť plakať. Toto vo mne vedela vždy vyvolať stará dobrá Cassie Clare. 
Napriek tomu, že má kniha veľa strán a málo kapitol, čo mi v poslednej dobe začalo vadiť, no tu mi to prekvapivo nevadilo. Každá jedna kapitola ma bavila a knihu som neodložila kým som ju  nedočítala. Strany mi pod rukami mizli jedna radosť. Čo za tým môže byť? 
V tejto knihe Cassie skvelo vyvážila popisy a dialógy, ani jedno neprevyšovalo to druhé. Naopak boli skvelo v rovnováhe. 
Tu som si opäť uvedomila, aké krásne myšlienky zo seba Cassie dokáže vypotiť, to som mala na nej vždy rada. Pri tomto rereadingu som si ich všetky vyznačila, tak ako aj moje obľúbené vtipné hlášky. 
No najlepšie na celej knihe, ako aj celej sérii sú postavy. Každá jedna je niečím jedinečná, na každej je niečo, čo som si zamilovala, no aj niečo čo mi vadilo. Ale aj cez to som si tu našla množstvo postáv, ktoré som si obľúbila. Ako som spomínala vyššie, tak najviac mi k srdcu prirástol Alec, no zbožňujem aj Magnusa. Magnusovi sa ale v tomto dieli moc priestoru nedostalo, no ani Alec ho moc nemal, čo je škoda, ale zároveň o dôvod viac prečo sa môžem tešiť na ďalšie diely. 
Čo v tomto dieli nájdete? Úžasne prepracovaný svet, ktorý obsahuje bytosti, ktoré už pravdepodobne poznáte, no vďaka Cassienmu skvelému štýlu písania  dokážete na nich nájsť čaro aj v tejto knihe. Nechýba humor, úžasne spracované postavy so zaujímavými charaktermi, dráma, napätie, šokujúce odhalenia, skvelé myšlienky a zaujímavé zvraty. 
Ak ste sa do tejto sérii ešte nepustili, tak vám to určite odporúčam a verím, že to inak nebude ani pri rereadingu ďalších dielov. 
Ak patríte medzi milovníkov fantasy, tak toto si musíte prečítať, stojí to za to. 
Ku knihám zo série bol natočený aj seriál, ktorý sa pomaly blíži ku koncu. Dokonca bol k prvému dielu natočený aj film. Mne sa film moc nepáčil, no seriál je úžasný a seriálový Alec... ten je rovnako skvelý ako ten knižný. 
Viem, že sa zas budem opakovať, ale naozaj ak ste ešte Mesto kostí nečítali, tak to rozhodne skúste. Za skúšku nič nedáte a je to úžasné. 
✭✭✭
,,Ak sa budeš dištancovať od toho, čo je na tvojich činoch nepekné, nikdy sa nepoučíš z vlastných chýb."
✭✭✭
✭✭✭
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO!!!
Komu?: milovníkom fantasy a fanúšikom Cassandry Clare + ak ste sériu čítali a páčila sa vám, tak vám odporúčam si dať rereading
Cena: 11,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
✭✭✭
,,Keď existuje pocit, ktorý nie je opätovaný, nastane nerovnováha síl. Je to nerovnováha, ktorú možno ľahko využiť, ale nie je to múdra cesta. Kde je láska, tam je často nenávisť. Môžu existovať popri sebe."
✭✭✭
Milí moji knihomoli, z dnešnej recenzie je to už všetko. Je tu niekto, kto už Nástroje smrteľníkov čítal? Ak áno, tak ako sa páčila táto séria vám? Ak ste sa do nej ešte nepustili, máte v pláne to zmeniť? 
Odo mňa je to už naozaj všetko. Prajem vám príjemný a krásny deň. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

- Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr