Preskočiť na hlavný obsah

,,MINIRECENZIE" 2X: Tu, kde bývam (Brenda Rufener), Zázraky padlých svätých (Maggie Stiefvater)

Ahojte ľudkovia,
vítam vás po dlhšej dobe opäť pri novom článku. Dnes mám pre vás dve ,,minirecenzie" na knihy, ktoré sú síce žánrovo odlišné, no čo sa týka dojmov, ktoré vo mne zanechali, v tomto sú si podobné a taktiež som sa na obe knihy veľmi tešila. 
Tu, kde bývam je YA contemporary príbeh zaoberajúci sa bezdomovectvom. 
Zázraky padlých svätých, to je zvláštny fantasy príbeh, ktorý obsahuje magický realizmus.
Obe knihy majú zaujímavý námet. Obe sú niečím jedinečné, no niekdy to nestačí. 

Tu, kde bývam (Brenda Rufener)


Originálny názov: Where I Live
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 280
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+

Anotácia: Sedemnásťročná Linden Rose ukrýva tajomstvo. Nemá rodinu ani domov, a tak tajne prespáva v chodbách svojej strednej školy, vďačná za každú noc so strechou nad hlavou. Jediné, čo ju drží nad vodou, je jej práca redaktorky školského blogu a najlepší kamaráti, Šunka a Seung. A, samozrejme, nádej na lepšiu budúcnosť.
Veci sa však ešte väčšmi skomplikujú, keď jeden deň príde najobľúbenejšie dievča na škole Bea na vyučovanie s poranenými ústami. Linden začne na vlastnú päsť pátrať po tom, čo sa jej stalo, čím sa však vystavuje riziku, že na seba pritiahne pozornosť. A pozornosť je to posledné, čo nepriznaná bezdomovkyňa potrebuje.
Linden tak stojí pred ťažkým rozhodnutím - ak má pomôcť spolužiačke, musí sa znovu postaviť vlastnej minulosti, rovnako poznačenej násilím. To však znamená porušiť všetky pravidlá, ktoré si kvôli prežitiu stanovila, a nechať na povrch vyplávať dávno pochované tajomstvá.


Kým sa Slovart nerozhodol vydať túto knihu moc som toho o nej nepočula, teda ak mám byť úprimná, tak asi vôbec nič. Nevedela som preto, čo mám od knihy očakávať, no aj tak som sa na ňu tešila. Prečo? Za to môže téma, ktorej sa mala venovať. A tou je bezdomovectvo. V literatúre sa s touto témou často nestretávame, preto ma zaujalo, že sa autorka tejto knihy odhodlala o tejto téme písať. 
Prvých 100 strán, ktoré sa mi podarilo prečítať, ma veľmi bavilo čítať. Počas tej prvej stovky som si myslela, že ak to takto pôjde ďalej, že by sa možno táto kniha mohla zaradiť medzi moje obľúbené, no potom to prišlo. Začali prichádzať momenty, keď som mala chuť tú knihu vyhodiť von oknom, alebo určité pasáže preskočiť. 
Linden som ako hlavnú hrdinku zo začiatku mala rada a obdivovala som ju za to čím si prešla a čím si naďalej musela prechádzať. Prišla mi silná a nezávislá. Potom ale z nej autorka vykúzlila takú neskutočnú trubku, že to azda ani možné neni. 
Prejdem radšej k iným veciam, aj keď sa táto kniha mala venovať hlavne bezdomovectvu. Lepšie povedané, mala byť o dievčati, ktoré je bezdomovkyňou. Autorka tu začala mixovať x ďalších náročných tém, ako je domáce násilie, šikana a ďalšie, čo mi bránilo ten príbeh precítiť. V konečnom dôsledku so mnou nijak extra nehol. 
Kniha sa mi čítala rýchlo a emócie sa vo mne striedali ako na horskej dráhe, ale žiaľ viac negatívne ako pozitívne.  Po dočítaní mi ostali len zmätené pocity, ktoré mám doteraz. 
Čo sa týka odporúčania, ak nemáte čo čítať, tak do toho choďte, ale snažte sa nerobiť si žiadne očakávania. Ja neľutujem, že som si tú knihu prečítala, ale ak by som sa do nej nepustila asi by som o nič neprišla. 
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.


Zázraky padlých svätých (Maggie Stiefvater)


Originálny názov: All the Crooked Saints
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 280
Väzba: brožovaná 
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+

Anotácia: Všetci hľadajú zázrak. Ale zázraky nikdy nie sú také, aké čakáte. Návštevník mestečka Bicho Raro v Colorade tu nájde krajinu temných svätcov, zakázaných lások, snov o vede, zázrakmi posadnutých sov, jednu či dve siroty a oblohu plnú vnímavých púštnych hviezd. V srdci tohto mesta žijú Soriovci, ktorí majú dar konať nezvyčajné zázraky. A srdcom tejto rodiny sú traja ľudia s túžbou zmeniť jej budúcnosť: Beatriz, dievča bez pocitov, ktoré sníva iba o slobode zahĺbiť sa do vlastných myšlienok; Daniel, svätec z Bicho Raro, ktorý robí zázraky pre každého okrem seba; a Joaquin, ktorý po nociach prevádzkuje pirátske rádio Diablo Diablo. Maggie Stiefvater, ktorej séria Havraní chlapci si získala srdcia čitateľov po celom svete, prináša ďalšiu knihu plnú snovej mágie, osudovosti a nečakaných zvratov.


Aach Maggie Stiefvater... Zatiaľ, čo jej knihy väčšina ľudí chváli, ja vždy na nich nájdem niečo, čo sa mi nepáči. 
Pri predošlej knihe som mala problém viac so samotným spracovaním príbehu ako so štýlom písania. Tu to bolo presne naopak, boli tu skvelé postavy, premyslený dej, magický realizmus, ktorý dodal príbehu na zaujímavosti, hlbšia myšlienka celého príbehu, taktiež tu bolo množstvo skvelých myšlienok, tajomstvá, príbeh sa odohrával v minulosti a nechýbal ani humor. 
To je ale kladov. No áno má ich dosť, preto ma mrzí, že aj tak bola pre mňa táto kniha sčasti utrpením. Je to tým, že som sa do nej nedokázala začítať. Mala som s tým problém od začiatku až do konca. Nerobilo mi problém knihu zatvoriť a nechať tak, ale otvoriť... No to bola sto ráz väčšia fuška. 
Príbeh samotný zlý nebol, ale táto autorka má proste v štýle písania niečo, čo mi nevyhovuje. Túto knihu vám ale môžem skôr odporučiť, ako tú predošlú. Tu to je proste o tom aby vám sadol štýl písania a máte vyhrané. 
Milovníkom fantasy odporučiť môžem. Môžno, že vás príbeh zaujme alebo nie, ale skúsiť to môžete. Odporúčam vám prečítať si ukážku, nechala som vám tu aj odkaz na stránku Slovartu, kde si ju môžete prečítať. 
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.

Milí čitatelia, z dnešného článku článku to je už odo mňa všetko. Ak ste jednu z týchto kníh už prečítali alebo dokonca obidvoje, tak mi môžete dole do komentárov napísať, ako sa páčili vám. 
Prajem vám pekný a príjemný deň. 

Za obe knihy ďakujem vydavateľstvu Slovart.

- Martina Karasová, Milujeme knihy





Komentáre

Nataša napísal(a)…
Ak ti Maggie nesadla ako preklad, tak skús originál :) Ona sa jazykom dosť hrá, využíva miestami lyrické opisy a podobne. Málokedy sa podarí kvalitný preklad, hoci pri Maggie Slovart odvádza celkom slušnú prácu.
Martina Karasová napísal(a)…
Je možné, že to je aj prekladom. Neviem, možno tomu dám ešte šancu aj v angličtine. :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr