Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Nevysvetliteľná logika môjho života (Benjamin Alire Sáenz)


Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na Nevysvetliteľnú logiku môjho života, ktorú minulý mesiac vydalo vydavateľstvo SLOVART. 
Možno, že niektorým z vás je už povedomé meno autora. 
Benjamin Alire Sáenz je totižto autorom úspešnej knihy Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru, ktorú taktiež vydal SLOVART, a to pred približne tromi rokmi. 
Ja som túto knihu nečítala, no po veľkom množstve pozitívnych recenzií som to začala zvažovať. No a keď minulý mesiac vyšla Logika nevysvetliteľného života, som si povedala, že si najprv prečítam ju, a ak sa mi bude páčiť, tak dám šancu jej predchodkyni. A ako sa mi kniha páčila? To vám prezradím nižšie v článku. 
✨✨✨
,,Slová existujú len teoreticky. Ale potom v jeden obyčajný deň narazíte na slovo, ktoré existuje len teoreticky, a stretnete sa s ním tvárou v tvár. A vtedy sa slovo stane niekým koho poznáte. Niekým,  koho nenávidíte. A to slovo si so sebou nesiete, kamkoľvek idete. A nemôžete predstierať, že neexistuje"
✨✨✨
Názov knihy: Nevysvetliteľná logika môjho života
Originálny názov: The Inexplicable Logic of My Life
Autor: Benjamin Alire Sáenz
Jazyk: slovenský
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 448
Väzba: pevná s prebalom 
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
✨✨✨
,,Nakoniec som pochopil niečo o živote a jeho nevysvetliteľnej logike. Vždy som si chcel byť všetkým istý, ale život sa mi nikdy nechystal istotu poskytnúť. 
Život má svoje obdobia a obdobie, keď sa vecí musíme vzdať, sa bude vždy vracať, ale na vzdávaní sa vecí je niečo nádherné."
✨✨✨
Anotácia: Život sa začína... v maturitnom ročníku! Alebo ďalšia magická výprava do duše dospievajúceho chlapca od autora knihy Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru. Sal vyrastá s adoptívnym otcom gayom v milujúcej mexicko-americkej rodine a celkom sa teší na všetko, čo ho v poslednom roku na strednej škole čaká. Do jeho života však nečakane zasiahne minulosť. On a jeho najlepšia kamoška Samantha musia náhle čeliť udalostiam, ktoré ich donútia prehodnotiť, v čo veria, aj ako sa vyrovnať so stratou najbližších a so žiaľom. Sal, naštvaný na celý svet, sa snaží zo všetkých síl vyrovnať so všetkými zmenami a pochopiť nevysvetliteľné, no zisťuje, že odrazu si nie je istý ani tým, kým v skutočnosti je – a keď to už nevie Sal, tak kto potom?
✨✨✨
✨✨✨
Táto kniha rozpráva príbeh o tínedžerovi menom Salvador, ktorému ako malému chlapcovi zomrela mama. Teraz sa oňho stará muž menom Vicente, ktorý bol veľmi dobrým priateľom jeho mamy. Lepšieho otca by si ani nemohol priať. 
Salov otec je gay, čo nerešpektujú istí ľudia v ich okolí. A častujú urážkami nielen Vicenteho, ale aj Sala. 
Salvador nikdy nebol jeden z tých, ktorí vyhľadávajú bitky alebo spôsobujú konflikty. Patril medzi ,,slušňákov", a stále aj patrí, no v poslednej dobe reaguje na viaceré veci príliš zbrklo, čo mu spôsobuje problémy. A zároveň sa tak dopúšťa činov, na ktoré zrovna  nie je dvakrát hrdý. 
Príčinou tohto správania je možná strata blízkej osoby, na ktorej mu veľmi záleží a vynorenie informácii, ktoré sa bojí  pripustiť si k telu. Našťastie vždy pri ňom stojí jeho najlepšia kamoška Samantha (Sally), ktorá to taktiež nemá v poslednej dobe ľahké. Inak na tom nie  je, ani ich ďalší kamarát menom Fito. 
Všetci traja si prechádzajú rôznymi problémami. Musia čeliť situáciám, ktoré nie sú pre nich príjemné. Našťastie majú ale jeden druhého. Navzájom si pomáhajú a podporujú sa. Je krásne sledovať ich puto a silné priateľstvo. 

Salvador je obyčajný chalan, ktorý rieši obyčajné problémy, no nie zrovna ľahké. Salvador je milý, slušný, ochranársky, priateľský, ale aj občas zbrklý, a trošku prchký. Pre tých, na ktorých mu záleží, by spravil prvé aj posledné. 

Samantha je Salvieho kamarátkou už od detstva. Majú veľmi blízky vzťah, ktorý pôsobí až súrodenecky. Sally je sarkastická, vtipná, citlivá, občas naivná, no zároveň vie byť aj drsná. 

Fito to v živote nemá vôbec ľahké, no to ho učí byť silným a samostatným. Zväčša sa spolieha sám na sebe a všetkú ťarchu svojich ťažkostí ukladá len na svoje plecia. Našťastie do jeho života patrí Sal a Sally, ktorí sa mu snažia pomáhať, aj vtedy keď to on odmieta. 

Vicente je Salvadorov adoptívny otec. Salvadorovu matku mal veľmi rád, a Sala si obľúbil už odmalička. Spravil by preňho prvé aj posledné. Napriek tomu, že je jeho nevlastným otcom, mu nikdy nedal pocítiť, že by nebol jeho synom. Takisto aj Vicenteho rodina sa vždy k Salviemu správala veľmi láskavo. Vicente je ústretový, obetavý a priateľský človek, ktorý by sa rozdal pre svojich najbližších. 
✨✨✨
,,Otec mi raz povedal, že so slovami musíme narábať veľmi opatrne. ,,Dokážu ľudí zraniť," vysvetľoval. ,,A dokážu tiež liečiť."
✨✨✨
Tento príbeh je vcelku veľmi smutný, no je zároveň odľahčený humorom. Taktiež je krásne a pútavo napísaný. Štýl písania, akým autor píše, ma oslovil už od prvej strany a uchvacoval ma až do konca príbehu. 

Hlavný hrdina mi bol od začiatku veľmi sympatický, aj to vďaka jeho slušnej a milej povahe. Prežíval ťažké chvíle, ktoré ho neraz ovplyvnili v správaní, no ak aj vykonal niečo zlé, vedel si to priznať a ľutoval to. Prechádzal si istou osobnou krízou. Nevedel, čo so sebou, ako vnímať isté veci, a občas bol  z toho fakt zúfalý. O to bolo zaujímavejšie sledovať, ako na to postupne prichádzal, a ako sa sám postupne ako postava vyvíjal. Občas som sa v ňom našla, vďaka čomu som ho lepšie chápala, a čo bol aj dôvod prečo mi tak prirástol k srdcu. 
Ďalšie postavy ako Sally, Fito, Salov otec Vicente a Salova babka mi taktiež prirástli k srdcu, a to hlavne svojou reálnosťou. 
Postavy tu prežívali problémy a situácie, ktorými si prechádzajú aj ľudia v realite. Niektoré boli dokonca známe aj mne, vďaka čomu som sa lepšie vcítila do príbehu. 
Pri čítaní som neraz siahla po zvýrazňovačoch, aby som si vyznačila myšlienky, ktoré sa mi páčili, chytili ma za srdce, a nad ktorými som sa dlhšie zamýšľala. A poviem vám, že ich bolo veľa. Ďalší dôkaz, že autor píše skvelo.
 Počas čítania sa u mňa vystriedalo viacero emócií, ako smútok, radosť, hnev a bolesť. Pri konci som to už nevydržala a rozplakala som sa. Tento príbeh ma jednoducho celý dojal. 
Nevysvetliteľná logika môjho života je YA contemporary príbeh, ktorý sa odohráva v reálnom svete. Postavy riešia reálne problémy a ich reakcie sú taktiež reálne  a primerané. Napriek tomu, že by sa táto kniha mohla zdať niektorým ľuďom obyčajná (aj ja som ju tak vnímala), v sebe ukrýva omnoho viac. Ukrýva v sebe silný príbeh o strate, smútku, dospievaní a láske, ale takej tej medzi priateľmi a rodičmi. V tejto knihe ani nie je romantika, čo by mohlo potešiť tých, ktorí na ňu nemajú chuť. Toto nie je plytký príbeh, na ktorý by ste po mesiaci zabudli. Toto je príbeh, ktorý má hĺbku a dokáže sa zaryť pod kožu, kde sa drží pekne dlho. Ja som knihu čítala už dávnejšie, no aj tak sa občas k nej myšlienkami vraciam a premýšľam o nej. 
Po dočítaní sa kniha zaradila medzi tie najväčšie klenoty, aké doma mám. Veľmi som sa do tohto príbehu zamilovala, až sa mi to ťažko opisuje v súvislých vetách, no čo vám môžem s rozhodnosťou povedať je: PREČÍTAJTE SI TO!!! Alebo nad tým aspoň zauvažujte. Podľa mňa by bola škoda nechať si ujsť takýto skvost. 
✨✨✨
✨✨✨
,,Niekedy si myslíš, že ľudia sú ako knihy. Ale naše životy nemajú jasný a logický dej a my sa nevyjadrujeme krásne a inteligentne ako postavy z románov. Život nie je taký. A nie sme ako listy... Nemôžeme jednoducho vziať to, čo cítime, čo si myslíme, to, čím sme, strčiť to do obálky a povedať Toto som ja."
✨✨✨
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: milovníkom contemporary a dojímavých príbehov a tým, ktorým sa páčila predchádzajúca kniha od autora
Cena: 13,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
✨✨✨
✨✨✨
Milí knihomoli, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil.
Čo vy a táto kniha? Čítali ste ju, alebo to plánujete? Ak ste ju už čítali, tak ako sa páčila vám?
Ako som spomínala vyššie, tak mňa veľmi potešila a nadchla, na tejto knihe je totižto dokonalé aj poďakovanie. Určite by som si ju ešte znova rada prečítala. 
Ak ste čítali predchádzajúcu knihu od autora, tak čo na ňu hovoríte? Po Nevysvetliteľnej logike môjho života by som dala šancu aj Arimu a Dantemu. 
Odpovede na otázky môžete smelo písať do komentárov. 
Ja sa s vami už lúčim a prajem vám pekný deň. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu SLOVART.

- Martina Karasová (Milujeme knihy)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició