Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Chybná (Cecelia Ahern)


Ahojte knihomoli, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na prvý diel z novej dystopickej dilógie s názvom Chybná, od autorky Cecelie Ahern. Prvý diel s názvom Chybná vydalo minulý mesiac vydavateľstvo Slovart. Ja som už veľmi dlho nečítala dystopie, preto som šla s nadšením do tejto knihy, ktorá na prvý pohľad vypadala veľmi sľubne. A ako sa mi páčila? To vám prezradím v dnešnom článku. 
CH-CH-CH
,,Som dievča zakladajúce si na definíciách a logike, žijem v čierno-bielom svete. Na to pamätajte."
CH-CH-CH
Názov knihy: Chybná
Originálny názov: Flawed
Autor: Cecelia Ahern
Jazyk: slovenský
Séria: Chybná
Diel v poradí: prvý
Nasledujúci diel: Dokonalá
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 320
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2018
Vekové odporúčanie: 15+
CH-CH-CH
,,Ak spravíš chybu, môžeš sa z nej poučiť. Ak nikdy nespravíš chybu, nikdy sa nebudeš mať z čoho poučiť a nebudeš múdrejšia. Čím viac chýb urobíš, tým viac sa naučíš."
CH-CH-CH
CH-CH-CH
Anotácia: Cecelia Ahern, autorka bestsellerov S láskou Rosie a P. S. Milujem ťa, prichádza tentoraz s drsnou dystopickou dilógiou o sedemnásťročnom dievčati, ktoré spoločnosť odsúdi ako Chybnú.

Život Celestine Northovej nemal chybu. Bolo také ľahké byť dokonalou dcérou a sestrou, obľúbenou medzi spolužiakmi aj učiteľmi, priateľkou najžiadanejšieho chalana na škole. Stačilo však jedno rozhodnutie, ktorým porušila pravidlá, a odrazu jej hrozí strata slobody - ak ju dokonalá spoločnosť uzná Chybnou a vypáli jej na telo znamenie.

Cecelia Ahern vo svojom strhujúcom young adult debute prináša príbeh zo sveta, kde bezchybnosť je normou a jeden chybný krok vedie k zavrhnutiu a trestu. Príbeh, kde sa možno nie tak bezchybné sedemnásťročné dievča stane proti svojej vôli vyvrheľkou, no aj hrdinkou.
CH-CH-CH
,,Ak nedokážeš vyriešiť problém, existuje jednoduchší problém, ktorý sa vyriešiť dá: nájdi ho."
CH-CH-CH
CH-CH-CH
V spoločnosti, v ktorej žije hlavná hrdinka Celestine Northová, ste za každú chybu odsúdenía to tak, že vám na telo vypália CH, čo znamená, že ste Chybní. Ak vás raz označia za Chybného, nie je už cesty späť. Spoločnosť vami opovrhuje a všetci sa proti  vám obrátia chrbtom. 

Celestine sa takéto veci nikdy netýkali. Žila šťastný, pokojný a hlavne dokonalý život, teda to si aspoň myslela. Bola dobrou  a vzornou žiačkou, skvelou dcérou a sestrou, a priateľkou chalana, ktorého veľmi ľúbila.  Verila v to, že každý kto sa stal Chybným si to zaslúžil, a že by mal za svoje hriechy trpieť. Svoj názor ale zmení, keď na vlastnej koži zacíti aký je to pocit, keď vás neprávom odsúdia, a keď sa proti vám začnú obracať ľudia, ktorých ste považovali za priateľov. Zrazu sa ocitne v situácii, keď nemôže veriť nikomu. Stane sa Chybnou. Dokonca tou najchybnejšou Chybnou, aká sa kedy objavila.

Celestine je veľmi inteligentná a rozumná. Vždy rozmýšľala hlavou, no teraz pochopí, že občas je dobré riadiť sa aj srdcom. Začne prichádzať na to, že všetko nie je dokonalé, že v živote sú potrebné aj chyby. Na čom sa predsa  človek toho najviac naučí, ak nie na vlastných chybách? Ukáže sa, že je odvážna a veľmi silná po psychickej stránke. 

V príbehu sa objavuje aj tajomný Carrick, ktorého Celestine síce nepozná, no aj napriek tomu má s ním puto. Nemusia si povedať ani slovo, no aj cez to sa skvele chápu. Tento vzťah medzi ním a Celestine je veľmi pekne v knihe opísaný. 

V príbehu sa vyskytujú aj ďalšie postavy, no tie na mňa tak nezapôsobili ako tieto dve, no je tu ešte sudca Crevan, ktorého som z celej duše nenávidela. Crevan by mal byť tým kto koná spravodlivosť, no nekoná ju. Takto to žiaľ býva aj v reálnom živote.
CH-CH-CH
,,Nikto z nás nie je dokonalý. Nepredstierajme, že sme. Nebojme sa toho, že nie sme. Neškatuľkujme druhých a netvárme sa, že nie sme rovnocenní. Zapamätajme si, že byť človekom znamená mať a robiť chyby, a poučme sa z každej, aby sme ich už nespravili znova."  (Cecelia Ahern, Chybná - poďakovanie)
CH-CH-CH
Príbeh je rozprávaný z pohľadu hlavnej hrdinky Celestine v ja osobe. Kniha je napísaná ľahkým štýlom, takže stránky len ubiehajú pod prstami. Keď som sa rozhodla, že sa do tejto knihy pustím, nevedela som, čo mám od nej očakávať. Zo začiatku, keď som sa do nej začítavala, som si myslela, že toto nie je kniha pre mňa. No zistila som, že som sa veľmi mýlila. Hlavná hrdinka, ktorú som zo začiatku nechápala, mi neskôr prirástla k srdcu. Začala som s ňou súcitiť a dokázala som sa dobre vcítiť do jej pocitov. Podarilo sa mi to, že som si ju obľúbila, a nakoniec som ju aj obdivovala za to, aká je silná. Nezložila sa v niektorých situáciach, v ktorých by som už ja bola úplne mimo. Pri jednej scéne som mala chuť plakať a kričať kvôli nespravodlivosti, ktorá tam bola voči nej páchaná. Táto kniha vo mne vyvolávala emócie, a to smútok, hnev, strach, no aj radosť. Nenájdete tu veľa humoru, no to nevadí pretože kniha má iné klady, ktoré stoja za to, aby ste si ju prečítali. Má v sebe posolstvo a obsahuje aj zaujímavé myšlienky. Taktiež je napísaná pútavo a v niektorých častiach aj dosť napínavo. Vždy, keď som sa do knihy začítala som mala problém sa odtrhnúť. Pri tejto knihe som si uvedomila, že nežijem až v takom zlom svete. Pokiaľ sa môžem sama rozhodovať, konať chyby a nebyť za ne potrestaná, tak je všetko v poriadku. Robiť chyby nie je hriech, hriech je ak sa z nich nepoučíme. Máte tu troška aj romantiky, no nie veľa. Prednosť tu mú skôr rodina, priateľstvo, a hlavne dôvera. Nechýba tu ani dráma a zvraty. Celkovo som z knihy veľmi nadšená a neviem sa už dočkať druhého dielu. Bože, už aby som ho držala v rukách. Ak sa tu medzi vami nájde niekto, ktorá má rád, alebo dokonca miluje dystopie, tak túto knihu mu z celého srdca odporúčam. Na to, že autorka sa tomuto žánru vôbec nevenovala knihu napísala fakt skvelo. Za to si u mňa vyslúžila obdiv. Chybná sa u mňa zaradila medzi najobľúbenejšie knihy a povedala by som, že je to jedna z najlepších kníh, aké som tento rok čítala. 
+ Kniha má podľa mňa veľmi peknú obálku a tie oriezky na bokoch... To je proste pecka.
CH-CH-CH
CH-CH-CH
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO
Komu?: milovníkom dystopických príbehov , a tým čo majú radi knihy s originálnym námetom a posolstvom 
Cena: 11,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
CH-CH-CH
Milí knihomoli, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Máte radi dystopie? Ak áno, aká je vaša najobľúbenejšia? Čítal už niekto z vás túto knihu, alebo sa na ňu chystá? Ak ste čítali, tak aký máte na ňu názor vy? Ja som nadšená. Odpovede na otázky môžte písať do komentárov. Ja sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný deň. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy
                                                                      
 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició