Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Mesto popola a Mesto skla (Cassandra Clare)

Ahojte ľudkovia, 
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na druhý a tretí diel zo série Nástroje smrteľníkov. 
Túto fantasy sériu som začala čítať už po druhýkrát. Keď som sa do kníh pustila po prvýkrát bola som z nich veľmi nadšená a neuvedomovala som si mínusy, ktoré séria má. Pri druhom čítaní som si všimla, že predsa len nejaké má, a najviac na mňa vyskakovali v druhom dieli. Ak chcete vedieť aké, tak určite pokračujte v čítaní. 

Pokiaľ ste ešte nečítali recenziu na prvý diel, tak si  ju môžete prečítať TU.


Mesto popola

Originálny názov: City of Ashes
Autor: Cassandra Clare
Jazyk: slovenský 
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Mesto skla
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 416
Väzba: brožovaná 
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
✶✶✶
,,Osud nie je nikdy spravodlivý. Unáša ťa oveľa silnejší prúd, než si sám, Jonathan. Bojuj proti nemu, a utopíš sa nielen ty, ale aj všetci, čo ťa chcú zachrániť. Plávaj s ním, a prežiješ."
✶✶✶
Anotácia: Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať - hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.
V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov - Meč smrteľníkov - prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?
                                                                          ✶✶✶
,,Viete, ako je to s rodinnými putami, pani. Obopínajú tesne ako popínavé rastliny. A niekedy, ako popínavé rastliny, obopínajú tak tesne, že môžu zabiť."
                                                                          ✶✶✶
                                                                           ✶✶✶
Oproti prvému dielu som sa do tohto dostávalo o dosť ťažšie. Bolo to aj tým, že ma začiatok dosť nudil. Pravdou je, že z celej pôvodnej trilógie ma tento diel bavil najmenej. Prvýkrát som to tak nevnímala, lenže po druhýkrát už áno. Clary mi tu občas liezla na nervy. Jej nerozhodnosť, nechápavosť a rozhodnutia ma rozčuľovali a vyčerpávali. Priveľmi rozoberala svoje pocity k Jaceovi a Simonovi, čo bolo trocha otravné. 
Taktiež je škoda, že sa tu niektorým postavám nedostalo viac pozornosti, ako napr. Alecovi. To mi tu dosť chýbalo. 
Čo sa mi tu ale páčilo boli pekné myšlienky, ktoré ma medzi riadkami zaujali a koniec. 
Na konci sa už príbeh trochu rozbehol a naberal grády. Samotné ukončenie bolo zaujímavé a navnadilo ma do čítania tretieho dielu. 
Aj keď zo začiatku môj postoj k tomuto dielu nebol bohvieaký, nakoniec musím uznať, že sa mi táto kniha páčila, či už kvôli skvelým postavám, pekným myšlienkam alebo kvôli koncu knihy. Stále som ale toho názoru, že prvý diel bol lepší a takisto ten tretí. 
                                                                          ✶✶✶
Hodnotenie: 3⭐/5⭐ 
Cena: 11,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.


                                                          Mesto skla

Originálny názov: City of  Glass
Autor: Cassandra Clare
Jazyk: slovenský 
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel v poradí: tretí
Nasledujúci diel: Mesto padlých anjelov
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 496
Väzba: brožovaná 
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
✴✴✴
,,Pravdu môžeš potláčať len do času a potom vyskočí na povrch ako bublina."
✴✴✴
Anotácia: Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče. Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla – ale za akú cenu? Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.
✴✴✴
,,Milujem ťa a budem ťa milovať až do smrti, a ak aj existuje nejaký život, aj potom, budem ťa milovať aj potom."
✴✴✴
✴✴✴
Tak do tohto dielu sa mi podarilo začítať oveľa rýchlejšie, ako do prvého. Ja osobne tento diel považujem za jeden z  najlepších z tejto série. 
Mesto skla je už písané z pohľadu viacerých postáv, čo je omnoho zaujímavejšie. Je tu mnoho zaujímavých a šokujúcich zvratov, viac akcie, nechýba napätie, humor, ale aj nejaká tá dráma. Nájdete tu aj pekné myšlienky, no tých ma zaujalo menej ako v druhom dieli. 
Clary sa tu občas stále správa hlúpo a nezodpovedne, čím vystavuje problémom nielen seba, ale aj ostatných. Dalo by sa teda povedať, že jej konanie je až sebecké. Boli chvíle, keď mi jej bolo ľúto, no aj také, keď som bola presvedčená o tom, že si zaslúžila, ako sa k nej niekedy ostatní správali. 
Tento diel bol ukončený celkom uzavrene, takže ak by ste nemali chuť pokračovať v čítaní ďalších dielov, tak to nezaváži, no ja by som vám odporúčala, aby ste si prečítali aj tie ďalšie tri. Prečo? Pretože tam dostávajú viacej priestoru postavy, ktoré ho v prvých troch dieloch moc nemali. 
                                                                                             ✴✴✴
Hodnotenie: 5⭐/5⭐ 
Cena: 12,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
                                                                               ✴✴✴
                                                                               ✴✴✴
Milí knihomoli, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám obe recenzie páčili. 
Čo vy a táto séria? Čítali ste ju alebo ju ešte len čítate? Ktorý diel je váš najobľúbenejší? Odpovede môžete písať dole do komentárov. 
Odo mňa je to už naozaj všetko. Majte sa pekne a užívajte si prázdniny. 

Za knihy ďakujem vydavateľstvu Slovart.

- Martina Karasová (Milujeme knihy)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició