MINIRECENZIE 4X: Povedz, že ma miluješ, Hraj fér, Deset tisíc nebí nad tebou, Plameň v hmle

Ahojte knihomoli, vítam vás po dlhšej dobe pri novom článku. Už sú to 2 týždne, čo som naposledy pridala nový článok. Nemala som žiaľ chuť do písania, ale v čítaní som až tak nezaháľala. Preto pre vás nemám len jednu recenziu, no rovno 4. Nebudú to také klasické recenzie aké pridávam, ale minirecenzie. Anotácia a môj názor na ňu. Takže poďme na to!
✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺✺

Povedz, že ma miluješ (Jenny Han)
Leto sa práve skončilo a Belly už netrpezlivo očakáva ďalšie. A potom ďalšie… a… Vlastne nežije pre nič iné ako letné prázdniny. Domček na pláži, slnko, more, zábava, najlepšia priateľka Sussanah a dvaja bratia – Jeremiah a Conrad. No v jedno leto, keď sa zo škaredého káčatka stáva nádherná labuť, sa všetko akosi začne meniť. Dvaja oslniví chalani, prvý bozk, prvá láska… Leto sa nezmenilo, zmenila sa ona. Musí si vybrať. Jeremiah alebo Conrad?

Áno, viem, leto je už za nami, no ja som neodolala túžbe prečítať si túto knihu. Prečo? Pretože od autorky som čítala sériu Všetkým chalanom, ktorých som milovala a tú som si doslova zamilovala. V auguste vyšiel aj k prvému dielu film, ktorý sa mi taktiež neskutočne páčil. U knihy Povedz, že ma miluješ je ale vidno, že ju autorka písala ešte pred sériou Všetkým chalanom, ktorých som milovala. Niektoré časti sú nedotiahnuté, dokonca mi niektoré ani nedávali zmysel. Dej síce plynul rýchlo a kniha sa mi čítala dobre, no ďalšie kvality príbehu sú dosť diskutabilné. Hlavná hrdinka sa vedela správať strašne detinsky, až ma tým vytáčala. Mala som pocit, že žiarli skoro na každého vo svojom okolí. Občas mi jej bolo aj ľúto, pretože málokto ju bral vážne, no pri jej správaní... Nebolo sa čomu čudovať. Z postáv ma zaujal jedine Jeremiah, vďaka ktorému ma kniha ako tak bavila. Takže najlepšie na tejto knihe je určite letné prostredie a Jeremiah. Aby som bola úprimná, tak pre mňa to je  to jediné, čo sa mi na nej páčilo. Kapitoly z minulosti, ktoré autorka vsádzala medzi tie do prítomnosti mi prišli nudné, hlavná hrdinka nesympatická, charaktery postáv ploché a štýl písania nedotiahnutý. Tu som si ale uvedomila, ako sa autorka posunula vo svojej tvorbe. Túto knihu vám za mňa odporučiť nemôžem. Jedine ak nemáte čo čítať a chceli by ste niečo na výplň času. Potom áno, no inak je toto strata času. Ja so do ďalších dielov nepustím, no druhú spomínanú sériu Všetkým chalanom, ktorých som milovala vám z celého srdca odporúčam.
Hodnotenie: 1,5⭐/5⭐

Hraj fér (Enja Rúčková)
Tínedžerka Alexis presne vie, čo chce: zmaturovať, odísť na výšku do hlavného mesta a potom precestovať celý svet. Túži po slobode a pokoji. No otec má s ňou iné plány. Presťahuje celú rodinu na bohom zabudnutú dedinu, aby sa spolu postarali o starkú. Alexis je nútená nielen stráviť leto na dedine odstrihnutá od všetkých kamarátov, ale aj pomáhať otcovi na stavbe, kde sa jej pripletie do života o pár rokov starší Jorik. Mladý vojačik pobláznil za tie roky hlavu nejednému dievčaťu a teraz mu padla do oka Alexis.

Alexis však už nebaví napĺňať cudzie predstavy. Starká chce jedno, otec druhé, ale nikto sa nepýta, po čom túži ona. A pritom sníva len o Jorikovi, ktorý okolo seba vystaval barikády proti akýmkoľvek citom. Podarí sa Alexis dostať Jorikovi pod kožu? Je im súdené pretaviť ich vzájomnú náklonnosť v lásku? Alebo je to len ďalší letný románik, na ktorý si o pár rokov ani jeden nespomenie?

Tak toto bolo už o inom. Kniha bola napísaná pútavým štýlom, opäť tu bolo príjemné letné prostredie, avšak nie plážové. Príbeh sa odohrával na dedine na Slovensku, čo bolo pre mňa zaujímavé, keďže takýchto kníh doma veľa nemám. Vlastne okrem tejto asi žiadnu.Hlavná hrdinka mi sadla, aj keď bola občas naivná, čo by mohlo niektorých z vás iritovať. No keďže takéto prípady sa nájdu aj v skutočnosti, tak mi to neprišlo až také pritiahnuté za vlasy. Čo sa týkalo postavy Jorika... Nie je to zlá postava, ale ak by sa tak, ako sa tu občas zachoval, zachoval aj v reále k nejakej babe, tak si neviem predstaviť, že by s ním nejaká vydržala. Jeden  nikdy nevie. Aj keď jeho dospelšia verzia už stála za to. Pri čítaní tejto knihy som si oddychla, bavila ma, a nemala som pokoja kým som ju nedočítala. Ak by bola obsiahlejšia alebo mala druhý diel, tak by mi to nevadilo. Nie je to niečo, čo sadne každému, no mne našťastie hej. Kniha nepatrí medzi najlepšie, aké som čítala, ale páčila sa mi. Ak vás už nebavia zaláskované a naivné príbehy, tak sa tejto radšej vyhnite, no pokiaľ áno, tak smelo do nej. Toto bola prvá kniha, ktorú som od autorky čítala, no verím že nie je posledná.
Hodnotenie: 4⭐/5⭐

Deset tisíc nebí nad tebou (Claudia Gray)
Druhý diel zo série Ohnivák
Od chvíle, kdy Marguerite Caineová používá Ohniváka, vynález svých rodičů pro cestování do alternativních dimenzí, se dostala do hledáčku nepřátel. Ti jsou odhodlaní udělat vše, aby ji přinutili ke spolupráci a mohli ovládnout multivesmír. Marguerite jim statečně vzdoruje, dokud se však její milovaný Paul nestane obětí útoku. Podaří se jí uspět, překonat složité překážky a zachránit lásku svého života?

Už v predošlom dieli ma autorka presvedčila, že má talent na písanie, a v tomto to dosvedčila, aj keď sa mi ten predošlý páčil viac ako tento. Nápad s cestovaním do alternatívnych dimenzií ma očaril odvtedy, čom sa o ňom prvýkrát dopočula. Cestovanie do minulosti? To už mi príde ako nuda, no alternatívne dimenzie... Pecka. Navyše podľa mňa to autorka zaujímavo poňala. Páčilo sa mi, že aj keď ste sa ocitli v nejakej dimenzii, tak každá bola iná. Nikdy ste sa neocitli na tom istom mieste a v tom istom čase. V tomto dieli sa už objavili fajn záporáci, čo do príbehu vnieslo drámu. Hlavná hrdinka sa mi páči tým, že je inteligentná a múdra. Páči sa mi jej umelecký pohľad na svet, keďže je umelkyňa. Dej plynul pomerne rýchlo, aj keď niekedy som sa pri čítaní nudila. To spôsobovala romantická linka. V tomto dieli bolo totiž o dosť viac romantiky, ako v tom predošlom. Aj tam bola, ale riešila sa podstatne menej ako v tomto. Tu to bolo: ,,Je mi súdené byť s Paulom?" ,,Nie je?" ,,Keď v tomto svete nie sme spolu, tak potom to znamená že si nie sme súdení?". Nebolo to doslovne tak, no celkom podobné, čo mi občas kazilo chuť z čítania. Vynahradzoval mi to humor, ktorý tu vnášal Theo (Margueritin a Paulov kamarát). Taktiež akcia, zaujímavé zvraty, dráma a hlavne koniec, ktorý bol dýchberúci. Napriek tomu bol tento diel trošku vycpávkový, no vkládam obrovské nádeje do posledného. Pretože ten vypadá sľubne. Snáď autorka nesklame. Lebo táto séria si zaslúži poriadny finálny dej. Ak máte radi sci-fi, tak by som vám Ohniváka určite doporučila, aj napriek tomu že tento diel má svoje mušky.
Hodnotenie: 3,5⭐/5⭐

Plameň v hmle (Renée Ahdieh)
Dievča, ktorému je súdené vydať sa za princa. Chlapec, ktorý stratil vieru v dobro vo svojom srdci. Láska, ktorá dokáže zmeniť svet. Mariko je dcéra vysokopostaveného samuraja. Odmala jej prízvukovali, že dobre sa vydať je jej jediný životný cieľ. Hoci je múdra a vynaliezavá, ostatní v nej vidia len obyčajné dievča. Len čo dovŕši sedemnásť rokov, vyšlú ju na cestu do cisárskeho paláca, kde sa má prvý raz v živote stretnúť so svojím nastávajúcim, korunným princom. Jej konvoj prepadne Čierny klan, ktorý najali, aby zabránil Mariko doraziť do cieľa. Dievčina len o vlások unikne smrti a hlboko v lesoch začne snovať pomstu. Rozhodne sa stať členkou Čierneho klanu a zabiť každého, kto sa podieľal na jej prepade. Prezlečená za obyčajného sedliackeho chlapca Mariko prenikne do tajomného klanu, no udeje sa niečo nečakané. Prvý raz si ju niekto cení pre jej inteligenciu, vedomosti a zručnosti. A nakoniec podľahne láske, kvôli ktorej spochybňuje celý svoj doterajší život, svoju rodinu, svoj životný údel a dokonca aj vlastné ciele.

To najlepšie na koniec. Táto kniha ma z týchto všetkých ohúrila určite najviac. Od autorky som už čítala dilógiu Pomsta a rozbřesk, čo je retelling na Tisíc a jednu noc. Táto séria sa mi veľmi páčila, preto som sa veľmi tešila, že u nás vyjde ďalšia kniha od autorky. Tentokrát autorka založila príbeh na japonskej kultúre. Isté veci mi tu pripomínali rozprávku Mulan alebo legendu o Robinovi Hoodovi. No nie je tu nič na vlas rovnaké. Autorka sa tohto príbehu naplno zhostila. Dokonca použila aj niekoľko výrazov viažúcich sa k japonskej kultúre, ktorým ak by čitateľ neporozumel, tak vzadu je slovník, ktorý mu už objasní, o čo ide. Autorka sa nebála do príbehu vniesť aj drsnosť. Akcia, dráma a láska nechýbali. Romantická linka tu ale nie je na prvom mieste. Omnoho väčšiu podstatu tu má pravda, oddanosť a dôvera. Bolo tu aj veľa tajomstiev a klamstiev. Autorka ale všetky neodhalila. Nechala si ešte zopár z nich pre seba. Pri čítaní som niekoľkokrát použila zvýrazňovačku a lepiace papieriky. Reneé totiž do príbehu zakomponovala aj niekoľko krásnych myšlienok, ktoré ma ohúrili na toľko, že som si ich musela vyznačiť. Hlavná hrdinka je tu odvážna a múdra, čo sa mi na nej veľmi páčilo. Taktiež sa mi páčilo jej špičkovanie s Ókamim (jednou z hlavných postáv), ktorého som si tiež veľmi obľúbila. Príbeh ma bavil od začiatku až po koniec, aj keď to najlepšie prišlo od druhej polovice knihy. Za mňa ale táto kniha určite stojí za prečítanie. Nájde sa tu totižto aj zopár fantasy prvkov, no nie je to úplne fantasy príbeh. Pochopíte, ak si to prečítate, čo vám určite odporúčam.

Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Milí knihomoli, z dnešného článku to je už všetko. Snáď sa vám páčil. Zaujala vás niektorá z kníh? Pokiaľ áno, ktorá? Čítali ste niektorú z nich? Ak áno, tak aký máte na danú knihu/knihy názor vy? Môžte písať do komentárov. Ja sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný deň.