Preskočiť na hlavný obsah

Replika (Lauren Oliver)


Ahojte :D :D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Možno vám neušlo ,že vydavateľstvo CooBoo vydalo 12. februára 2018 novú knihu s názvom Replika ,ktorú napísala autorka Lauren Oliver. Túto knihu som minulý týždeň cez jarné prázdniny prečítala ,a chcela by som vám povedať na ňu svoj názor. 







♦♦♦
Názov knihy: Replika
Originálny názov: Replica
Autor: Lauren Oliver
Jazyk: český
Séria: Replika
Diel v poradí: prvý
Následujúci diel: Ringer
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 456
Rozmer: 130×200 mm
Väzba: pevná
Vekové odporúčanie: 12+
♦♦♦
Anotácia: Lyřin příběh začíná v institutu ukrytém na soukromém ostrově poblíž pobřeží Floridy. Zdálky je to krásné, klidné místo, ale vojenské stráže v ochranných oblecích za zamčenými dveřmi vypovídají o něčem jiném. Institut je ve skutečnosti tajné výzkumné zařízení, kde se rodí, vyrůstají a jsou studovány tisíce replik čili lidských modelů. Když se institut stane terčem nečekaného útoku, dvěma mladým experimentálním subjektům – Lyře čili číslu 24 a chlapci známému pouze jako číslo 72 – se podaří utéct.
Gemma strávila celý život po nemocnicích. Je to osamělá náctiletá dívka, která zná pořádně pouze domov, školu a svou nejlepší kamarádku April. Ale po tom, co ji málem unese cizinec, který tvrdí, že ji zná, začne Gemma vyšetřovat historii své rodiny a zjistí, že její otec měl podivnou spojitost s tajným výzkumným insitutem. Dívka touží po odpovědích, a tak cestuje na Floridu… a narazí tam na dvě repliky a úplně novou řadu otázek.
                                                                                 ♦♦♦                                                                                  Príbeh je o dvoch dievčatách Lyre a Gemme. Z jednej strany knihy je príbeh rozprávaný z pohľadu Gemmy ,a z druhej z pohľadu Lyry. Knihu je teda možné čítať dvoma spôsobmi ,buď na preskakovačku po kapitolách alebo ako dva samostatné príbehy. Ja som knihu čítala na preskakovačku po kapitolách. 

Gemma od mala postihujú rôzne choroby. Svoj voľný čas po väčšine trávi doma ,alebo so svojou jedinou kamarátkou April. Rodičia ju moc nepúšťajú von. Boja sa ,že by sa jej mohlo niečo stať. Blížia sa jarné prázdniny, Gemma spolu s April majú odísť na týždeň na Floridu k Apriliným starým rodičom. Veľmi sa tešia ,no Gemme odchod rodičia nečakane zatrhnú. Začnú sa totiž diať divné veci. Niekto im doma zanechá čudný odkaz a krátko na to Gemmu skoro unesú. Gemmina rodina je úzko spojená s tajomným inštitútom ,ktorý je známy ako Haven. Gemma sa vďaka túžbe po odpovediach týkajúcich sa pravdy o svojej rodine rozhodne utiecť na Floridu ,je rozhodnutá ,že nájde odpovede na všetky otázky. Tam narazí na dve repliky. Odpovede na otázky ,ktoré si už dlhú dobu kladie sú jej teraz na dosah ruky. 

Lyra je replika. Od narodenia na nej robia rôzne pokusy. Spolu s ostatnými replikami sa narodila a je vychovávaná v tajomnom vedeckom inštitúte. Nikto z nich nevie aké s nimi majú vedci plány. Zachádzajú s nimi ako s vecmi. Ak ich nepotrebujú ,zahodia ich. Jedného dňa dôjde v inštitúte k obrovskému výbuchu ,ktorý množstvo replík pripraví o život. Vďaka tejto udalosti sa jej a mužskej replike číslo 72 podarí utiecť. Spolu utekajú z miesta ,ktoré bolo ich väzením ,aj keď to Lyra ešte nejakú dobu nebude ochotná prijať. Ich životy sa pretnú spolu s Gemminým. Gemma nebude jediná ,kto sa dozvie nové informácie. Aj na Lyru čakajú tajomstvá ,ktoré jej zmenia život.

                                                                             ♦♦♦
Môj názor: Replika je kniha s veľmi zaujímavým námetom ,no cez to ma aj tak  trochu sklamala. Zo začiatku som sa do knihy musela nútiť. Moc ma nebavila ,potom som sa do deja dostala a bola som zvedavá ako sa to všetko bude ďalej vyvíjať. Isté udalosti ma prekvapili. V niektorých situáciach bolo cítiť napätie ,a objavila sa aj nejaká tá akcia ,no ocenila by som jej trošku viacej. Hlavne ku koncu knihy. Zakončenie bolo trošku suché. Viacej ma bavili kapitoly ,ktoré boli napísané z Gemminho pohľadu. Gemma mi ako postava sadla viac ako Lyra ,aj keď som si myslela ,že to bude presne naopak. Na knihe mi najviac vadili príliš náučné poučky ,ktorým som aj tak nerozumela a kazili mi radosť z knihy. Ako som spomínala v knihe mohlo byť aj viacej akcie. Pozitíva tejto knihy sú sympatické postavy, najviac si ma získali Gemma, 72 a Pete (Gemmin nový ,,kamarát´´). V knihe nechýbal ani humor ,ktorý tu prinášal práve Pete. Kapitoly ,kde sa objavovala táto postava spolu s Gemmou ma veľmi bavili. Toto je jeden z dôvodov prečo sa mi Gemmine kapitoly páčili viac. Lyrine kapitoly mi prišli nezáživné. Kniha by ma asi viacej bavila keby bola celá napísaná z pohľadu Gemmy. Druhý diel si zo zvedavosti prečítam ,ale za mňa táto kniha nie je oddychovka a ako náročnejšie čítanie ma neoslovila. Určite sa nájdu takí z vás ,ktorých kniha zaujme. Ak sú medzi vami takí ,ktorí si pri knihe radi porozmýšľajú  a vedecké poučky by im nerobili problémy ,tak by vás mohla kniha zaujať (nebolo to tu zas nonstop ,ale na môj vkus to bolo dosť). Ale takí ,ktorí si na to až tak nepotrpia ,tak ju moc neodporúčam. 
                                                                                                                  ♦♦♦
Hodnotenie: 2,5                                                                                                              Odporúčam ?:  za seba NIE         ale  milovníkom sci-fi/dystopie ,ktorí sú na takéto veci zvyknutí alebo sa ich neboja tak ÁNO
 Cena:                                                                                                                                                     Knihu si môžete objednať tu.
♦♦♦
Toto je z dnešnej recenzie všetko. Pokiaľ ste sa na knihu tešili ,tak som vás snáď neodradila. Aj negatívny názor je názor. 100 ľudí 100 chutí. Mňa táto kniha moc neoslovila ,ale vás by mohla. Pokiaľ ste knihu čítali kľudne napíšte svoj názor do komentárov. Rada si ho prečítam. Ja sa s vami už lúčim. Teším sa na vás opäť nabudúce. Zatiaľ sa majte pekne. Ahojte :D :D

Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Markéta napísal(a)…
Mě tato kniha moc neláká.😂 Skvělá recenze!
Martina Karasová napísal(a)…
Ďakujem 😊😁

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició