Preskočiť na hlavný obsah

Končí sa to nami

Ahojte :D :D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku. 

♥♥♥
Názov knihy: Končí sa to nami
Originálny názov: It Ends With Us
Autor: Colleen Hoover
Jazyk: slovenský
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 320
Rozmer: 145×227 mm
Väzba: pevná s prebalom
♥♥♥

Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambiciózneho lekára Ryla, no ten sa jej v slabej chvíli prizná, že má averziu k vzťahom, prioritou je kariéra a rodina uňho nemá miesto. Ryle však nedokáže pustiť červenovlásku z hlavy, a tak svoje zásady poruší. Lilin život sa konečne dostáva do správnych koľají, no keď si myslí, že nemôže byť šťastnejšia, pocíti tvrdý úder.
Lily si v mladosti písala denník. Po rokoch sa začíta do svojich zápiskov o Atlasovi a rodinnom trápení, čím otvorí staré rany. No občas je aj bolestná spomienka dobrá, najmä ak človeku vo vhodnej chvíli pomôže správne sa rozhodnúť.
Končí sa to nami je výnimočná kniha. Autorka pri písaní siahla do vlastných bolestných spomienok a zvečnila okamihy, ktoré by najradšej zo svojho života vymazala. V prvom rade však v tomto odvážnom a hlboko osobnom románe vyrozprávala dojímavý a nezabudnuteľný príbeh lásky.
♥♥♥
Lily, hl. hrdinka príbehu, je silná, odvážna a cieľavedomá žena. Od detstva miluje kvety a rada trávi čas v záhradke. Jej snom  je mať vlastné kvetinárstvo. No zatiaľ sa na to ešte neodhodlala. Pred nedávnom jej zomrel otec. Otec ,s ktorým nemala najlepší vzťah a ,ktorý veľmi veľa krát ublížil jej mame. Na otcovom pohrebe spravila niečo ,čo ona pokladala za správne a neľutuje to ,no nie si istá čo si o tom myslí jej mama. Po otcovom pohrebe si pôjde prevetrať hlavu. Zájde na jednu z najvyšších budov v meste a sedí na streche. Zrazu sa tam objaví muž. Muž ,ktorý zásadne zmení jej život. V dobrom ,no bohužiaľ aj v zlom. Jeho meno je Ryle. Hneď medzi nimi preskočí iskra. No je nemožné aby sa dali dohromady. Je to hlavne kvôli tomu ,že každý z nich od života očakáva niečo iné. Lily ma romantickú dušu, túži mať jedného dňa vlastnú rodinu, Ryle je nadaný lekár s vysokými ambíciami, netúži po rodinnom živote. Pripúšťa si len jednorazovky. A to aj v Lilinom prípade ,no Lily po tom netúži. Preto sa ich cesty rozídu. No neprestali jeden na druhého myslieť. Lily sa vďaka Rylovi odhodlá urobiť jedno dôležité rozhodnutie. Konečne sa rozhodne si založiť vlastné kvetinárstvo. Neobyčajné  a zvláštne ,no originálne. Stane sa to ale až po pol roku od ich stretnutia. Lily nedúfala ,že Rylea niekedy ešte stretne ,no osud ich znova zavedie k sebe. Ryle si stále presadzuje svoje priority ohľadom vzťahov ,no je Lily natoľko zaujatý ,že sa predsa len rozhodne zvážiť ,či chce byť dokonca života sám ,alebo s  niekým prežívať lásku. No nič nebýva také ružové ako sa zdá na prvý pohľad. Lily si po dlhej dobe začne čítať listy ,ktoré kedysi písala ako denník. Vylievala si v nich srdce. Keď sa k nim znova vracia ,ožívajú jej pred očami spomienky ,na ktoré by najradšej zabudla a vymazala ich zo svojho života. Tieto spomienky jej ale pomôžu aby nerobila chyby ,ktoré by neskôr veľmi ľutovala. Niekedy aj v tej najväčšej eufórii radosti dokáže nájsť človek temnotu ,ktorá ho dokáže zraziť na kolená. No a v tomto prípade je dôležitá jedna otázka. A to ,či by sme dokázali ostať s milovaným človekom ,ak nám ublížil alebo odpustiť činy ,ktoré sa nedajú vrátiť späť a zostane po nich veľká spúšť. 
♥♥♥
Musím vám povedať ,že myšlienka knihy ma veľmi zaujala. Páči sa mi ako táto autorka píše. Príjemne a oddychovo ,a zároveň s posolstvom. S posolstvom ,ktoré si čitateľ dokáže odniesť z knihy. Od tejto knihy neočakávajte sladký príbeh. Končí sa síce dobre ,no inak ako by sa dalo očakávať. Ja musím byť úprimná ,že som takýto koniec nečakala ,no páčilo sa mi ,že autorka napísala príbeh ,ktorý sa odráža od skutočnosti. Obsahuje udalosti ,ktoré sa môžu stať ,a aj stávajú v reálnom živote. Najviac ma zaujalo ,že sa autorka pri písaní knihy inšpirovala vlastnými spomienkami z minulosti. Hlavná hrdinka je sympatická. Súcítila som s ňou ,aj keď som si vďaka Bohu neprešla takými vecami ako ona a dúfam ,že ani neprejdem. V knihe sa objavila jedna veľmi dobrá veta ,ktorá sa mi uložila do hlavy a mohla by sa v budúcnosti hodiť ,aj keď znova podotýkam ,že dúfam ,že nebude. Nenapíšem vám ju tu ,pretože by to bol tak trocha spoiler. Končí sa to nami je veľmi silný príbeh ,miestami som cítila strach. Veľmi sa mi páčil denník ,ktorý si čítala Lily. Vďaka nemu sme mohli lepšie nahliadnuť do jej minulosti. Som rada ,že som si túto knihu prečítala. Čítala som ju jeden deň. Toto nie je žiadny nadupaný fantasy príbeh ,ale je to veľmi dojemný  a romantický príbeh ,ktorý stojí za prečítanie. Nepáčila a nahnevala ma len jedna vec ,ktorá sa ale netýka obsahu alebo štýlu písania autorky. Týka sa to kvality knihy. Po strane 224 nešla strana 225 ,ale 257. V knihe chýba 33 strán ,ktoré sú bohužiaľ veľmi dôležité. Obsahujú totižto udalosti ,ktoré výrazne ovplyvnili rozhodnutia hl. hrdinky. A o ďalších 30 strán sa tam objavujú strany ,ktoré predtým nahradili tie chýbajúce. Veľmi ma nahnevalo ,keď som to zbadala. Zbytočne mi to pokazilo radosť z knihy. Váhala som aj nad tým ,či v čítaní pokračovať ,ale veľmi ma zaujímalo ako sa tento príbeh skončí ,preto som pokračovala ďalej v čítaní. Knihu ale reklamovať nejdem. Sú s tým zbytočne naťahovačky a už som sa cez to nejako preniesla. Ale je to škoda. Kniha je úžasná. Obsah určite stojí za vašu pozornosť. Preto vám ju odporúčam. No či sa táto chyba týka len môjho výtlačku alebo viacerých neviem. Takže je možné ,že sa to môže stať aj vám. Neviem. Snáď nie. Ale kniha má krásnu obálku a aj obsah. Toto rozhodne nebola posledná kniha ,ktorú som od Colleen Hoover čítala. 
Spomínaná chyba
♥♥♥
Hodnotenie: 5
Odporúčam: ÁNO
Cena: 10,59€
Objednať môžete tu.
♥♥♥
Tak toto je z dnešného článku všetko. Čítali ste už niečo od Colleen Hoover ? Chystáte sa na túto knihu ? Napíšte dolu do komentárov. Za mňa kniha super. Ja sa s vami už lúčim. Teším sa na vás opäť nabudúce. Dovtedy sa majte pekne. Ahojte :D

Martina Karasová, Milujeme knihy

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr