Preskočiť na hlavný obsah

Recenzie


Ahojte :D :D
Po dlhšom čase vás opäť vítam pri novej recenzii. Nová recenzia bude ku knihe , ktorú som dostala ako darček pod vianočným stromčekom a ,ktorú som predvčerom dočítala. A to je ku knihe s názvom Červená kráľovná od spisovateľky Victorii Aveyard. Žáner knihy je sci-fi, fantasy. Kniha je plná , napätia , intríg , zrady ale aj lásky. Kniha sa mi zapáčila hneď na prvý pohľad ale vôbec by som nečakala ,že aká je fakt dobrá. Hlavnú postavu aj knihu som si obľúbila hneď od prvej strany. Rozhodne vám túto knihu odporúčam. Ale o čom vlastne je ??? Ak to chcete zistiť tak pokračujte ďalej v čítaní článku a dozviete sa. 

Mare Barrow⇛je hlavná postava knihy. Vo svete Mare sú ľudia rozdelení na dve skupiny a to podľa krvi na červených a strieborných . Mare patrí medzi červených. Je to obyčajné dievča z nie najbohatšej rodiny. Prácu nemá živí sa ako zlodejka. Mare hrozí ,že čoskoro ju vezmú bojovať do vojny. Do vojny jej už vzali 3 bratov a jej otec sa vrátil z vojny bez nohy. Čoskoro zistí ,že to hrozí aj jej najlepšiemu priateľovi. A strach ju donúti s pomocou sestry vojsť do mesta medzi strieborných kde jej sestra pracuje ako krajčírka a kde šije oblečenie pre strieborných. Jej sestra je jediná živiteľka rodiny. Mare chce v tomto mieste niečo ukradnúť a ponúknuť to istej Farley ,ktorá jej sľúbila ,že ak jej dodá niečo cenné tak dostane ju aj je priateľa niekde ďaleko kde im nebude hroziť vstup do vojny. Ale skôr než sa posnaží niečo ukradnúť tak v meste strieborných zaútočí istá skupina s názvom Šarlátová garda s úmyslom zvrhnúť systém strieborných a zabrániť tak utláčaniu červených. Vtedy sa len tak tak Mare aj jej sestre podarí odtiaľ utiecť. Bohužiaľ jej sestre , ktorej v snahe niečo ukradnúť zlomia ruku vďaka ,ktorej šije a tým pádom aj živí celú rodinu. Mare vtedy celá zdrvená z toho čo sa stalo jej sestre nachvíľu utečie preč z dediny a v jednom hostinci spozná korunného princa Cala ale až v kráľovskom paláci zistí jeho pôvod kde jej dohodí prácu slúžkuy vďaka ,ktorej bude môcť živiť rodinu. A kde zistí ,že má schopnosti ako strieborní , dokonca silnejšie. Jej schopnosť je vytvárať blesky a narábať s elektrinou . Strieborný s cieľom zkryť jej schopnosti pred svetom ,zistiť od kiaľ pochádzajú a využiť ich vo svoj prospech ju vydávajú za striebornú a chcú ju vydať za princa Mavena , brata korunného princa Cala. Mare v paláci získa priateľov naučí sa ovládať jej schopnosti a zistí , že je viac ľudí ,ktorí majú nejaké schopnosti ako ona pretože sú niečo ako červení aj strieborní ich krv potvrdila v nich mutáciu. Mare sa pridá ku Šarlátovej Garde. Zamiluje sa do princa Cala ale neskôr to začne v nej zlyhávať kvôli princovi Mavenovi , ktorý vždy žiarlil na svojho brata Cala a teraz má možnosť striasť sa ho vďaka Mare ,využije jej dôveru. Ona mu bude veriť ,že sa pridal ku Šalátovej garde rovnako ako ona a oveľa viac začne sa aj doňho postupne zamilovávať to sa však skončí keď ju zradí a urobí z nej klamárku a zradkyňu a na svojho brata hodí vraždu ich otca. Z oboch urobí zradcov , bude sa chcieť stáť kráľom a ich dvoch popraviť v aréne. Od kiaľ sa im však podarí vďaka Šalátovej garde a Mariným schopnostiam dostať. Potom Mare spoločne so Šarlátovou gardou a Calom je odhodlaná nájsť takých istých červených ako je ona a pomôcť im a spoločne zničiť systém strieborných a zabiť Mavena.
Táto kniha ma tak zaujala ,že som ju prečítala za 3 dni a hneď na druhý deň ako som ju dočítala si aj hneď objednala druhý diel. Kniha je úžasná má všetko čo má mať a rozhodne vám ju ešte raz odporúčam. Toto je už z dnešného článku všetko dúfam, že sa vám páčil a ,že tu opäť zavítate aj zajtra pretože vám tu chcem pridať Silvestrovský článok. Na záver vám tu ešte pridám zopár obrázkov odkaz na Martinus a Panta Rhei odkiaľ si ju budete môcť objednať a oficíalny knižný trailer. 
Knižný trailer 
Autorka Červenej kráľovnej Victoria Aveyard

Hodnotenie : 

Tak to je už na dnes všetko. Majte sa zatiaľ pekne teším sa na vás zas nabudúce.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr