RECENZIA: Dokonalá (Cecelia Ahern)

Ahojte ľudkovia,
vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa už dlhšiu dobu veľmi tešila. A to je Dokonalá, čo je druhý a zároveň posledný diel z dystopickej dilógie s názvom Chybná od autorky Cecelie Ahern.
Prvý diel sa mi veľmi páčil a aj ma príjemne prekvapil, preto som bola neskutočne zvedavá, aký budu ten ďalší.
Čo myslíte, potešil ma aj tento druhý?
CH-CH-CH
,,Vybudovať priateľstvo môže trvať celú večnosť - na získanie nepriateľa stačí sekunda."
CH-CH-CH
Názov knihy: Dokonalá
Originálny názov: Perfect
Autor: Cecelia Ahern
Séria: Chybná
Diel v poradí: druhý (finálny)
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 344
Rok vydania: 2019
Vekové odporúčanie: 15+
CH-CH-CH
Anotácia: Celestine Northová je Chybná. Odkedy ju sudca Crevan označil za hrozbu číslo jeden pre spoločnosť, Celestine je na úteku spoločne s ďalším Chybným, Carrickom, jediným človekom, ktorému môže veriť. No Celestine ukrýva tajomstvo – dôkaz, ktorý by mohol celý systém založený na snahe o dokonalosť odsúdiť na zánik. Dôkaz, pre ktorý už začali záhadne miznúť ľudia a každý, kto by chcel Celestine pomôcť, vrátane jej najbližších, je vopred odsúdený na trest. Čas sa neúprosne kráti, a tak sa Celestine bude musieť rozhodnúť: zachráni seba alebo bude riskovať život, aby pomohla všetkým nespravodlivo označeným za Chybných? Cecelia Ahern, autorka bestsellerových romantických príbehov, v druhom, záverečnom diele svojej dystopie dokazuje, aká nebezpečná môže byť spoločnosť, v ktorej pravidlá majú väčšiu váhu ako ľudskosť a súcit s nami, čo nie sme zďaleka dokonalí.
CH-CH-CH
,,Ako Chybná osoba si myslíte, že život už nemôže byť horší, až kým sa Spolok nepustí do vašej rodiny a nepoužije ju, aby vás potrestal a spôsobil vám ďalšiu bolesť."
CH-CH-CH
Svet, v ktorom sú ľudia odsudzovaní a označovaní za svoje chyby bolestivými znameniami. Svet, v ktorom sú títo ľudia považovaní za spodinu a sú na okraji spoločnosti.
V takom žije Celestine.
V predošlom dieli krutý sudca Crevan nariadil aby bolo na Celestinom tele vypálených 6 znamení. Odvtedy je Celestine považovaná za najchybnejšiu Chybnú.
Namiesto toho aby sa podrobila tvrdým požiadavkám spoločnosti utiekla a teraz je prenasledovaná množstvom Informátorom.
Nestále uteká a skrýva sa. Pomaly stráca vieru v dobro a ľudskosť. Už ani nevie komu má veriť. Zrada je na každom kroku a rany prichádzajú aj odtiaľ, odkiaľ to čaká najmenej.
To čo vie ale málokto je, že ma v rukách eso, ktoré môže zničiť sudca Crevana a takisto aj celý Spolok, ktorý doposiaľ riadil spoločnosť. Crevan to vie, čo je jeden z dôvodov prečo ju neustále prenasleduje.
Ak Celestine to svoje eso vypustí do sveta bude mať možnosť všetko zmeniť, no to môže negatívne ovplyvniť jej budúcnosť. Čo myslíte, rozhodne sa zachrániť v prvom rade seba alebo postaví na prvú priečku všetkých ostatných?

Celestine je hlavnou hrdinkou tohto príbehu. Obdiva diely sú napísané z jej pohľadu.
Celestine je inteligentná a múdra. Vždy uprednostňovala logiku, no naučila sa používať aj súcit a svoje srdce.
Od prvého dielu ušla dlhú cestu. Z dievčaťa, ktoré túžilo po dokonalosti a bolo trošku sebecké sa stalo dievča, ktoré dokáže uznať dôležitosť chýb a ich význam v našich životoch. Naučila sa, že nesmie dôverovať všetkým, naučila sa byť obozretnou a spoliehať sa v prvom rade sama na seba a až potom na druhých.

Carrick je tajomný, príťažlivý a trošku prchký chalan, ktorý Celestine oslovil v momente, ako ho prvýkrát uvidela. Nie, že by sa sa doňho hneď zamilovala, no vytvorilo sa medzi nimi puto, vďaka ktorému cítila, že mu môže veriť.
Carrick nemal v živote veľa ľudí, na ktorých by mu záležalo, no Celestine sa zaradila medzi nich a on by bol preto pre ňu ochotný urobiť čokoľvek.
CH-CH-CH
,,Chyby nás učia, ako byt zodpovední. Učia nás, čo funguje a čo nie. Učíme sa z nich, čo by sme druhýkrát spravili inak, ako by sme sa zachovali lepšie a múdrejšie v budúcnosti. Nie sme len chodiace chyby, sme ľudia."
CH-CH-CH
Keď sa mi do rúk dostal prvý diel, nevedela som čo mám od neho očakávať, dovtedy som o ňom nič nepočula, no už po pár stranách som bola veľmi milo prekvapená. Čítal sa ľahko a príjemne a inak to nebolo ani pri tomto druhom. Strany som otáčala jedna radosť. Rýchlo som sa začítala, to mi nerobilo problém, ale dostať sa od tejto knihy, to už problém bol. Číta sa totižto neskutočne dobre.
Postavy si napriek tomu, že je táto séria krátka a knihy nie sú žiadne bichle, prešli istým vývojom.
Hlavnú hrdinku Celestine som si obľúbila, aj keď mi na začiatku prvého dielu až tak po chuti nebola. Odvtedy sa zmenila. Robí dobré, no aj zlé rozhodnutia, z ktorých má možnosť sa poučiť. Jednoducho mi prirástla k srdcu. Obľúbila som si aj Carricka, ktorý ma síce občas vedel štvať, no napriek tomu bolo na ňom niečo, čo som si obľúbila. Jedna taká vec bola, že sa neotvoril každému, no pre ľudí, ktorým šancu dal a ktorých si zamiloval, by spravil všetko.
Keďže autorka pred touto sériou písala romantické príbehy, tak tu sa to nezaprelo pri romantickej linke, ktorá bola skvelá. V prvom dieli sme jej moc nemali, no za to sme tam mali krásne opísané puto medzi dvoma ľuďmi, ktorí sa ani riadne nepoznali. V tomto dieli sa autorka s týmto putom popasovala viac a bum mali sme tu peknú romantickú linku. Tí z vás, ktorí nie ste moc nadšenci romantiky, nemusíte sa obávať, táto séria nie je len o láske. Tá tu nehrá až takú dôležitú rolu. Prednosť dostávajú spravodlivosť a pravda.
V knihe nechýbalo napätie, dráma, tajomstvá, klamstvá, aj humor sa našiel a samozrejme bez tej romantiky by sa to nezaobišlo.
Celý príbeh v sebe nesie posolstvo a obsahuje kopec pekných myšlienok.
A aké je vlastne to posolstvo? Že nikto z nás nie je dokonalý. Každý robí chyby, to je ľudské, to z nás robí  ľudí. Nie je dôležité, že robíme chyby, podstatné je, že si ich dokážeme priznať a poučiť sa z nich. Neodsudzujme druhých, nebojme sa, že nie sme dokonalí. Všetci sme si rovní. To je to posolstvo, ktoré sa osobne mne veľmi páči.
Neviem vám povedať, či bol druhý diel lepší ako ten prvý, no viem vám naisto povedať, že bol rovnako skvelý. Ako som spomínala vyššie, nevedela som sa od neho odtrhnúť. Chcela som len čítať a čítať aby som vedela, čo bude ďalej, no zároveň sa vo mne bili protichodné pocity. Bála som sa ďalej čítať, lebo som vedela, že to potom úplne skončí. Toto je presne tá kniha, ktorá vás núti neustále čítať, no je taká skvelá, že ju nechcete dočítať. Ak by celá séria mala viac dielov alebo ak by boli tie jednotlivé diely dlhšie, tak by som sa neurazila, no je možné, že potom by to už také skvelé nebolo.
Viem len, že mi po dočítaní bolo clivo a a už mi celý ten príbeh chýbal. Rozhodne by som si tú sériu chcela ešte niekdy v budúcnosti prečítať, pretože toto stojí za to.
Jediné, čo mi je ľúto je, že sa o sérii Chybná moc nehovorí, čo je škoda.
Ja vám môžem s čistým srdcom túto sériu odporučiť, a to hlavne pokiaľ máte, tak ako ja radi dystopické príbehy a knihy, ktoré v sebe nesú isté posolstvo. Ak sa radíte do tejto skupiny, tak po tejto sérii určite skočte. A ak aj nie, tak aj tak po nej skočte. Za skúšku nič nedáte a podľa mňa to stojí za risk. Oficiálne vyhlasujem, že toto je moja nová obľúbená séria.
CH-CH-CH
Ak niekto vyhrá, iný je porazený. Aby niekto vyhral, najprv musí niečo stratiť. Irónia spravodlivosti je v tom, že tie pocity, ktoré tomu predchádzajú, a tie, ktoré prichádzajú potom, nikdy nie sú spravodlivé a vyrovnané. Dokonca ani spravodlivosť nie je dokonalá."
CH-CH-CH
,,Osoba, ktorou si myslíte, že by ste mali byť, je iná ako osoba, ktorou ste. Ja nie som ani jednou z nich. Nie som si istá, kým by som mala byť, ale viem, kto som. A poviem vám, je to dokonalý moment na nový začiatok."
CH-CH-CH
Hodnotenie: 5⭐/5⭐
Hodnotenie celej série: 5⭐/5⭐
Odporúčam?: určite ÁNO
Komu?: milovníkom dystópií, príbehov s posolstvom a tým, ktorí majú radi štýl písania Cecelie Ahern
Cena: 11,95€
Úryvok z knihy si môžete prečítať TU.
CH-CH-CH
Tak milí moji knihomoli, z dnešnej recenzie je to už všetko.
Nájde sa tu medzi vami niekto kto už túto knihu alebo celú sériu čítal? Ak áno, tak ako sa páčila vám? Názor mi môžete napísať do komentárov. Odo mňa je to už naozaj všetko. Majte sa pekne a čítajte. ;)

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

- Martina Karasová, Milujeme knihy