pondelok 4. júna 2018

RECENZIA: Ja, Simon (Becky Albertalli)

Milí knihomoli,
vítam vás pri novom článku. Zaraďujete sa medzi fanúšikov LGBT literatúry? Ak áno, tak potom vám určiute neuniklo, že vydavateľstvo Slovart vydalo novú knihu práve z tohto žánru. Je to Ja, Simon od Becky Albertalli, ktorú som asi pred týždňom, možno pred dvoma prečítala. V tomto článku by som sa s vami chcela podeliť o svoj názor na túto knihu.
......
Názov knihy: Ja, Simon
Originálny názov: Simon vs. The Homo Sapiens Agenda
Autor: Becky Albertalli
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 296
Vekové odporúčanie: 15+
......
Anotácia: Simon vie o Blueovi toto: je to fakt zábavný, nenormálne múdry, no aj trochu plachý chalan. Simon však vôbec netuší, KTO vlastne Blue je. Chodia pritom do tej istej školy a už mesiace si vymieňajú e-maily, v ktorých si píšu tie najintímnejšie tajomstvá. Potom sa jeden z mailov dostane do nesprávnych rúk a Simonov svet je zrazu hore nohami. Nielenže sa stane obeťou vydierania, ale hrozí, že nesmelý Blue navždy zmizne zo Simonovho života. O tom, koľko pravidiel bude musieť Simon porušiť, aby si vybojoval právo na lásku, sa dočítate v jednom z najkrajších milostných príbehov za posledné roky. V júni 2018 sa môžete tešiť aj na jeho filmové spracovanie.
......
Ďalšie plus pre túto knihu
......
Simon je milý, sympatický a priateľský  tínedžer, ktorý skrýva pred celým svetom jedno veľké tajomstvo. Simon je gej. O tomto nevie nik okrem Bluea, chalana s ktorým si už nejakú dobu vypisuje. Zo začiatku majú priateľský vzťah, ktorý sa postupom času začne vyvíjať v lásku. Simon nepátral po tom kým Blue v skutočnosti je. Bál sa, že by tým Bluea odplašil, no čím viac si vypisujú, tým viac sa v Simonovi prebúdza zvedavosť. Chce zistiť kto je v skutočnosti Blue. V Simonovom  živote sa ale vyskytnú ďalšie komplikácie, ktoré to trochu skomplikujú....

Na túto knihu som počula veľa chvály. Predstavovala som si, že táto kniha bude oddychovým čítam a v tom ma nesklamala. Začiatok knihy ma až tak nebavil, preto som knihu na chvíľu odložila, no nakoniec som sa k nej vrátila a dala jej šancu, a vyplatilo sa. Keď som sa dostala do príbehu, neustále som rozmýšľala na tým, kto je Blue tak isto ako Simon. Keď som to zistila bola som prekvapená. Dej knihy je pútavý, troška dramatický, romantický, ale je aj o rodine a priateľstve. Príbeh je sladký a milý. Pre milovníkov LGBT literatúry niečo, čo by si zaručene mali prečítať. Keď som sa preniesla cez začiatok, tak som nevedela tú knihu zaklapnúť. Oddýchla som si pri nej a veľa sa nasmiala. Príhody Simona Spiera stoja za to a hlavne Simon je úžasná postava, s takýmto kamarátom by ste sa zaručene nenudili. V knihe je mnoho humoru, čo ja na knihách oceňujem. Najväčším potešením je to po ťažkom dni, keď máte zlú náladu a nič sa vám nechce. Ja, Simon sa dočkal filmového spracovania. Ja som naň zvedavá a určite si ho rada pozriem. Kniha sa mi páčila, nepatrí k najlepším aké som čítala, no potešila ma a som rada, že som sa k nej dostala. Ešte jedna vec, čo sa mi na knihe páčila bolo to, že ako autorka spracovala Simonovo priznanie, že je gej. Boli ľudia, ktorí sa mu posmievali a robili mu zle, ale aj takí, ktorí ho držali nad vodou a na tých najviac záležalo.
......
Hodnotenie: 4⭐/⭐5
Odporúčam?: ÁNO Komu?: milovníkom LGBT literatúry a tým, ktorí majú radi milé a sladké príbehy a ak hľadáte nenáročné čítanie, toto je to pravé pre vás.