Preskočiť na hlavný obsah

Pán tieňov (Cassandra Clare)


Milí knihomoli,
vítam vás pri novej recenzii. Nájdu sa medzi vami fanúšikovia Tieňolovcov? Ak áno, tak vám určite neuniklo, že vydavateľstvo Slovart vydalo druhý diel zo série Tajomná temnota s názvom Pán tieňov. Ja rozhodne patrím medzi nadšencov Tieňolovcov a mám ho už doma. Kniha sa mi dostala do rúk vďaka spolupráci so Slovartom. Predošlý diel ma trochu sklamal. Od knihy som si robila veľké očakávania a nakoniec sa mi to vypomstilo. Ohodnotila som ju troma hviezdičkami, čo nie je veľa, ani málo. Čo hovorím ale na druhý diel? To vám prezradím v tomto článku. 
❈❈❈
Názov knihy: Pán tieňov
Originálny názov: Lord of Shadows
Autor: Cassandra Clare
Jazyk: slovenský
Séria: Tajomná temnota
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: The Queen of Air and Darkness
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 608
Väzba: brožovaná
Vekové odporúčanie: 15+
 ❈❈❈
Anotácia: Polnočná dáma je podľa mnohých čitateľov to najlepšie, čo Cassandra Clare doposiaľ napísala. Druhý diel série Tajomná temnota - Pán tieňov však dokázal pokoriť aj tento rekord!

Mladá Tieňolovkyňa Emma Carstairsová pomstila smrť rodičov, no nedokáže nájsť pokoj v duši. Jej priateľstvo s Julianom Blackthornom totiž prerástlo v obojstrannú náklonnosť. No láska medzi parabataimi je zakázaná, lebo ohrozuje životy Tieňolovcov. Mohla by od Juliana utiecť, ale Blackthornovcov ohrozujú nepriateľské sily na všetkých frontoch. Len oni totiž dokážu získať prastarú knihu čarov, po ktorej túžia hlavne féri. Na obzore však povstane nový nepriateľ: Pán tieňov - Nesílijský kráľ vyšle svojich najmocnejších bojovníkov, aby zahubili každého, komu prúdi v žilách blackthornovská krv, a získali knihu čarov. Julian objaví jediný spôsob, ako sa zachrániť. Lenže s takou cenou za prežitie nikto nerátal a splatiť ju bude treba krvou.
❈❈❈
,,Bojíme sa, lebo si niečo vážime. Bojíme sa, že niekoho stratíme, lebo ho ľúbime. A bojíme sa smrti, lebo si ceníme život. Neželaj si, aby si sa ničoho nebála. Znamenalo by to, že nič necítiš."

,,Milosť je lepšia ako pomsta."

,,Vždy som ťa potreboval. Potreboval som ťa, aby som dokázal prežiť. Potreboval som ťa tak veľmi, že som nikdy nemal možnosť uvažovať, či sa k sebe vlastne hodíme."

,,Keď vznikol tento vesmír, keď sa zjavil vo veľkolepom ohnivom výbuchu, vytvorilo sa všetko, čo kedy bude existovať. Naše duše vznikli v tom istom veľkolepom  ohnivom výbuchu: z jeho atómov, z úlomkov hviezd. Rovnako ako všetky ostatné, ale ja verím, že naše duše vznikli z prachu tej istej hviezdy. Preto sa celý život navzájom priťahujeme ako dva magnety. Všetky čiastočky nášho ja patria k sebe. "
❈❈❈
Najdôležitejšie postavy:

Emma Carstairsová je odvážna, tvrdohlavá, občas ľahkovážna, no srdcom oddaná Tieňolovkyňa, ktorá by pre svojich milovaných neváhala vojsť aj do vojny. Emma predstiera vzťah s Markom, aby ju Julian začal nenávidieť, no nedokáže skrotiť svoje srdce, ktoré túži len po Julianovi. No iná cesta niet, pokiaľ nechce kvôli putu Parabataiov ohroziť seba, Juliana a všetkých, na ktorých im obom záleží. 

Cristina Rosalesová je láskavá, múdra a  rozvážna Tieňolovkyňa. Našla si cestu ku Diegovi, ktorý jej kedysi zlomil srdce. Napriek tomu, že sú spolu, tak to medzi nimi nie je už také ako kedysi. Do mysle sa jej čo raz viac vkráda Mark, no ten teraz predstiera vzťah s Emmou. Cristinu čaká mnoho prekvapení, príjemných aj zlých. 

Kit Herondale je vtipný, drzý, odvážny, čiastočne arogantný (ako väčšina Herondaleovcov ) a začínajúci Tieňolovec. Pre Kita je obrovským šokom zistenie, patrí medzi Tieňolovcov. Doteraz žil ako obyčajný a vychovával ho podvodník, čo sa na ňom čiastočne podpísalo. Nie je mu príjemné žiť s Tieňolovcami, preto plánuje útek z Inštitútu. No neplánoval s tým, že mu Blackthornovci prirastú k srdcu. 

Diana Wrayburnová je Tieňolovkyňa a učiteľka Blackthornovcov, ktorá má tajomstvá, kvôli ktorým sa nemôže ujať plnej starostlivosti o Blackthornovcov. No v tomto dieli na ne prídeme.



Blackthornovci:

Julian je odvážny, rozumný, dobrosrdečný Tieňolovec, ktorý dokáže dobre skrývať svoje city. Je to aj veľmi dobrý klamár.  Pre ľudí, ktorých miluje, by vošiel aj do pekla. Juliana trápi, že ho Emma opustila a dala sa dohromady s Markom. Vie, že je to tak najlepšie, no aj napriek tomu, to v ňom prebúdza občas pocit zatrpknutosti. 

Mark, polovičný fér a polovičný Tieňolovec je priateľský, pravdovravný a oddaný chalan. Čaro z Divej honby trocha opadlo a z Marka sa začína stávať konečne Tieňolovec. Ako polovičný fér, to medzi Tieňolovcami nebude mať ľahké, hlavne, keď sa v Tieňolovcoch začína prebúdzať nenávisť voči Dolnosveťanom a všetkým tým, čo majú niečo s nimi spoločné. 

Livvy a Tiberius sú dvojičky, ktoré vždy stoja pri sebe. Odvážna, neľútostná Livvy a Tiberius, ktorý je múdry a zvedavý sú skvelým tímom. Začínajú k sebe pridružovať Kita, ktorý nie je zrovna najpriateľskejší k Tieňolovcom, no to týmto dvom to nevadí. 

Dru je trochu plachá Tieňolovkyňa, ktorú všetci jej súrodenci chránia a nechcú, aby sa púšťala do hocijakého boja. Jej starosťou je starať sa o najmladšieho súrodenca Tavvyho, no to ju nebaví. Hnevá ju, že sa o všetkom dozvedá ako posledná a, že mnoho vecí pred ňou je rodina a priatelia taja, no aj ona si nájde tajomstvo, ktoré v nej prebudí pocit výnimočnosti. 
❈❈❈
Po predošlom dieli som mala z tejto knihy obavy, no tento diel ma oproti tomu predošlému bavil viac. Najviac sa mi páčilo prepojenie s Nástrojmi smrteľníkov a Pekelnými strojmi. V tomto dieli mi postavy, ktoré som vyššie spomínala,  najviac prirástli k srdcu. Všetkých som si ich zamilovala. Dej je pútavejší, napínavejší, dramatickejší a lásky tu tiež nájdete dosť. Koniec knihy ma veľmi prekvapil a dostal, ten v predošlom dieli mi prišiel suchý, no tento je fantastický. Avšak, dĺžka kapitol mi s počtom strán a malými písmenkami stále robila problémy. Podľa mňa keby autorka troška tú knihu skrátila, tak by bola zaujímavejšia. Mňa totižto niektoré časti veľmi bavili a iné až tak moc nie. To je škoda. Viem, že niektorým z vás to vadiť nebude, no mne to robilo trochu problémy, ale zas niektoré kapitoly boli tak zaujímavé, že som ani nevnímala, na ktorej som strane. V knihe som natrafila aj na množstvo pekných myšlienok, ktoré som si musela vyznačiť, lebo ma veľmi oslovili. Cassie píše veľmi pekne, niekedy dosť zdĺhavo, no pekne. Niektoré tie myšlienky ozaj stoja za to. Podľa mňa táto kniha určite nesklame tých, ktorí si zamilovali už prvý diel. No tým z vás, ktorí si nepotrpia na zdĺhavejšie popisy radím, aby ste si dobre rozmysleli, či sa pustíte do tejto knihy. 

PS: Skoro by som zabudla spomenúť, že kniha má krásnu lesklú obálku a modré strany.
❈❈❈
Hodnotenie: 4,3⭐/5⭐
Odporúčam?: ÁNO Komu?: milovníkom fantasy YA kníh, fanúšikom Tieňolovcov a tým, ktorí si zamilovali Polnočnú dámu
Cena: 13,95€
Ukážku si môžete prečítať TU.
❈❈❈
Chystáte sa na túto knihu? Ak ste ju už stihli prečítať, tak čo na ňu hovoríte vy? Píšte mi dole do komentárov. Ja sa s vami lúčim. Zatiaľ sa majte pekne. Prajem vám príjemný víkend plný pohody a chvíľ strávených s dobrou knihou. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició