Preskočiť na hlavný obsah

Temná krása (Mary E. Pearson)


Milí knihomoli, 
konečne tu máme piatok, a s ním aj nový článok. Dnes mám pre vás  recenziu na Temnú krásu od Mary E. Pearson, čo je tretí diel zo série Kroniky pozůstalých. Temná krása je posledným dielom zo stredovekej fantasy trilógie. Počuli ste už o tejto sérii? Ak nie, tak tu si môžete prečítať recenzie na prvý a druhý diel: Falošný bozk Zrádné srdce. Temná krása ma prekvapila svojou hrúbkou, no čo obsah? 
♚♚♚
,,Temnota byla nádherná. Polibek stínů. Nežné poláskaní měsičního svitu. Vždycky bývala mým útočištěm, místem, kam jsem mohla uniknout, ať už jsem se plížila na střechu osvětlenou hvězdami, nebo ven do půlnočních uliček, kde jsem mohla být s bratry. Temnota byla mým přítelem. Přiměla mě zapomenout na svět, v němž jsem byla, a zvala mě do snu o jiném."
♚♚♚
Názov knihy: Temná krása
Originálny názov: The Beauty of Darkness
Autor: Mary E. Pearson
Jazyk: český
Séria: Kroniky pozůstalých (v s.j.: Kroniky pozostalých)
Diel v poradí: tretí
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 512
Väzba: pevná  s prebalom 
Vekové odporúčanie: 12+
♚♚♚
Anotácia: Lia sice přežila zajetí ve Vendě, ale teď se musí vypořádat s ještě větším problémem. Hrozí totiž, že dojde ke zničení jejího království. A pouze ona to může zastavit. Lia se tak musí stát tou, kterou nikdy nechtěla být – První dcerou Morrighanu –, vypořádat se se zrádci, překonat nepředstavitelné překážky a konečně přijmout to, kým je. Protože osud všech království závisí jen a jen na ní.
♚♚♚
Lia⇛ odvážna, tvrdohlavá a srdcom oddaná princezná. Lia sa vo Vende dozvedela dôležité informácie, ktoré môžu pomôcť Morrighanu. Jej kráľovstvu, jej domovu, no vypočuje ju jej rodina a ľud aj napriek tomu, že ju vyhlásili za zradkyňu? V tomto dieli je vidieť ako sa Lia zmenila. Už sa neriadi len srdcom, ale aj hlavou. Začína byť z nej skutočná princezná, ktorá je odhodlaná čeliť problémom a vysporiadať sa s nimi. Už nechce utekať. Tá zmena sa mne osobne zapáčila. Liu som mala rada od začiatku série, ale v tomto dieli som si ju obľúbila najviac.

Rafe⇛ prchký, odvážny, drsný bojovník a následník trónu. Podarilo sa mu spolu s jeho družinou zachrániť Liu. Rafe je rozhodnutý, že už nedopustí aby sa Lii ešte  niečo stalo, no to ešte nerátal s tým, že sa stane z neho v blízkej dobe kráľ... Rafea som mala rada od začiatku a to pretrvávalo až do konca série, aj keď musím priznať, že zo začiatku ma dosť štval, no aj cez to som jemu a Lii fandila. 

Kaden⇛ dobrosrdečný, priateľský a odvážny zabijak s ranami na duši. Kaden sa od prvého dielu zmenil. Hlavne v tomto dieli preukázal, že je dobrým človekom a ako veľmi mu záleží na Lii. Ja som v prvom dieli moc Kadena rada nemala, no v druhom si to začal u mňa napravovať a v treťom si ma získal, no cez to som jemu a Lii nefandila. 

Pauline⇛ priateľská, láskavá a dobrosrdečná budúca matka. Pauline je na prvý pohľad krehké žieňa, no toto dievča hlavne v treťom dieli ukázalo, že má v sebe srdce levice. Dozvedela sa, že Lia pred ňou tajila niečo o jej milovanom, a to Pauline zasiahlo pretože Lia jej priateľka a ona jej dôverovala. Odpustí jej to? Pauline je milá postava, ktorú som si veľmi obľúbila. Od prvého dielu si tiež prešla zmenami. Už nie je tak dôverčivá, už sa nenechá len tak oklamať a zastrašiť. 
♚♚♚
Kroniky pozůstalých je séria, ktorá sa odohráva v stredovekom prostredí a obsahuje fantasy prvky. Prvé dva diely boli dosť o láske. U Temnej krásy mi to už tak neprišlo. V tejto knihe dominuje odpúšťanie, hovorenie pravdy a získavanie dôvery. Štýl písania je pútavý, postavy sú sympatické a príbeh sa stále posúva ďalej. Pri čítaní som ani nevnímala, ako rýchlo plynie čas. V knihe nechýba akcia, láska, boje, intrigy a humor.  Páči sa mi, ako u tohto záverečného dielu autorka vyriešila milostný trojuholník, ktorý mnohých z nás trápil už od prvého dielu. Niektoré veci ma prekvapili, iné ani tak nie. Najväčším mínusom je pre mňa tá najdôležitejšia bitka, ku ktorej sa schyľovalo už od začiatku knihy, tá mi prišla taká odfláknutá.  Autorke písanie romantických liniek ide, ale čo sa týka bojov, tak to už asi nie. Ta bitka mi prišla taká nijaká, a keďže je to vec, ktorú by každý očakával už len podľa anotácie a obálky, tak by mala mať v knihe dominantnejšiu rolu, no a tu mi to tak neprišlo. Síce sa od začiatku spomínala, no dostalo sa k nej až tesne pred koncom knihy, no celá tá bitka bola taká predvídateľná. Kniha, ale okrem tej bitky už v mojich očiach iné mínus nemá. Bavila ma čítať ju, vracala som sa k nej s radosťou. Nezanechala vo mne až také bujaré pocity ako Kráľovstvo podvodníkov, ale páčila sa mi, a rovnako aj celá séria. Je to príjemné čítanie, no ak by som to mala celkovo zhodnotiť, tak ma najviac dostal prvý diel, ktorý je skutočne skvelý, ten ma veľmi prekvapil. 
♚♚♚
Hodnotenie: 4⭐/5⭐
Odporúčam?:  ÁNO Komu?: milovníkom stredovekých príbehov a romantiky. Je to fantasy a YA, čo je ďalšie plus.
Hodnotenie za celú sériu: 4,5⭐/5⭐
♚♚♚
Milí knihomoli, z dnešného článku to je už všetko. Chystá sa niekto z vás na tento diel alebo sériu? Ak ju máte už prečítanú, tak čo na ňu hovoríte? Ja sa s vami už lúčim. Prajem vám pekný víkend. Ahojte. :)
Martina Karasová, Milujeme knihy


Komentáre

Bela napísal(a)…
Milujem túto sériu. ❤ V trojke všetko vrcholí. Páčilo sa mi ako Kadenovi záležalo na Lii a ako sa zmenil. Prežila toho dosť a hlavne s Rafeom to nemala ľahké. Keď sa vrátila do kráľovstva, keď sa musela obhájiť, že žije, že nezabila svojho brata, keď sa dozvedela všetky lži a pravdy, keď zistila to o svojom ocovi, keď sa musela dať rýchlo dokopy, aby ochránila svoje kráľovstvo, ... no bolo to úžasné! A keď začala veriť svojmu daru a každý jej veril (musel, no :D) a presunula celé vojsko, mala čo robiť. (a aj menšie krajiny sa k nej pripojili) Najlepšia časť bola asi s tým vojakom, ktorého stretla v krčme. XD Ale musím povedať, že Pauline sa mi trošku sprotivila a aj keď som videla, že sa s Kadenom zblížila, nenapadlo by mi, že spolu skončia. Ale stalo sa. :D A keď sa stretla s Komizarom, keďže ho poznala, použila proti nemu jeho vlastné zbrane. Super rozhovor mali, no. :D Každý s nervami v koncoch a Komizar si to ako inak užíva. Mala to dobre premyslené aj keď nemohla všetko ovplyvniť. A keď ju niekto chytil, keď sa pošmykla. Vtedy mi srdce zamrelo. A bol to Rafe. ❤ A koniec bola topka. Vážne, Lia toho myslím veľa zažila a aj keď bola šťastná, že sa jej všetko podarilo, trošku si myslím, že stratila toho optimizmu. Keď opisovali tie izby, ktoré prestavali a tak, tak som si spomenule na tie scénky predtým, čo v tých izbách zažila. A keď utierala prach a Rafe prišiel s melónmi ... ❤❤❤ Krajší koniec si neviem predstaviť. Táto séria je úžasná. Odporúčam ju. :) A ďakujem za recenziu. ❤
Martina Karasová napísal(a)…
Ja ďakujem za tvoj názor, či už na túto knihu alebo celú sériu. Teší ma, že si sa oň podelila.
A som rada, že túto sériu zbožňuješ tak ako ja.😁
Anonymný napísal(a)…
Aj ja milujem túto sériu, ale v tretej knihe sa mi nepáčilo že Jeb zomrel, mala som ho veľmi rada, bol mi veľmi sympatický, neviem ale prišlo mi že Lia už prišla o veľa ľudí ktorých milovala a tak neviem ale inak to bola najlepšia knižná séria akú som čítala.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr