Preskočiť na hlavný obsah

Plíseň

Ahojte :D :D
Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na Plíseň od nórskej autorky Siri Pettersen. Plíseň je druhý diel zo série Ódinovo dítě ,ktoré som zaradila do TOP 10 kníh ,ktoré som prečítala v minulom roku. Knihu som dočítala tento týždeň. V dnešnom článku by som sa chcela s vami podeliť o pocity ,ktoré vo mne zanechala. 
❖❖❖
Názov knihy: Plíseň
Originálny názov: Råta
Autor: Siri Pettersen
Jazyk: český
Séria: Havraní kruhy
Diel v poradí: druhý
Nasledujúci diel: Síla
Vydavateľstvo: Host
Počet strán: 456
Rozmer: 150×214 mm
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2017
Vekové odporúčanie: 15+
❖❖❖
Představ si, že jsi lovnou zvěří v neznámém světě. Ve světě lidí, který pomalu umírá. Ve světě, který je místem tvého narození a který se měl konečně stát tvým domovem. Jenže to je zásadní omyl.
Hirka opustila Ymslandu, aby ji zachránila, a vzdala se tak možnosti být nablízku Rimemu, přestože právě po tom touží ze všeho nejvíc. Místo něj ji teď provázejí lovec zapomenutých a slepý. Boj o přežití v lidském světě je ovšem maličkostí ve srovnání s tím, co přijde, když Hirka pochopí, kým ve skutečnosti je a jakým nástrojem v mocenské hře se má stát.
❖❖❖
Hirka, hl. hrdinka príbehu sa ocitne vo svete Plesene (ľudí). Myslela si ,že konečne nájde domov ,no mýlila sa ,ani v tomto svete Hirka nemá pokoj. Niekto ju prenasleduje. 

Hirke ponúkol bývanie jeden kňaz ,a tak býva v kostole. Keďže nemá nič ,čím by sa odvďačila kňazovi za pohostinnosť .tak sa mu snaží byť výpomocná aspoň prácou. Moc priateľov si tu nenašla a ani nemá chuť. Jej havran Kuro je v zlom zdravotnom stave. Hirka je síce liečiteľka ,no Kurovi nedokáže pomôcť. Vypadá to tak ,že sa bude musieť vysporiadať s ďalšou stratou. Hirka tento svet nenávidí. Najradšej by sa vrátila domov ,ale to nie je možné. Sľúbila ,že ak odíde ,Rimemu sa nič nestane. Začnú sa diať zvláštne veci. Niekto ju začne sledovať. Hirka sa bojí ,že niekto zistí ,že nepochádza z tohto sveta. Zistí ,že ani v tomto svete nie je v bezpečí. Bude musieť zase utekať. Ale nebude v tom sama ,pridajú sa k nej dvaja muži. Lovec zapomenutých a slepý. Hirka sa dozvie pravdu o tom ,kým v skutočnosti je a aj to ,kto je jej otec. Po týchto zisteniach sa všetko skomplikuje a zrazu začne pochybovať o viacerých veciach. Nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá.  

Rime An-Elderin, Hirkin priateľ a veľká láska sa stal nosičom havrana a členom rady.Snaží sa prejsť cez to ,že Hirka odišla a on ju pravdepodobne už neuvidí ,no nedarí sa mu to. Snaží sa nájsť  nejaký spôsob vďaka ,ktorému by mohol ísť za Hirkou a to obzvlášť ,keď zistí ,že jej hrozí nebezpečie. 

Ako sa vyvinú životy hrdinov ? To sa dozviete jedine v Plísni od Siri Pettersen.
❖❖❖
V tejto knihe vás autorka opäť vrhne do napínavého, akčného a tajomného sveta ,v ktorom vám odhalí veľa tajomstiev ,ktoré načrtla ešte v predošlom dieli. Tento diel ma bavil ešte viac ako ten predošlý. Netrvalo mi dlho a už ma pohltil, a ja som sa potom nevedela od neho odtrhnúť. Autorka vás rozhodne nenechá chladnými  a pri tejto knihe sa podľa mňa nikto nudiť nebude. Do série Havraní kruhy som sa zamilovala a už sa neviem dočkať ďalšieho dielu ,ktorý mám už doma a v blízkej dobe mám v pláne si ho prečítať. Postavy sú tu rovnako ako v predošlom dieli veľmi sympatické. Hirku som si veľmi zamilovala pre jej dobrotu a odvahu. Hirka je nesebecký človek ,vždy myslí viac na druhých ako na seba. Rime je odvážny a čestný bojovník ,ktorý sa nezastaví ak bojuje za niečo ,v čo verí. Hirke a Rimemu veľmi fandím ako páru. Dúfam ,že skončia spolu. Plíseň som čítala 2 dni a bolo to veľmi záživné čítanie. Odporúčam všetkým náročnejším čitateľom ,ktorí si potrpia na prepracované príbehy. Séria Havraní kruhy je trošku náročnejšia ale zaručujem vám ,že je to úžasný čitateľský zážitok. Táto séria má v sebe niečo neobyčajné ,čo ju robí výnimočnou. Nenechajte sa odradiť obálkami. Podľa mňa po prečítaní kníh nájdete krásu aj v ich obálkach. Ja to mám tak. Nemám síce Havraní kruhy dočítané ,no už sa táto séria zaradila medzi moje obľúbené. Odporúčam všetkým milovníkom fantasy. 
❖❖❖
Hodnotenie: 5/5
Odporúčam: ÁNO
Cena: 14,91€ (v kníhkupectve Knihy pre každého)
Objednať môžete tu.
❖❖❖
Tak toto je z dnešnej recenzie všetko. Dúfam ,že sa vám páčila. Čítal už niekto z vás túto knihu, predošlý diel alebo celú sériu ? Ak áno ,tak ako sa vám páčila ? Ja môžem len odporučiť. Všetkým študentom prajem pevné nervy v tomto krúžkovacom a skúškovom období. Zatiaľ sa majte pekne. Prajem pekný víkend. Ahojte :D :D

Martina Karasová, Milujeme knihy












Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

RECENZIA: Krutý princ (Holly Black)

Ahojte ľudkovia, vítam vás pri novom článku. Dnes mám pre vás recenziu na knihu, na ktorú som sa veľmi tešila. Je to Krutý princ od Holly Black, ktorého v januári vydalo vydavateľstvo SLOVART.  Na túto knihu som sa počula dosť veľa rozporuplných recenzií, vďaka čomu sa bála do knihy pusti. Nakoniec som sa ale odhodlala, kedže som veľkým fanúšikom férskych bytostí, a to odvtedy, čo do môjho života vstúpila Sarah J. Maas so sériami ATOTAR a ToG.  Čo myslíte, páčil sa mi Krutý princ alebo ma sklamal? ♕♕♕ ,,Láska je vznešená vec. Ako môže byť niečo nesprávne, ak to robíš v mene tohto ušľachtilého citu?" ♕♕♕ Názov knihy: Krutý princ Originálny názov: The Cruel Prince Autor: Holly Black Jazyk: slovenský Séria: Férska sága Diel v poradí: prvý Nasledujúci diel: The Wicked King Vydavateľstvo: Slovart Počet strán: 400 Väzba: pevná s prebalom  Rok vydania: 2019 Vekové odporúčanie: 15+ ♛♛♛ ♛♛♛ Anotácia:  Holly Black, jedna z najúspešnejších autoriek

Končí sa to nami

Ahojte :D :D Milí čitatelia, vítam vás pri novom článku. Asi pred týždňom sa mi dostala do rúk kniha Končí sa to nami od Colleen Hoover. Kniha vyšla 23. januára 2018. Pre mňa toto bola druhá kniha od Collen Hoover. Ako prvú som čítala Odvrátenú tvár lásky ako e-knihu. No túto knihu mám objednanú aj v klasickej knižnej podobe. Keď ju budem mať ,tak si ju znovu prečítam a napíšem vám ku nej recenziu. Ale vrátim sa zas ku knihe Končí sa to nami. Kniha ma zaujala svojou krásnou obálkou a anotáciou. A ako sa mi páčila ? To vám prezradím v dnešnom článku.  ♥♥♥ Názov knihy: Končí sa to nami Originálny názov: It Ends With Us Autor: Colleen Hoover Jazyk: slovenský Vydavateľstvo: Ikar Počet strán: 320 Rozmer: 145×227 mm Väzba: pevná s prebalom ♥♥♥ Lily si v detstve vytrpela svoje. Po otcovej smrti opúšťa rodný Maine a usádza sa v Bostone, v meste, kde je všetko lepšie. Aspoň tak jej to kedysi tvrdil Atlas, Lilina spriaznená duša a prvá láska. V Bostone spoznáva ambició

Na dvore z hmly a besu

Ahojte :D :D Moji milí knihomoli a knihomoľky , vítam vás pri novej recenzii ku knihe Na dvore z hmly a besu (Dvůr mlhy a hněvu) , čo je druhá časť k sérii Na dvore z tŕňov a ruží. Táto kniha v slovenskom jazyku ešte nevyšla a tuším ,že výjde až niekedy na jeseň ak sa  nepreloží dátum vydania  ale môžete si ju prečítať v českom jazyku ako ja , pokiaľ vás táto kniha zaujala tak isto ako mňa.  Na dvore z hmly a besu Názov knihy v slovenskom jazyku : Na dvore z hmly a besu Názov knihy v českom jazyku : Dvůr mlhy a hněvu Originálny názov : A court of Mist and Fury Séria : Na dvore z tŕňov a ruží Diel v poradí : druhý Ďalší diel v poradí : A court of Wings and Ruin (názov v angličtine) Vydavateľstvo : Cooboo (vydalo v ČR) , Slovart (vydá na SR už túto jeseň) Žáner : sci-fi, fantasy Počet strán : 664 Rozmery : 130×200 mm Väzba : brožovaná Vekové odporúčanie : 18+ (ale dá sa aj od 15 😉)  Rok vydania : 2017 Opis :  Feyra prežila súboj s Amaranthou a vr